"Proportia pentru cei care merg sa-si repare masina in service-urile independente este de 58% , restul prefera service-urile autorizate de marca. Factorii de care se tin cont sunt vechimea autoturismului si pretul. Pretul este unul dintre criteriile pentru care romanii aleg sa-si duca masina in service-urile independente", a declarat Bogdan Axinia, General Manager al Auto.ro, intr-un interviu acordat Bloombiz.ro.
Cum apreciaza romanii calitatea service-urilor auto, potrivit studiului Auto.ro realizat impreuna cu Daedalus?
Pe o scara de la 1-7, nota data de utilizatorii nostri service-urilor a fost de 4,85.
Aceasta nota a fost defalcata pe criterii ca amabilitate, pretul lucrarii, operativitate, rapiditate etc.
Nu se observa diferente semnificative intre service-urile independente si cele autorizate de marca.
Totusi, se pare ca service-urile independente sunt preferate prin prisma pretului.
Care sunt principalele probleme cu care ajung masinile romanilor in service-uri?
Multi au ajuns in service-uri cu probleme legate de revizie si ITP, ceea ce e normal.
De asemenea, cei care isi duc masina in service au probleme de natura electrica sau mecanica.
Se observa ca masinile second-hand ajung in medie de doua ori mai des la un service pe parcursul unui an.
Exista o proportie destul de mare de utilizatori care isi rezolva problemele fie singuri, fie apeland la un mecanic.
Cum va ajuta Auto.ro utilizatorii in privinta service-urilor?
Ne propunem sa fim o platforma de comunicare intre utilizatorii mediului online si service-uri, punand la dispozitie cat mai multe informatii legate de activitatea service-urilor, de la preturile uzuale pe care un detinator de masina ar trebui sa le plateasca pentru masina pe care o detine, pana la o descriere a ceea ce presupune mersul in service pentru reparatii sau pentru revizii si ITP.
Suntem la inceput, insa Auto.ro isi propune sa ridice aceasta piata si sa creeze o platforma prin care utilizatorii sa fie mai bine informati si sa apeleze in numar cat mai mare la service-urile auto.
Ce tipuri de service-uri aleg romanii si care sunt criteriile dupa care se ghideaza?
Proportia pentru cei care merg sa-si repare masina in service-urile independente este de 58% , restul prefera service-urile autorizate.
Factorii de care se tin cont sunt vechimea autoturismului si pretul.
Pretul este unul dintre criteriile pentru care romanii aleg sa-si duca masina in service-urile independente.
Cat de important este service-ul in a determina satisfactia pentru o anumita marca?
Pare un criteriu important.
Din studiu a reiesit ca suprapunerea intre marcile cele mai satisfacatoare per total coincide in proportie de 71% cu satisfactia obtinuta pentru service-ul auto.
Care sunt marcile care domina piata auto in momentul de fata?
In momentul acesta in Romania, discutam despre masini nemtesti.
E vorba despre BMW, Volskwagen, Audi, Opel, dar si despre Dacia si despre marcile Renault, Skoda si Daewoo.
Care au fost cele mai importante concluzii pe care le-ati obtinut in urma acestui studiu?
Am constatat ca profilul utilizatorilor care folosesc service-ul pare a se suprapune cu profilul utilizatorului de internet.
In genere, e un utilizator cu venituri medii spre mari, cu o educatie medie sau superioara si care se situeaza in intervalul 25-55 de ani.
Auto.ro isi propune astfel sa fie un liant intre utilizatori si service-uri.