Unele tari construiesc masini rapide, altele sunt recunoscute pentru motoarele cu care echipeaza masinile si mai sunt tari despre care toata lumea stie ca fac masini durabile. Exista, totusi, o singura tara care produce masini rapide, durabile si dotate cu motoare excelente: Germania. Bloombiz va prezinta cele 10 masini de referinta ale Germaniei.
Germania este locul unde a luat
nastere, in 1886, primul automobil, opera a lui Karl Benz. Si de aici Germania a devenit
responsabila pentru o mare parte a istoriei automobilistice.
Nu intotdeauna masinile nemtesti au intrunit cele trei calitati ale masinii
perfecte: rapiditate, durabilitate si motoare excelente, dar cu fiecare model
nou au incercat sa atinga perfectiunea. Pentru toate modelele din "Top 10", anul in care au aparut a fost si
anul in care au detinut locul intai la vanzari.
Locul 10 Trabant - anul 1957
Ridiculizat datorita designului nefinisat si pentru ca scotea foarte mult
fum, Trabantul a ajutat milioane de est-germani sa se deplaseze. Regimul
comunist impunea ca oamenii sa astepte ani de zile pana sa ajunga proprietarii
acestei mici masini din plastic. Cu toata acestea, modelul Trabis P 601 a creat
o adevarata isterie.
Din nefericire, in 1991 a fost produs ultimul model al
acestei masini. In ciuda tuturor criticilor, Trabantul
a facut o impresie foarte buna si a intrat in istoria industriei auto
nemtesti.
Locul 9 Volkswagen GTI -
anul 1976
Inceputul anilor '70
nu a fost o perioada prea buna pentru Volkswagen. Salvarea a venit in 1974,
odata cu aparitia lui Golf. Entuziasmati de potentialul noului model, cei de la
VW au facut cateva imbunatatiri la motor si au trimis GTI-ul pe piata europeana,
in anul 1976, iar 7 ani mai tarziu ajunge si pe piata americana. GTI a demonstrat ca se poate atinge performanta
si cu un consum scazut.
Cinci generatii
mai tarziu, GTI-ul este inca atragator, desi cea mai reala experienta vine inca
de la modelele americane, din anii '83-'84.
Locul 8 BMW 507 - anul
1957
BMW 507, unuldintre cele mai faimoase si influente modele, a fost pe punctul de a duce la
colapsul companiei. In primii ani dupa Cel de-al Doilea Razboi Mondial, Max
Hoffman a inceput sa importe masini europene in Statele Unite.
Avand destul de
multa influenta asupra constructorilor pe care ii reprezenta, Hoffman i-a
convins pe bavarezi sa construiasca, pentru 1957, o masina decapotabila care sa
tina piept celor construite de Jaguar si
a altor masini din aceasta categorie.
Costurile de
productie, exagerat de ridicate pentru un premium, au facut ca BMW sa piarda
bani cu fiecare 507 vandut. Productia pentru 507 a fost sistata in 1960, dar a
continuat sa influenteze modele ca 1500, M1 si chiar recentul Z8.
Locul 7 Mercedes-Benz 450 SE/SEL - anul 1972
Printre masinile
incununate de succes in anii '70 se numara Mercedes-Benz 450 SE si SEL din perioada
1972-1980, primele motoare de cursa lunga care nu mai creau probleme nici
soferilor, nici pasagerilor.
Celebrul 450 a fost transformat intr-un monstru de 4.5
litri, V8, in care nu poti sa te simti decat puternic, fara sa mai punem la
socoteala editia limitata de 6.9 litri.
Pentru o masina
din secolul trecut, Mercedes-Benz 450 SE este usor de condus si te face sa te
simti ca intr-un sedan de ultima generatie. Cunoscut de catre fanii BMW ca
modelul W116, aceasta masina este deschizatoarea de drumuri pentru Clasa S, dar
si pentru cateva modele care aspira la acelasi succes.
