Masinile anului 2006 sunt pregatite pentru lansare

Marti, 29 Noiembrie 2005, ora 04:04
1222 citiri

Anul 2005 se incheie efervescent, cu o multime de noutati anuntate in cadrul saloanelor auto. Se pregateste insa 2006, iar modelele aliniate pentru a intra pe piata sunt deja cunoscute publicului. De fapt, procesul a devenit o rutina. Concept-car, prezentare oficiala, lansare la salon si intrare in showroom. Chiar daca unele modele vor ajunge in Romania cu ceva intarziere, majoritatea noutatilor din 2006 vor fi prezente in scurt timp si la noi.Dupa succesul obtinut de Clio III - al saselea model al firmei care castiga titlul de A"Masina Anului in Euro-paA" -, Renault pregateste lansarea versiunii Clio RS, o continuare a traditiei pe care divizia RenaultSport o are in domeniul masinilor sportive si, in special, cu modelele Clio. Masina va fi motorizata cu o unitate de 2 litri, 16 valve, normal aspirat, neexistand deocamdata informatii despre construirea unei variante V6. Conceptul pe care s-a bazat viitorul Clio RS a atras atentia prin solutiile aerodinamice preluate din Formula 1, cel mai interesant fiind difuzorul de aer amplasat sub masina, care face inutil orice spoiler. Pentru Romania, Renault va lansa, la inceputul anului, noul Clio III.

Nissan, partenerul de alianta al lui Renault, are programata pentru anul viitor lansarea modelului Note, un hatchback familial inedit, construit pe platforma folosita de Micra, dar si de Modus si noul Clio. Se remarca prin spatiul interior, solutiile de depozitare inovatoare si o gama de patru motoare, doua diesel 1,5 litri dCi si doua benzina, 14 si 1,6 litri, de 90 si 110 CP. Tot pentru 2006 este anuntata si utilitara Cabstar. Hatchback-ul Note va fi lansat si in Romania in cursul anului viitor.

VW Eos si Audi Q7, lansari de modele nou-noute

Cea mai asteptata lansare a celor de la Volkswagen este Eos, un fost concept intrat in productie de serie, un cabrio de patru locuri, cu un hardtop in cinci sectiuni, care dispare in portbagaj in circa 25 de secunde. Eos este mai mare decat un Golf si mai mic decat un Passat, astfel ca pretul se va situa si el intre cele doua modele. Va avea patru motoare pe benzina (115 CP, 150 CP, 200 CP si 250 CP), urmand ca gama sa se extinda cu un FSI de 2 litri si un V6 de 3,2 litri. Celelalte noutati ale nemtilor vor fi Polo GTI, Golf GT si motorizari noi pentru unele modele. La capitolul vehicule comerciale se anunta noul LT si Caddy Eco-Fuel. Nu se cunosc inca datele la care aceste modele vor ajunge in Romania.

Audi vine cu cel mai mediatizat produs din ultimul deceniu, SUV-ul Q7, al doilea din familie dupa Touareg, iar daca luam in considerare si Porsche Cayenne, ajungem la concluzia ca aceasta clasa se bucura de o atentie deosebita in cadrul grupului. Q 7 este, potrivit celor care l-au creat, o combinatie intre un sedan de lux, un coupe sportiv, un off-roader robust si un van. Modelul este ceva mai mare decat VW Touareg si are, pentru inceput, doua motoare puternice: un V8 4,2 FSI, de 350 CP, si un diesel, 3.0 TDI, in 6 cilindri cu 233 CP si un cuplu de 500 Nm. Tot de la Audi vom avea in 2006 noi urmasi ai modelului A4. In primul rand, versiunea Cabrio si apoi supersportivul RS4. Pe lista de noutati s-au mai inscris noul TT Coupe, S3 si impresionantul R8, bazat pe conceptul Le Mans quattro.

Seat anunta noi versiuni FR ale Altea si Leon, varful de gama Leon Cupra dar, mai ales, noua generatie Ibiza.

Skoda pregateste o mare surpriza fanilor: introducerea pe piata a unui model derivat dintr-un concept ce a facut valva la Frankfurt in doua sezoane consecutive. Este vorba despre Roomster, un MPV inovator, care mareste astfel gama oferita de uzinele cehe.

BMW pune accent pe roadsterul Z4

BMW isi concentreaza atentia in anul care vine pe trei noutati. Cea mai spectaculoasa va fi Z4 Coupe, versiunea cu hardtop fix a roadsterului, adica exact ceea ce a facut Porsche cu Boxster, rezultand Cayman. Motorul anuntat inca din aceasta toamna va fi un A"6 in linieA" de 3 litri, cu 261 CP si o acceleratie de 5,7 secunde. Si, daca tot veni vorba despre Z4, sa spunem ca versiunea decapotabila va primi si ea un face-lift in 2006, dar si o versiune M, cu o motorizare feroce de 3,2 litri, respectiv 343 CP. De asemenea, este gata de lansare si modelul coupe al seriei 3, cu aceleasi motorizari ca ale sedanului lansat anul acesta.

