In general, cand vorbim de masini luxoase si rapide, ne gandim la Ferrari, Porsche, Lamborghini, Bugatti... In fond, la ce bun sa platesti sute de mii de euro pe o masina daca nu afisezi un blazon faimos? Pentru adevaratii pasionati, insa, exista marci care pot satisface oricand pofta de putere si lux. Cum suna adevarata exclusivitate?
Ariel Atom - Ariel este o mica firma britanicaproducatoare de masini, care, cu numai cei 6 angajati pe care ii are, a
reusit sa construiasca una dintre cele mai spectaculoase si rapide
masini din cate exista. Atom are un fel de exoschelet care formeaza
sasiul si corpul. Nu are panouri
de caroserie, lasand toate angrenajele si piesele la vedere. Datorita
acestui lucru si a dimensiunior reduse, masina cantareste numai 500 kg
si este propulsata de un motor de Honda Civic TypeR, cu turbocompresor,
de 300 CP. Masina accelereaza de la 0-100 km/h in 2,7 secunde si atinge
o viteza maxima de 250 km/h. Manevrabilitatea este comparabila numai cu
cea a avioanelor de vanatoare. Poti s-o ai platind un sfert din pretul
unui Lamborghini!
Spyker C12 Zagato - Ca sa fim sinceri, pana am
auzit de Spyker, nici nu prea stiam ca olandezii fac masini. Dar iata
ca fac. Si ce masini! C12 Zagato este ultimul model prezentat de Spyker
si este absolut uimitor. Luxul este reliefat si de numarul de bucati
produse - numai 24, si doar pentru clientii casei. Designul este
aproape extraterestru din orice unghi ai privi masina. Performantele
nici nu prea mai conteaza, la cum arata, dar nu sunt deloc de trecut cu
vederea: motorul W12, de origine Audi, produce nu mai putin de 500 CP.
Acceleratie 0-100 km/h in 3,7 sec, viteza 313 km/h. Pret - 412. 000 euro.
Saleen S7 - Americanii nu au avut niciodata probleme
in a face o masina foarte rapida in linie dreapta. Problema lor cea mai
mare era sa faca una care sa poata lua si virajele. Nici un entuziast
al sportului cu motor nu ar fi ales pentru un drum virajat o masina
americana. Dar cei de la Saleen au dorit cu tot dinadinsul sa stearga
rusinea si au reusit. S7 este un bolid de 555.000 USD. Inima masinii
este un V8 de 7 litri supraalimentat cu doua turbo-chargere, dezvoltand
750 CP si 950 NM si care impinge masina pana la prima suta in numai 3,2
secunde.
Wiesmann GT MF5 - GT MF5 este ultima creatie a
nemtilor de la Wiesmann, o firma relativ noua in industria auto, avand
o istorie de numai 23 de ani. Dar au facut o minune in timpul acesta
scurt. Se numeste GT MF5 si este un roadster cu puternice accente
"vintage": capota lunga si spatele scurt aduc aminte de sportivele
britanice de acum o jumatate de secol. Alegerea perfecta pentru cineva
gen Cruella de Vil! Dar nimic nu mai e retro cand vine vorba de tehnica
si performante. Motorul masinii - un V10 luat de pe BMW M5, ce dezvolta
507 CP si un cuplu de 520 NM, o viteza maxima de 280 de km/h si o
acceleratie de la 0-100 km/h in 3,9 secunde.
Ascari A10 - A10 este ultima si cea mai puternica masina produsa pentru sosea de mica firma britanica Ascari. Nu are un design extrem de spectaculos sau original, nu are un interior nici pe departe destul de luxos pentru pretul de 381.000 euro,
dar uiti micile inconveniente imediat ce ii pornesti motorul. Motorul
BMW de 5 litri dezvolta 600 CP. Toata puterea aceasta combinata cu
greutatea totala de numai 1200 kg fac posibila o acceleratie de 2,9
sec. pana la prima suta si o viteza de 354 km/h.