BNR nu va mai solutiona neintelegerile dintre utilizatorii de servicii de plata si prestatori

Vineri, 22 Iunie 2012, ora 09:43
1008 citiri
BNR nu va mai solutiona neintelegerile dintre utilizatorii de servicii de plata si prestatori

Cererile de solutionare a diferendelor dintre utilizatorii de servicii de plata si prestatori nu vor mai constitui atributia Bancii Nationale a Romaniei (BNR), potrivit unui proiect de Ordonanta de Urgenta postat pe site-ul Ministerului Finantelor Publice (MFP).

Astfel, daca in momentul de fata poate apela la BNR pentru procedura de solutionare a diferendelor orice utilizator de servicii de plata, denumit utilizator-reclamant, care se considera prejudiciat de catre prestatorul sau de servicii de plata, denumit prestator-parat, acest lucru nu va mai fi atributia Bancii Centrale, ci a mediatorilor autorizati.

Potrivit proiectului, pentru solutionarea pe cale amiabila a eventualelor diferende dintre utilizatorii si prestatorii serviciilor de plata si fara a se aduce atingere dreptului utilizatorilor serviciilor de plata de a initia actiuni in justitie prestatorilor de servicii de plata care au incalcat dispozitiile prezentei Ordonante de de urgenta ori dreptului acestora de a sesiza Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, utilizatorii de servicii de plata si alte parti interesate pot recurge la procedura medierii in temeiul prevederilor Legii nr. 192/2006 privind medierea si organizarea profesiei de mediator de plata si prestatorii de servicii de plata.

Cererile de solutionare a diferendelor inregistrate la Banca Nationala a Romaniei pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante vor fi solutionate conform procedurii in vigoare pana la aceasta data.

#BNR utilizatori servicii prestatori, #BNR atributii, #BNR servicii plata , #stiri BNR