Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Salonul Auto de la Frankfurt: Nemtii reinventeaza luxul

Salonul Auto de la Frankfurt: Nemtii reinventeaza luxul

Producatorii germani de masini de lux au doua fete la Salonul Auto de la Frankfurt: cea "rea" si ce eco. Cele doua categorii au un punct comun: dotarile tehnologice high-tech, destinate cuceririi segmentului de tineri bogati.

In randul masinilor "rele", isi fac debutul o serie de automobile destinate sa domine autostrazile si sa defineasca luxul prin "putere". Aici intra noul M5 de la BMW, S7 de la Audi, ultimul model AMG produs de Mercedes-Benz, SLK 55 AMG cu 422 de cai putere si noul Porsche 911.

Insa mai intrigante si riscante sunt automobilele din categora eco. Mercedes a parcat o flota de masini electrice Smart chiar in fata intrarii principale a Salonului de la Frankfurt, relateaza Wall Street Journal.


Inauntru, producatorul prezinta noua B-Class, un vehicul care seamana cu un "hatchback" (masina a carei usa din spate se deschide prin ridicare) obisnuit si ajunge la viteza unei masini compacte. Doar steaua de pe capota ne aminteste ca este, totusi, un model Mercedes.


Acesta este un exercitiu de echilibristica delicat, insa unul pe care producatorii de masini de lux sunt obligati sa-l faca pentru a ramane in pas cu dorintele consumatorilor.


Brandul de lux al Volkswagen AG, Audi, spre exemplu, a invitat, la inceputul acestei saptamani, academicieni si experti din industrie pentru a discuta despre provocarile din viitorul apropiat, in conditiile in care 70% dintre oameni vor locui in orase congestionate.


Obisnuintele de consum in domeniul auto vor fi creionate de o generatie careia ii pasa mai mult de aplicatiile de pe smartphone decat de viteza masinii.


Cei care au vizitat standul BMW de la Frankfurt au vazut ca producatorul a facut deja un pas in acest sens. Aici este expus noul model i3, masina realizata din aluminiu si fibra de carbon, cu motorul plasat deasupra osiei din spate. BMW i3 are o viteza maxima de doar 149 kmh.


Langa aceasta este parcata noua editie a super sedan-ului M5, cu un motor de 560 CP. BMW sustine ca noul M5 este mai puternic decat predecesorul sau, consumul de combustibil fiind cu 30% mai mic.


Noul i3 si modelul hibrid mai spatios, BMW i8, nu sunt jucarii destinate celor care vor sa impresioneze, sustine Ulrich Kranz, seful proiectului "i" al BMW. Modelul i3 expus la Frankfurt se apropie de conceptul ce va fi lansat in 2013, cand va incepe productie la o fabrica din Leipzig, Germania.


Nu cu mult timp in urma, cele trei mari branduri de lux din Germania lansau produse din trei categorii: bune, mai bune si cele mai bune. Bineinteles, acestea puteau fi mici, medii sau mari.


Toate masinile functionau pe benzina sau diesel, prindeau viteze mari si erau dotate cu cea mai noua tehnologie de siguranta.


Preturile volatile ale combusibilului, congestia urbana, reglementarile din ce in ce mai severe si schimbarea atitudinii de consum au schimbat regulile pietei.


"Modul simplist in care am dezvoltat, produs si vandut masini se va schimba dramatic", spune Peter Schwarzenbauer, seful departamentului de vanzari globale si marketing din cadrul Audi. "Va fi mult mai complex".


Drept urmare, executivii din domeniu se straduiesc sa gaseasca noi concepte care sa fie cat mai pe placul generatiei tinere de consumatori axati pe tehnologie.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2184 ori