Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Game over! America in cifre, la final de 2008

Game over! America in cifre, la final de 2008
Aproape nimic nu a scapat viiturii provocate de catre recesiunea economica americana, ce aproape ca a distrus industria auto locala si a determinat companiile straine sa isi reconsidere complet strategiile pe 2009. Practic, in afara de MINI si Subaru, toate marcile (si concernele dincare fac parte) au terminat 2008 cu un minus mai mic sau mai mare, nici
macar foarte atractivele rabaturi comerciale nereusind sa corecteze
dezastrul inregistrat in ultimele sase luni la nivelul vanzarilor.



Asadar, singurii care rad la ora aceasta sunt liderii lui MINI si cei
ai lui Subaru, gratie cresterilor de 28,6%, respectiv 0,3% inregistrate
in 2008 comparativ cu rezultatele din 2007. Britanicii au vandut anul
trecut in SUA ceva mai mult de 54.000 de masini, in timp ce niponii se
lauda cu aproape 187.700 de unitati
.



De partea cealalta, e jale mare: in conditiile in care un gigant de
succes ca Toyota a finalizat 2008 cu un minus de 15,4% la nivelul
vanzarilor, iar Honda cu un minus de 6,4%, nu mai mira pe nimeni ca,
spre exemplu, Chrysler si-a redus vanzarile din SUA cu peste o treime
(-38,3%)
.



Intre timp, Ford si GM se "lauda" cu scaderi de peste 20% (-20,7%,
respectiv -22,9%), iar marcile de lux au avut si ele diminuari
importante: Audi cu 6,1%, BMW cu 15,2%, Cadillac cu 24,9%, Lexus cu
21%, Mercedes cu 11,2% si Porsche cu 25%
.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 914 ori