BMW, cel mai mare producator de automobile de lux la nivel mondial, va extinde gama de modele BMW si Mini pentru a majora vanzarile anuale cu 55% in urmatorul deceniu si a pastra avansul fata de Volkswagen si Daimler, transmite Bloomberg, potrivit Mediafax.
Pentru a sustine dezvoltarea pe termen lung, BMW ar putea avea nevoie de extinderea actualelor unitati de productie si infiintarea unei noi fabrici, a declarat directorul general Norbert Reithofer.
BMW intentioneaza ca in 2020 sa ajunga la o productie anuala de peste doua milioane de vehicule, comparativ cu 1,29 milioane de unitati in 2009.
"Marea campanie de lansare a unor noi modele si intrarea pe noi segmente de piata va incepe dupa 2012. Pana in 2020, vor avea nevoie de noi capacitati de productie", a afirmat Reithofer intr-un interviu.
El a aratat ca BMW intentioneaza sa extinda gama modelelor Serie 6 si Mini si sa construiasca si un automobil electric, de oras. BMW vrea sa se protejeze astfel de concurenta VW, proprietarul Lamborghini, Bentley si Audi, prin fuziunea cu Porsche.
Audi s-a angajat sa devanseze BMW in pozitia de lider pe segmentul automobilelor de lux pana in 2015. BMW ocupa aceasta pozitie, preluata de la Mercedes-Benz, parte a grupului Daimler, din 2005.