Top 10: Masini nemtesti ale tuturor timpurilor

Vineri, 18 Aprilie 2008, ora 15:27
24858 citiri
Top 10: Masini nemtesti ale tuturor timpurilor

Unele tari construiesc masini rapide, altele sunt recunoscute pentru motoarele cu care echipeaza masinile si mai sunt tari despre care toata lumea stie ca fac masini durabile. Exista, totusi, o singura tara care produce masini rapide, durabile si dotate cu motoare excelente: Germania. Bloombiz va prezinta cele 10 masini de referinta ale Germaniei.

Germania este locul unde a luat

nastere, in 1886, primul automobil, opera a lui Karl Benz. Si de aici Germania a devenit

responsabila pentru o mare parte a istoriei automobilistice.

Nu intotdeauna masinile nemtesti au intrunit cele trei calitati ale masinii

perfecte: rapiditate, durabilitate si motoare excelente, dar cu fiecare model

nou au incercat sa atinga perfectiunea. Pentru toate modelele din "Top 10", anul in care au aparut a fost si

anul in care au detinut locul intai la vanzari.

Locul 10 Trabant - anul 1957

Ridiculizat datorita designului nefinisat si pentru ca scotea foarte mult

fum, Trabantul a ajutat milioane de est-germani sa se deplaseze. Regimul

comunist impunea ca oamenii sa astepte ani de zile pana sa ajunga proprietarii

acestei mici masini din plastic. Cu toata acestea, modelul Trabis P 601 a creat

o adevarata isterie.

Din nefericire, in 1991 a fost produs ultimul model al

acestei masini. In ciuda tuturor criticilor, Trabantul

a facut o impresie foarte buna si a intrat in istoria industriei auto

nemtesti.

Locul 9 Volkswagen GTI -

anul 1976

Inceputul anilor '70

nu a fost o perioada prea buna pentru Volkswagen. Salvarea a venit in 1974,

odata cu aparitia lui Golf. Entuziasmati de potentialul noului model, cei de la

VW au facut cateva imbunatatiri la motor si au trimis GTI-ul pe piata europeana,

in anul 1976, iar 7 ani mai tarziu ajunge si pe piata americana. GTI a demonstrat ca se poate atinge performanta

si cu un consum scazut.

Cinci generatii

mai tarziu, GTI-ul este inca atragator, desi cea mai reala experienta vine inca

de la modelele americane, din anii '83-'84.

Locul 8 BMW 507 - anul

1957

BMW 507, unul

dintre cele mai faimoase si influente modele, a fost pe punctul de a duce la

colapsul companiei. In primii ani dupa Cel de-al Doilea Razboi Mondial, Max

Hoffman a inceput sa importe masini europene in Statele Unite.

Avand destul de

multa influenta asupra constructorilor pe care ii reprezenta, Hoffman i-a

convins pe bavarezi sa construiasca, pentru 1957, o masina decapotabila care sa

tina piept celor construite de Jaguar si

a altor masini din aceasta categorie.

Costurile de

productie, exagerat de ridicate pentru un premium, au facut ca BMW sa piarda

bani cu fiecare 507 vandut. Productia pentru 507 a fost sistata in 1960, dar a

continuat sa influenteze modele ca 1500, M1 si chiar recentul Z8.

Locul 7 Mercedes-Benz 450 SE/SEL - anul 1972

Printre masinile

incununate de succes in anii '70 se numara Mercedes-Benz 450 SE si SEL din perioada

1972-1980, primele motoare de cursa lunga care nu mai creau probleme nici

soferilor, nici pasagerilor.

Celebrul 450 a fost transformat intr-un monstru de 4.5

litri, V8, in care nu poti sa te simti decat puternic, fara sa mai punem la

socoteala editia limitata de 6.9 litri.

Pentru o masina

din secolul trecut, Mercedes-Benz 450 SE este usor de condus si te face sa te

simti ca intr-un sedan de ultima generatie. Cunoscut de catre fanii BMW ca

modelul W116, aceasta masina este deschizatoarea de drumuri pentru Clasa S, dar

si pentru cateva modele care aspira la acelasi succes.

Locul 6 Audi R8 - anul 2008

Acum mai bine de

40 de ani, Audi s-a dezvoltat sub aripa protectoare a familiei VW. Dar pentru

ca nu a fost multumita de productia stereotipa de modele sedan si furgonete,

Audi a iesit din tipare cu un supercar: R8. Mandru de debutul sau, R8 este

remarcabil din toate punctele de vedere.

