Ciocolata si produsele de ingrijire personala s-au vandut cel mai bine

Luni, 24 August 2009, ora 11:52
1607 citiri
Ciocolata si produsele de ingrijire personala s-au vandut cel mai bine

Ritmul de crestere a vanzarilor de bunuri de larg consum, in moneda nationala, s-a redus, la sase luni, cu cinci puncte procentuale, de la 22% la 17%, fata ianuarie-iunie 2008, ciocolata, produsele de ingrijire personala si de curatenie fiind cele mai dinamice categorii, potrivit GfK Romania.

"Factorul care a contribuit cel mai mult la evolutia trend-ului de bunuri de larg consum a fost cresterea in valoare a cosului de cumparaturi, influentata de cresterea pretului si sustinuta de un volum mai mare achizitionat", a declarat, luni, intr-un comunicat, directorul general GfK Romania, Andi Dumitrescu, precizeaza Mediafax.

Autorii studiului au aratat ca produsele de ingrijire personala si de intretinere a locuintei au inregistrat cea mai mare crestere in valoare, de 19%, fata de primele sase luni ale anului trecut.

Dintre acestea, deodorantele si samponul se afla in continuare pe un trend ascendent, inregistrand cresteri in volum in jur de 5%.

"In cosul produselor non-alimentare, printre categoriile care au inregistrat cresteri in volum se numara produsele universale de curatenie (peste 5%), balsamul de rufe sau produsele de curatat geamuri (ambele cu peste 10%)", se mentioneaza in studiu.

Pe locul secund s-au plasat alimentele si bauturile, care au crescut cu 17% in moneda nationala.

"Tabletele de ciocolata sunt printre cele mai dinamice categorii din cosul produselor alimentare. Influentata in primul rand de cresterea frecventei de cumparare, categoria a inregistrat o evolutie pozitiva in volum, putin peste 20% in prima jumatate a anului comparativ cu perioada similara din 2008", se spune in studiu.

De asemenea, ritmul de crestere a vanzarilor de ulei s-a mentinut relativ constant, la 2%, in conditiile in care pretul a scazut cu peste 15%.

Totodata, segmentul bauturilor non-alcoolice, cafeaua macinata si apa minerala sunt printre categoriile care nu si-au diminuat ratele de crestere, atingand volume cu aproape 9% mai mari decat in prima jumatate a lui 2008.

Astfel, potrivit GfK, consumatorii au achizitionat mai des cafea macinata si au crescut cantitatea de apa minerala la fiecare act de cumparare.

Pe de alta parte, sucurile necarbogazoase au inregistrat un avans de sub 5%, dupa ce in anii anteriori ritmul de crestere in volum depasea 20%.

Studiul are la baza informatii obtinute prin monitorizarea consumului casnic a aproximativ 90 categorii de bunuri de larg consum, pe un esantion de 2.200 gospodarii reprezentativ la nivel national. Informatiile se refera la primele sase luni ale anului 2009, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent.

GfK Romania este un institut de cercetare de piata, cu o cifra de afaceri de 9,1 milioane euro in 2008.


Vezi curs valutar BNR la zi pentru euro, dolar si alte valute



Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#ciocolata, #elvetia, #criza, #vanzari, #producatori, #produse, #categorii, #cosmetice , #stiri BNR