Locul 6 Audi R8 - anul 2008
Acum mai bine de40 de ani, Audi s-a dezvoltat sub aripa protectoare a familiei VW. Dar pentru
ca nu a fost multumita de productia stereotipa de modele sedan si furgonete,
Audi a iesit din tipare cu un supercar: R8. Mandru de debutul sau, R8 este
remarcabil din toate punctele de vedere.
Are un potential
mare, poate chiar mai mare decat BMW M1. O varianta imbunatatita penru R8 ar fi
un V12 turbodiesel. Daca acest proiect va deveni realitate, nu va face decat sa
creasca notorietatea lui R8.
Locul 5 Porsche 356 - anul 1948
356 nu a fost doar primul model de Porsche, ci si prima masina sport pe
sosea. Creat de Ferdinand "Ferry" Porsche, modelul 356 avea motorul in spate si
un cadru de Volkswagen. Nu a reprezentat
o revolutie in domeniu, dar facand comparatie cu ceea ce era pe piata in
acea perioada, a fost o minune care s-a imbunatatit pana in 1965, cand a
incetat sa se mai produca.
De-a lungul timpului, cei care au condus un 356 au contribuit la promovarea
imaginii Porsche in toata lumea. Chiar si astazi, cunoscatorii sunt de parere
ca povestea acestui model va fi una fara sfarsit.
Locul 4 Mercedes-Benz 300SL - anul 1955
300SL este , de
departe, cel mai ravnit Mercedes-Benz al tuturor timpurilor, si apartine, in
totalitate, lui Max Hoffman. Influenta sa, de cel mai mare distribuitor de masini europene in
America anilor postbelici, a dus la dezvoltarea de catre Mercedes a unei
versiuni de SL care sa poata fi condusa pe drumurile publice.
Coupe-ul rezultat
a avut un succes rasunator. Total diferit de tot ceea ce se facuse pana atunci,
in primul rand datorita usilor care se deschideau in sus, Mercedes-Benz
300SL era o masina ireal de rapida
pentru timpurile sale.
Locul 3 BMW 2002 - anul 1968
Miscarea sport
sedan si aparitia Seriei 3 de la BMW au un numitor comun: BMW 2002, model al
anilor 1968-1976. Cu designul sau inocent, 2002 i-a uimit pe soferi prin aspect
si manevrabilitate, calitati care s-au imbunatatit odata cu aparitia pe piata a
modelului 200tii, model care a facut multe "victime" la inceputul anilor '70.
In orice caz, fiecare
model 2002 este placut de condus, dar si putin pretios. Mai mult decat atat, BMW
a recunoscut ca acest model a fost sursa de inspiratie pentru Seria 1.
Beetle - anul 1938
Putine masini au
avut un asemenea impact asupra lumii cum
a avut "Masina Poporului" - Volkswagen Beetle. Cu toate acestea, productia lui Beetle a
incetat in 2003, dupa mai bine de 65 de ani.
Era o masina nefinisata,
inceata, zgomotoasa, foarte friguroasa in timpul iernii si ingrozitor de
calduroasa vara. In ciuda tuturor lipsurilor, aceasta masina a facut istorie.
Daca sunteti
atras la culme de Beetle si nu aveti nici un motiv sa va grabiti, piata auto
tinde sa ofere avantaj sedanurilor si decapotabilelor din 1967-1972.
Locul 1 Porsche 911 - anul 1964
Inceputul anilor
'60 a fost pentru Porsche o perioada prospera datorita modelului 356, dar se
simtea totusi nevoia de ceva nou. Despre noul model creat de Butzi Porsche
nimeni nu a crezut ca va fi capul de afis al pietei auto timp de mai bine de 40
de ani.
Modelul 911 nu
este doar foarte viu in zilele nostre, dar daca parchezi un model din 1964 langa
unul din 2008, iti vei da seama de asemanari. Fiecare pas facut de 911 a reprezentat
un reper pentru industria auto din Germania.
Daca tii la
imaginea ta intr-o masina, dar si la performantele cailor putere, iti recomandam un 997 din 2005 sau chiar
seriile mai noi.
Un articol de Gabriela Garjoaba