In primele luni ale acestui an atat BMW, cat si Mercedes si-au lansat noi modele "descoperite" pentru a cuceri noi clienti. Daca in cazul lui Mercedes-Benz este vorba de roadsterul SLK facelift, constructorul bavarez completeaza gama Seriei 1 cu un model Cabrio.
BMW Seria 1 Cabrio
Segmentul compact detine o cota importanta atat din piata
locala, cat si din cea vest-europeana. Motiv pentru care si BMW a
extins BMW Seria 1 Cabrio cel mai mult in ultimele luni versiuni ce au
la baza Seria 1, compact a gamei.
Dupa ce in 2004 a
lansat modelul cu cinci usi, anul trecut gama a fost completata de
hatchbackul cu trei usi, precum si de coupe-ul cu spatele de sedan. Iar
pentru a acoperi toate nisele segmentului coupe, gama Seriei 1 a fost
completata de un cabriolet, realizat pe platforma coupe-ului.
Daca in cazul Seriei 3 BMW a optat pentru un hard-top retractabil, pentru noua Serie 1 s-a optat pentru clasicul soft-top, idee adoptata si de noul Audi A3 Cabrio, principalul concurent al acestuia.
Motivul a fost in primul rand designul, care in majoritatea compactelor
coupe-cabrio a reprezentat o solutie de compromis la nivelul partii
spate.
In comparatie cu versiunea coupe, plansa de bord a
cabrioletului este aproape neschimbata, diferenta fiind marcata de
aparitia noilor butoane pentru actionarea plafonului. Finisarea
interioara este la nivelul segmentului premium, singurul lucru care i
se poate reprosa fiind lipsa spatiilor de depozitare. Tot la capitolul
spatiu interior amintim ca portbagajul are un volum de 240 de litri,
similar cu cel al unui model de clasa mica, indiferent daca se ruleaza
cu plafonul pliat sau nu.
Modelul testat, 125i, era echipat cu
motorul cu sase cilindri in linie de 3,0 litri care dispune de 218 CP
la 6.100 rpm. Acesta este cuplat la o cutie de viteze manuala cu sase
trepte, scurta si precisa, tipica unui model sport. Datorita prezentei
cuplu motor de 270 Nm, intre 2.500 si 4.250 rpm motorul ofera o
elasticitate ridicata, ceea ce permite schimbarea mai rara a treptelor.
De-a lungul testului realizat cu precadere pe drumuri virajate de
munte, in afara orasului, consumul indicat de computerul de bord a fost
de 8,2 litri, in conditiile in care s-a abordat un stil de condus
sportiv.
Daca in Europa de Vest Seria 1 Cabrio a fost deja
lansat, in Romania lansarea oficiala va fi pe 22 martie. Pretul de baza
al noului model va fi de 23.680 de euro, pentru versiunea 118i echipata
cu motorul pe benzina de 2,0 litri 143 CP, in timp ce modelul testat,
125i, porneste de la 31.180 de euro, cu TVA inclusa.
Mercedes-Benz SLK
La
aproape patru ani de la lansarea celei de-a doua generatii a
roadsterului SLK, Mercedes-Benz a lansat versiunea facelift a acestuia,
care cuprinde atat modificari la nivelul exteriorului, cat si
modificariasupra motoarelor din gama. Vanzarile pe piata locala ale
lui SLK au fost de 23 de unitati in 2007, in usoara scadere fata de
anul precedent.
La exterior principala modificare care se
observa este partea inferioara a spoilerului fata, care aminteste, in
functie de preferinte, de monoposturile de Formula 1 sau de Ferrari
Enzo.
Spre deosebire de cabriolete, roadsterul SLK dispune de
numai doua locuri, dar are avantajul unui deflector integrat, care
permite reducerea semnificativa a turbulentelor din habitaclu, atunci
cand se ruleaza in modul cabrio. Finisarea interioara respecta normele
segmentului premium, calitatea materialelor fiind buna, indiferent de
pozitionarea acestora.
Tot la capitolul plusuri intra si sistemul de
navigatie, a carui grafica este peste cea a concurentei si care are o
eroare de distanta redusa. Ergonomia comenzilor din habitaclu este in
general buna, exceptie fiind amplasarea semnalizatorului ceva mai sus
decat la alte marci, in timp ce in locul unde era de asteptat sa fie
pozitionat este amplasat comutatorul pentru tempomat. Portbagajul lui
SLK are o capacitate de 300 de litri, fiind comparabil cu cel al unui
model de segment compact.
La minusuri trebuie amintita posibilitatea actionarii plafonului numai atunci cand masina stationeaza.
Modelul
testat, SLK280, era echipat cu un motor V6 pe benzina de 3,0 litri,
care dispune de 231 CP, la 6.000 rpm si de un cuplu motor maxim de 300
Nm, valoare disponibila intre 2.500 si 5.000 rpm. Acesta a fost cuplat
la cutia de viteze automata cu sapte trepte 7G-Tronic.
Datorita
cuplului prezent pe o plaja mare de turatii, motorul ofera o
elasticitate ridicata, in timp ce cutia de viteze permite atat rularea
confortabila pe autostrada, in modul automat, in timp ce atunci cand se
doreste abordarea unui stil de condus mai sportiv, clapetele amplasate
in spatele volanului permit schimbarea treptelor fara a lua mainile de
pe volan.
Datorita lungimii de numai 4,1 metri si ampatamentului de 2,4
metri, masina ofera senzatii tipice unui kart, fiind aproape neutra pe
viraje, in pofida tractiunii spate. Temperamentul sportiv este sustinut
si de timpul de accelerare de 6,2 secunde de la 0 la 100km/h si de
viteza maxima de 250 km/h. Consumul mediu indicat de computerul de bord
a fost de 8,2 litri, in conditiile unui traseu montan extraurban, pe
care s-a adoptat un stil sportiv de condus. Potrivit companiei,
consumul in oras este de 13 litri/100 km, iar cel in afara de 6,8
litri/100km.
Preturile noului SLK pornesc de la 36.979 de
euro, cu TVA inclusa pentru modelul SLK200K si pot ajunge la aproape
70.000 de euro, pentru 55 AMG, in timp ce modelul testat, SLK280, are
un pret de 42.334 de euro. In segmentul roadsterelor, Mercedes-Benz SLK
concureaza cu BMW Z4, care are preturi cuprinse intre 30.800 de euro si
60.550 de euro pentru versiunea Z4 M, care concureaza cu SLK 55 AMG si
Porsche Boxter.