Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Bugete mari pentru promovarea masinilor mici

Bugete mari pentru promovarea masinilor mici
Fiat 500 si Mini Cooper se dueleaza in concerte, petreceri exclusiviste si videoclipuri muzicale. Importatorii Fiat 500 si Mini in Romania vor cheltui aproape un milion de euro pentru mediatizarea neconventionala a celor doua modele.


Pentru a se impune pe o piata auto in plina transformare, cei mai
importanti importatori au investit sume uriase in publicitate si au
facut tot posibilul sa aiba parte de o promovare aparte a noilor
modele.



Moda masinilor clasice "readuse la viata" a prins si in Romania,
succesul acestora reusind sa-i surprinda pana si pe importatorii
oficiali ai celor doua marci. Pentru ca in Romania portbagajul si
transportul familiei sunt deziderate principale in achizitia unei
masini, un model mini, in care nu au loc mai mult de trei persoane,
pare sortit esecului.



Cabaretul Fiat 500



Cifrele de vanzari au dovedit contrariul, pentru ca Fiat 500 si Mini au
reusit sa fure, impreuna, inimile a 155, respectiv 126 de romani.
Pentru anul acesta, AutoItalia estimeaza comercializarea a 450 de
modele Fiat 500, in timp ce BMW Romania spera sa vanda peste 200 de
unitati Mini. AutoItalia va organiza o serie de petreceri pentru
promovarea pe piata autohtona a micului Fiat, desemnat si "Masina
Anului 2008 in Europa". In cadrul acestor evenimente, doua cupluri de
vedete se vor intrece in personalizarea unui Fiat 500, castigatorii
urmand sa plece un weekend la Milano.



AutoItalia Group, importatorul Fiat in Romania, va investi 600.000 de
euro pe parcursul a doi ani intr-un club pentru automobilul de clasa
mini Fiat 500, aducand in premiera in Romania acest nou concept de a
promova imaginea si valorile unui autoturism.



500.000 de configuratii



Clubul Fiat 500 Cabaret a fost deschis la sfarsitul lunii mai in nordul
Capitalei si este cea de-a treia locatie Fiat de acest gen din lume,
dupa cafenelele deschise la Madrid si Milano. Fiat 500 este
comercializat din luna martie si in Romania, in reteaua de distributie
a importatorului AutoItalia Group. In Romania, Fiat 500 este disponibil
in trei variante de echipare (Pop, Lounge si Sport) si are un pret de
pornire de 11.500 euro cu TVA (9.664 fara TVA).



Masina poate fi configurata in peste 500.000 de versiuni diferite
datorita unui numar impresionant de culori, accesorii si materiale puse
la dispozitia clientilor. De altfel, placerea de a personaliza acest
autoturism este o activitate in sine, intregita de ideea designerilor
Fiat de a concepe 100 de accesorii originale, special pentru noua
lansare a masinii.



Fiat 500 dispune, de asemenea, si de o serie de dispozitive informatice
cu totul noi in acest segment, cum ar fi sistemul BlueMeTM ce include
servicii ca Vivavoce cu interfata Bluetooth si recunoastere vocala,
conexiune USB, cititor MP3 si SMS.



La sfarsitul lunii februarie, grupul auto italian Fiat a anuntat ca va
suplimenta cu 70.000 de unitati productia modelului Fiat 500 pentru a
satisface cererea de piata exploziva. In prima parte a lunii martie,
fabrica Fiat din Tychy - Polonia si-a majorat capacitatea de productie
de la 500 la 750 masini/zi.



Fiat a revizuit planul de productie pentru modelul 500 la 190.000
unitati. Fiat 500 a fost lansat in iulie 2007, iar pana la inceputul
anului 2008 constructorul italian a primit deja 160.000 de ordine de
cumparare din reteaua sa de dealeri. In 2007, productia pentru acest
model a fost de 65.525 unitati, potrivit J.D. Power Automotive
Forecasting.



Videoclipuri si petreceri cu Mini



Chiar daca bugetul pentru promovarea marcii britanice este infinit mai
mic decat al rivalului italian, modalitatile sunt cam aceleasi.
Cabaretul Fiat 500 a fost inlocuit de BMW Romania cu Mini Challenge Day
2008, a doua intalnire anuala a posesorilor de Mini din Romania.



Numeroase probe in tot orasul, multa distractie si castigarea unei
excursii la fabrica MINI de la Oxford (Anglia) au determinat posesorii
de MINI sa se intreaca in buna dispozitie. Evenimentul a fost deschis
de o petrecere dedicata posesoilor Mini intr-un renumit club
bucurestean, vineri, 18 iulie. Aceasta a reunit alaturi de posesorii
Mini mai multe vedete pasionate de marca britanica, printre care DJ-ul
Nono Semen, Amalia Enache, formatia Activ (care a folosit modelele Mini
in noul videoclip) si DJ-ul Dennis Ruyer (prezent in Romania pentru a
participa la Love Parade 2009).



"Ziua intrecerii" intre posesorii de Mini



Cu ocazia acestui eveniment a fost prezentat in premiera si noul Mini
Cooper John Works, cel mai sportiv model al gamei. Concursul
propriu-zis a avut loc sambata, 19 iulie, in Bucuresti.



Dupa inscriere si prima proba de abilitati soferistice, desfasurata la
showroom-ul Mini din sediul Automobile Bavaria, participantii au trecut
pe la toate station-urile Mini amplasate in oras. La fiecare locatie
s-a desfasurat cate un concurs separat: Mini Design, History, Go
Feeling, MINI Search si Foto Pit Stop. Castigatorul excursiei de doua
persoane la fabrica Mini nu a fost singurul fericit, ceilalti
participanti bucurandu-se de nenumaratele premii puse in joc pe
parcursul unei zile aflate sub semnul Mini.



O alta modalitate de promovare aleasa de BMW Romania a fost
parteneriatul incheiat cu formatia de muzica dance Activ. In
videoclipul melodiei "Under My Skin" este recreata atmosfera filmelor
politiste din anii '70, cu doua modele Mini implicate in urmariri
spectaculoase pe strazile din Bucuresti. In prim plan se afla Mini
Clubman Cooper S, masina si un Mini Cabrio.



Bani pentru reclame



Anul trecut, primii cinci mari importatori auto de la noi au
investit impreuna aproape 16 milioane de euro in actiuni de promovare a
diverselor modele aflate in portofoliu. Cel mai mult au cheltuit
AutoItalia si Renault-Nissan.



 



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1388 ori