Are un potential

mare, poate chiar mai mare decat BMW M1. O varianta imbunatatita penru R8 ar fi

un V12 turbodiesel. Daca acest proiect va deveni realitate, nu va face decat sa

creasca notorietatea lui R8.

 

Locul 5 Porsche 356 - anul 1948

356 nu a fost doar primul model de Porsche, ci si prima masina sport pe

sosea. Creat de Ferdinand "Ferry" Porsche, modelul 356 avea motorul in spate si

un cadru de Volkswagen. Nu a reprezentat

o revolutie in domeniu, dar facand comparatie cu ceea ce era pe piata in

acea perioada, a fost o minune care s-a imbunatatit pana in 1965, cand a

incetat sa se mai produca.

De-a lungul timpului, cei care au condus un 356 au contribuit la promovarea

imaginii Porsche in toata lumea. Chiar si astazi, cunoscatorii sunt de parere

ca povestea acestui model va fi una fara sfarsit.

Locul 4 Mercedes-Benz 300SL - anul 1955

300SL este , de

departe, cel mai ravnit Mercedes-Benz al tuturor timpurilor, si apartine, in

totalitate, lui Max Hoffman. Influenta sa, de cel mai mare distribuitor de masini europene in

America anilor postbelici, a dus la dezvoltarea de catre Mercedes a unei

versiuni de SL care sa poata fi condusa pe drumurile publice.

Coupe-ul rezultat

a avut un succes rasunator. Total diferit de tot ceea ce se facuse pana atunci,

in primul rand datorita usilor care se deschideau in sus, Mercedes-Benz

300SL era o masina ireal de rapida

pentru timpurile sale.

 

Locul 3 BMW 2002 - anul 1968

Miscarea sport

sedan si aparitia Seriei 3 de la BMW au un numitor comun: BMW 2002, model al

anilor 1968-1976. Cu designul sau inocent, 2002 i-a uimit pe soferi prin aspect

si manevrabilitate, calitati care s-au imbunatatit odata cu aparitia pe piata a

modelului 200tii, model care a facut multe "victime" la inceputul anilor '70.

In orice caz, fiecare

model 2002 este placut de condus, dar si putin pretios. Mai mult decat atat, BMW

a recunoscut ca acest model a fost sursa de inspiratie pentru Seria 1.

Locul 2 Volkswagen

Beetle - anul 1938

 

Putine masini au

avut un asemenea impact asupra lumii cum

a avut "Masina Poporului" - Volkswagen Beetle. Cu toate acestea, productia lui Beetle a

incetat in 2003, dupa mai bine de 65 de ani.

Era o masina nefinisata,

inceata, zgomotoasa, foarte friguroasa in timpul iernii si ingrozitor de

calduroasa vara. In ciuda tuturor lipsurilor, aceasta masina a facut istorie.

Daca sunteti

atras la culme de Beetle si nu aveti nici un motiv sa va grabiti, piata auto

tinde sa ofere avantaj sedanurilor si decapotabilelor din 1967-1972.

Locul 1 Porsche 911 - anul 1964

Inceputul anilor

'60 a fost pentru Porsche o perioada prospera datorita modelului 356, dar se

simtea totusi nevoia de ceva nou. Despre noul model creat de Butzi Porsche

nimeni nu a crezut ca va fi capul de afis al pietei auto timp de mai bine de 40

de ani.

Modelul 911 nu

este doar foarte viu in zilele nostre, dar daca parchezi un model din 1964 langa

unul din 2008, iti vei da seama de asemanari. Fiecare pas facut de 911 a reprezentat

un reper pentru industria auto din Germania.

Daca tii la

imaginea ta intr-o masina, dar si la performantele cailor putere, iti recomandam un 997 din 2005 sau chiar

seriile mai noi.

Un articol de Gabriela Garjoaba 

Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul a aprobat o schema de ajutor de stat pentru activitati productive si pentru industria prelucratoare, o schema mult asteptata pentru mediul de afaceri, in valoare de 500 de milioane de...
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Mumbai a devenit capitala asiatică cu cel mai mare număr de miliardari, depăşind Beijingul, potrivit unei liste a bogaţilor la nivel mondial, realizată de Hurun Research Institute, transmite...