Bugete mari pentru promovarea masinilor mici

Joi, 24 Iulie 2008, ora 11:58
1820 citiri
Bugete mari pentru promovarea masinilor mici

Fiat 500 si Mini Cooper se dueleaza in concerte, petreceri exclusiviste si videoclipuri muzicale. Importatorii Fiat 500 si Mini in Romania vor cheltui aproape un milion de euro pentru mediatizarea neconventionala a celor doua modele.

Pentru a se impune pe o piata auto in plina transformare, cei mai

importanti importatori au investit sume uriase in publicitate si au

facut tot posibilul sa aiba parte de o promovare aparte a noilor

modele.

Moda masinilor clasice "readuse la viata" a prins si in Romania,

succesul acestora reusind sa-i surprinda pana si pe importatorii

oficiali ai celor doua marci. Pentru ca in Romania portbagajul si

transportul familiei sunt deziderate principale in achizitia unei

masini, un model mini, in care nu au loc mai mult de trei persoane,

pare sortit esecului.

Cabaretul Fiat 500

Cifrele de vanzari au dovedit contrariul, pentru ca Fiat 500 si Mini au

reusit sa fure, impreuna, inimile a 155, respectiv 126 de romani.

Pentru anul acesta, AutoItalia estimeaza comercializarea a 450 de

modele Fiat 500, in timp ce BMW Romania spera sa vanda peste 200 de

unitati Mini. AutoItalia va organiza o serie de petreceri pentru

promovarea pe piata autohtona a micului Fiat, desemnat si "Masina

Anului 2008 in Europa". In cadrul acestor evenimente, doua cupluri de

vedete se vor intrece in personalizarea unui Fiat 500, castigatorii

urmand sa plece un weekend la Milano.

AutoItalia Group, importatorul Fiat in Romania, va investi 600.000 de

euro pe parcursul a doi ani intr-un club pentru automobilul de clasa

mini Fiat 500, aducand in premiera in Romania acest nou concept de a

promova imaginea si valorile unui autoturism.

500.000 de configuratii

Clubul Fiat 500 Cabaret a fost deschis la sfarsitul lunii mai in nordul

Capitalei si este cea de-a treia locatie Fiat de acest gen din lume,

dupa cafenelele deschise la Madrid si Milano. Fiat 500 este

comercializat din luna martie si in Romania, in reteaua de distributie

a importatorului AutoItalia Group. In Romania, Fiat 500 este disponibil

in trei variante de echipare (Pop, Lounge si Sport) si are un pret de

pornire de 11.500 euro cu TVA (9.664 fara TVA).

Masina poate fi configurata in peste 500.000 de versiuni diferite

datorita unui numar impresionant de culori, accesorii si materiale puse

la dispozitia clientilor. De altfel, placerea de a personaliza acest

autoturism este o activitate in sine, intregita de ideea designerilor

Fiat de a concepe 100 de accesorii originale, special pentru noua

lansare a masinii.

Fiat 500 dispune, de asemenea, si de o serie de dispozitive informatice

cu totul noi in acest segment, cum ar fi sistemul BlueMeTM ce include

servicii ca Vivavoce cu interfata Bluetooth si recunoastere vocala,

conexiune USB, cititor MP3 si SMS.

La sfarsitul lunii februarie, grupul auto italian Fiat a anuntat ca va

suplimenta cu 70.000 de unitati productia modelului Fiat 500 pentru a

satisface cererea de piata exploziva. In prima parte a lunii martie,

fabrica Fiat din Tychy - Polonia si-a majorat capacitatea de productie

de la 500 la 750 masini/zi.

Fiat a revizuit planul de productie pentru modelul 500 la 190.000

unitati. Fiat 500 a fost lansat in iulie 2007, iar pana la inceputul

anului 2008 constructorul italian a primit deja 160.000 de ordine de

cumparare din reteaua sa de dealeri. In 2007, productia pentru acest

model a fost de 65.525 unitati, potrivit J.D. Power Automotive

Forecasting.

Videoclipuri si petreceri cu Mini

Chiar daca bugetul pentru promovarea marcii britanice este infinit mai

mic decat al rivalului italian, modalitatile sunt cam aceleasi.

Cabaretul Fiat 500 a fost inlocuit de BMW Romania cu Mini Challenge Day

2008, a doua intalnire anuala a posesorilor de Mini din Romania.

Numeroase probe in tot orasul, multa distractie si castigarea unei

excursii la fabrica MINI de la Oxford (Anglia) au determinat posesorii

de MINI sa se intreaca in buna dispozitie. Evenimentul a fost deschis

de o petrecere dedicata posesoilor Mini intr-un renumit club

bucurestean, vineri, 18 iulie. Aceasta a reunit alaturi de posesorii

Mini mai multe vedete pasionate de marca britanica, printre care DJ-ul

Nono Semen, Amalia Enache, formatia Activ (care a folosit modelele Mini

in noul videoclip) si DJ-ul Dennis Ruyer (prezent in Romania pentru a

participa la Love Parade 2009).

"Ziua intrecerii" intre posesorii de Mini

Cu ocazia acestui eveniment a fost prezentat in premiera si noul Mini

Cooper John Works, cel mai sportiv model al gamei. Concursul

propriu-zis a avut loc sambata, 19 iulie, in Bucuresti.

Dupa inscriere si prima proba de abilitati soferistice, desfasurata la

showroom-ul Mini din sediul Automobile Bavaria, participantii au trecut

pe la toate station-urile Mini amplasate in oras. La fiecare locatie

s-a desfasurat cate un concurs separat: Mini Design, History, Go

Feeling, MINI Search si Foto Pit Stop. Castigatorul excursiei de doua

persoane la fabrica Mini nu a fost singurul fericit, ceilalti

participanti bucurandu-se de nenumaratele premii puse in joc pe

parcursul unei zile aflate sub semnul Mini.

O alta modalitate de promovare aleasa de BMW Romania a fost

parteneriatul incheiat cu formatia de muzica dance Activ. In

videoclipul melodiei "Under My Skin" este recreata atmosfera filmelor

politiste din anii '70, cu doua modele Mini implicate in urmariri

spectaculoase pe strazile din Bucuresti. In prim plan se afla Mini

Clubman Cooper S, masina si un Mini Cabrio.

Bani pentru reclame

Anul trecut, primii cinci mari importatori auto de la noi au

investit impreuna aproape 16 milioane de euro in actiuni de promovare a

diverselor modele aflate in portofoliu. Cel mai mult au cheltuit

AutoItalia si Renault-Nissan.

 

Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul a aprobat o schema de ajutor de stat pentru activitati productive si pentru industria prelucratoare, o schema mult asteptata pentru mediul de afaceri, in valoare de 500 de milioane de...
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Mumbai a devenit capitala asiatică cu cel mai mare număr de miliardari, depăşind Beijingul, potrivit unei liste a bogaţilor la nivel mondial, realizată de Hurun Research Institute, transmite...