Mercedes R Klasse, crossover de lux

Mercedes-Benz are ca noutati absolute modelele R si GL, ambele construite pe platforma noului M Klasse, folosita, de asemenea, de Jeep pentru Grand Cherokee si Commander. R este marea inovatie a celor de la Mercedes-Benz, versiune de serie a Grand Sport Tourer concept, un crossover destinat mai degraba calatoriilor de lux decat aventurilor in care se simte mai bine clasa M. La asta va contribui si motorul V8 de 5 litri. Noul GL va sosi ca un rival pentru Range Rover, cele doua modele fiind printre performerele off-road all-time. O alta noutate va fi modelul CL, versiune coupe a limuzinei S Klasse, printre motoarele gigantice asteptate la acesta numarandu-se un AMG de 6,3 litri si 600 CP si un V12, de 6,5 litri. Mercedes mai vizeaza lansarea de face-lifturi pentru SL si E Klasse.

Brandul american off-road de la DaimlerChrysler, Jeep, si-a anuntat deja lansarile oficiale ale modelelor Commander si Compas, prezentate la Frankfurt in aceasta toamna sub forma de concepte. Vor fi doua noi SUV-uri, pozitionate in segmentele compact si mediu ale acestei clase, lansarile fiind asteptate pentru vara, respectiv toamna lui 2006.

Ford SAV, precursorul unei noi clase

Ford incepe anul 2006 cu lansarea modelului SAV, cel care a produs destula animatie odata cu prezentarea sa la Geneva si la Frankfurt. Combinatia dintre un crossover si un MPV, care va umple golul dintre Focus si Galaxy, se remarca printr-o combinatie intre spatiul interior (va avea trei randuri de scaune) si agilitatea specifica compactelor. Modelul Focus va completa oferta cu versiunea coupe-cabrio, un concurent periculos pe piata cc-urilor europene, provenit din conceptul Vignale. Tot in prima parte a anului va iesi la lumina si noua generatie Galaxy, cu o forma mult mai sportiva, dedicata clientilor fideli acestui model. Odata cu aceste lansari, Ford pregateste si introducerea unui sistem computerizat de control, numit HMI - Human Machine Interface.

Hyundai are pe lista doua modele noi, desi este vorba despre nume cu traditie. Noul Accent vine cu un design schimbat si cu un motor de 1,6 litri, 4 cilindri, si 110 CP. Celalalt model va fi Santa Fe, un SUV cu mare priza la public, care a crescut intre timp pentru a se diferentia mai bine de fratele sau Tucson. Printre schimbari se numara si al treilea rand de scaune.

Mitsubishi are si el in plan lansarea unei noi generatii a SUV-ului-vedeta Pajero, dar si a versiunii coupe-cabrio a supermini-ului Colt CZ3. Cabrioleta, desenata de Pininfarina, va avea un hardtop retractabil si motorul extrem de ambitios de pe CZT, un 1,5 litri turbo care produce 150 CP. In prima parte a anului vom avea si o evolutie a pick-up-ului L200.

Freelander, o noua viata

Marca britanica Land Rover face ultimele retusuri necesare pentru lansarea celei de-a doua generatii a modelului Freelander, compactul SUV care a facut cariera in Europa in ultimii ani. Noul Freelander va fi construit pe platforma actuala folosita la Focus/S40/ Mazda 3 si va avea motorizari in 5 si 6 cilindri ce se regasesc pe gama Volvo. In viitor ar putea avea si o versiune hibrid. De la acelasi producator vom avea un face-lift al gamei Range Rover, insotit de noi motorizari. Defender va suferi si el o modificare, insa doar la designul interior.

Jaguar are deja in maneca asul numit XK, asteptat pe piata chiar de la inceputul anului. Noua generatie vine la aproape un deceniu dupa lansarea actualului XK si are la baza conceptul Advanced Lightweight Concept (ALC), prezentat la saloanele de la inceputul acestui an. Printre caracteristicile sale se numara structura de aluminiu (preluata de la sedanul KJ), care face ca modelul sa aiba una dintre cele mai mici greutati din clasa sa. Versiunea cabrio este in lucru.

Kia Magentis si Carnival, inclusiv in Romania

Producatorul coreean KIA a anuntat o multime de noutati pe piata europeana, toate fiind programate sa apara si in Romania la scurt timp de la lansarea oficiala. De altfel, Magentis a si fost prezentat publicului autohton la SIAB, urmand sa intre in showroom chiar la inceputul lui 2006. Noul design si dotarea generoasa vor fi cateva dintre atuurile sedanului, care va avea printre motoarele oferite si un interesant V6 de 2,7 litri si 188 CP. Urmatoarea lansare va fi cea a modelului Carnival, minivanul ce a nemultumit concurenta din cauza preturilor practicate. La inceputul verii va fi lansat noul Carens, iar in iarna viitoare va fi randul compactei Cerato sa predea stafeta noii generatii. Tot in 2006 este anuntat si un face-lift pentru SUV-ul Sorento.

Gabriel Dogaru

Saptamana Financiara

Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul a aprobat o schema de ajutor de stat pentru activitati productive si pentru industria prelucratoare, o schema mult asteptata pentru mediul de afaceri, in valoare de 500 de milioane de...
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Mumbai a devenit capitala asiatică cu cel mai mare număr de miliardari, depăşind Beijingul, potrivit unei liste a bogaţilor la nivel mondial, realizată de Hurun Research Institute, transmite...