Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Mercedes vrea sa depaseasca BMV. Vezi ce strategie are

Mercedes vrea sa depaseasca BMV. Vezi ce strategie are

Producatorul auto german Mercedes-Benz vrea sa-si extinda gama de modele foarte scumpe si SUV-uri, in incercarea de a depasi profitul record al rivalilor de la BMW, transmite Bloomberg, citat de Mediafax.

Mercedes va adauga variante ale S-Class, dupa lansarea unui model imbunatatit in 2013, pentru a deveni lider la profit pe segmentul respectiv, au declarat doua surse apropiate situatiei. Compania auto analizeaza si o versiune decapotabila a coupe-ului CL, al carui pret este de 114.000 de dolari.

BMW si Audi, marca a grupului Volkswagen, s-au dezvoltat de peste cinci ori mai rapid decat Mercedes in ultimul deceniu, prin extinderea ofertelor.

Mercedes, care a coborat pe locul al treilea si la profitabilitate, a pierdut prima pozitie pe segmentul masinilor de lux in fata BMW in 2005, iar in acest an a fost depasit si de Audi.


"Mercedes stagneaza in comparatie cu Audi si BMW", a spus Juergen Pieper, analist la compania Bankhaus Metzler.


Problemele marcii in a atrage clienti mai tineri cu modele sport si intrarea tarzie pe piete precum China au erodat pozitia companiei, a adaugat el.

Producatorul auto lucreaza la un nou SUV si ar putea dezvolta noi modele dupa succesul SLS, cu pret de peste 189.000 de dolari, au spus sursele citate.


Pentru a demonstra ca masinile de dimensiuni mari sunt inca viabile chiar si in contextul restrictiilor privind combustibilii, cauzate de ingrijorarea privind mediul, Mercedes intentioneaza sa prezinte, saptamana urmatoare, la salonul auto de la Frankfurt, un concept sedan bazat pe sistemul pila de combustie, prin care energia chimica este transformata in energie electrica.


Compania va lansa planurile de a creste vanzarile la Frankfurt, unde va prezenta si noua generatie a B-Class.

Masina din clasa compacta este prima dintr-o serie de patru modele mici, destinate atragerii cumparatorilor tineri. Mercedes investeste 1,4 miliarde de euro pentru a produce modelele, inclusiv intr-o fabrica din Ungaria. Chiar daca acestea sunt necesare pentru a creste vanzarile totale, compania are nevoie de rezultate mai bune pe segmentul masinilor foarte scumpe pentru a-si majora profitul.

"Nu intentionam sa crestem doar pe segmentul compact de lux. Avem idei si pentru produse foarte scumpe", a declarat Joachim Schmidt, seful diviziei de vanzari la Mercedes, fara a oferi detalii.

Pozitia mai puternica a Mercedes pe segmentul sedanurilor de lux nu a fost suficienta pentru a ajuta compania sa depaseasca BMW si Audi la vanzari.

Astfel, in primele sapte luni din 2011, Mercedes a vandut cu 48.000 mai putine masini decat Audi si cu 87.700 mai putin decat BMW.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2786 ori
Citeste mai multe despremercedes bmw profit mercedes profit bmw