Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Top 10 cele mai valoroase branduri de lux

Top 10 cele mai valoroase branduri de lux

Brandurile de lux BMW, Louis Vuitton sau Rolex au ramas intre preferintele consumatorilor in ciuda reducerilor de bugete cauzate de criza financiara. Succesul lor este asigurat de calitatea, longevitatea, dar si de satisfactia pe care o ofera clientilor de lux.

Chiar daca piata globala a produselor de lux s-a contractat cu 8% in 2009, cele mai importante branduri au ramas pe val, informeaza Forbes.com.

Iata topul celor mai valoroase branduri, realizat de revista americana.


1.BMW


Marca BMW ocupa primul loc in topul celor mai valoroase branduri de lux, avand o valoare de brand de 19,9 miliarde de dolari si vanzari de 56,6 miliarde de dolari.


BMW castiga cota de piata in China, cea mai mare piata auto din lume, construind masini dupa preferintele si cultura consumatorilor asiatici.


2. Louis Vuitton


Locul 2 este ocupat de Louis Vuitton.


In 2009, Luis Vuitton a inregistrat o valoare de brand de 19 miliarde de dolari si 6,3 miliarde de dolari cifra de vanzari a brandului.


In cei 156 de ani de existenta, Louis Vuitton a pastrat in mod constant politica sa de a nu oferi discount-uri, tocmai pentru a creste valoarea brandului, iar de curand a lansat o campanie care prezinta obiectele facute manual intr-un atelier, menita sa aminteasca clientilor pentru ce platesc.


3. Mercedes Benz


Mercedes-Benz, apartinand companiei Daimler AG, ocupa locul 3 in top cu o valoare a brandului de 18,8 miliarde de dolari si vanzari de 63,2 miliarde.


In timp ce multi producatori auto promoveaza reducerile de pret, Mercedes pune accentul pe mostenirea companiei de 100 de ani de tehnologie germana.


Mercedes se "lupta" cu BMW pentru titlul de cel mai cunoscut brand auto de lux din China si promite sa isi depaseasca rivalul ca numar de vanzari in 2011, cu ajutorul unor masini create special pentru piata chineza.


4.Gucci


Cu un CEO nou si cu o strategie de reducere a productiei, Gucci prinde locul 4 in clasamentul Forbes, inregistrand o valoare de brand de 8,2 miliarde de dolari si vanzari de 3 miliarde de dolari, in 2009.


Anul acesta, Gucci  a lansat o noua campanie de promovare a traditiei, care il are in centru pe fondatorul Guccio Gucci, vorbind despre visul sau de a deveni artist in Florenta anului 1921.


5.Coach


Strategia de reduceri adoptata de Coach in 2009, cand volumul vanzarilor si profiturile au crescut brusc, a dus brandul la o valoare de 7,4 miliarde de dolari, cu o cifra de vanzari de 3,2 miliarde de dolari.


Compania s-a repozitionat pe categoria de produse de lux cu preturi medii in SUA si vrea sa adopte aceleasi principii de reduceri si in Europa.


6.Hermes


Pe locul 6 in topul celor mai puternice marci de lux se afla Hermes, un brand cu o valoare de 5,7 miliarde de dolari si vanzari de 2.5 miliarde.


Compania a deschis in 2010 primul magazin exclusiv pentru barbati in New York.


7.Chanel


Chanel, companie care are ca si motto “moda se schimba, doar stilul se pastreaza”, se pozitioneaza pe locul 7 in topul Forbes, cu o valoare de brand de 5,6 miliarde de dolari si o cifra de vanzari de 3,3 miliarde de dolari.


Omul-cheie al companiei Chanel este directorul de creatie Karl Lagerfeld, unul din cei mai cunoscuti oameni din lumea modei.


8.Rolex


Rolex, cel mai profitabil brand de ceasuri, ocupa locul 8 in clasament cu o valoare de brand de  5,5 miliarde de dolari si cu o cifra de vanzari de 3,4 miliarde, in 2009.


Compania se asteapta la o crestere a vanzarilor cu 15% in 2010, alimentata de cererea de pe pietele emergente.


9.Cartier


Pe locul 9 se pozitioneaza brandul Cartier cu o valoare totala de 5,4 miliarde de dolari si cu vanzari de 3,3 miliarde de dolari.


CEO-ul Cartier sustine ca in urmatorii trei ani vrea sa faca din China principala piata pentru produsele sale, cu cel putin 55 de magazine.


10.Porsche


Exista putine companii care stiu sa vanda luxul ca pe o necesitate, asa cum face Porsche.


Brandul Porsche valoreaza 4,8 miliarde de dolari si a avut vanzari de 8,7 miliarde de dolari in 2009 si se afla pe locul 10 in clasament.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 5799 ori
Citeste mai multe despre10 bmw branduri forbes louis lux rolex top vuitton