Ringier Romania a avut, in 2009, pierderi de 57,6 milioane de lei

Miercuri, 28 Aprilie 2010, ora 09:39
1832 citiri
Ringier Romania a avut, in 2009, pierderi de 57,6 milioane de lei

Ringier Romania a raportat, pentru 2009, o cifra de afaceri de 124,3 milioane de lei, in scadere cu 27,6% comparativ cu anul precedent, cand aceasta a fost de 171,8 milioane de lei, pierderile raportate de grup in Romania fiind de 57,6 milioane de lei, potrivit Mediafax.

Rezultatele financiare ale Ringier Romania au fost prezentate de Marius Hagger, directorul Ringier Romania, alaturi de Michael Ringier, presedinte si publisher al Ringier Group, Christian Unger, CEO, si Marco Castellaneta, Director Corporate Communications, intr-o conferinta de presa care a avut loc marti.

Conform raportului financiar al companiei, veniturile totale pe 2009 ale Ringier Romania au fost de 35,3 milioane de franci elvetieni, din care 16,7 milioane de franci elvetieni au fost venituri din vanzari, in timp ce veniturile din publicitate au fost de 12,6 milioane de franci elvetieni.

De asemenea, veniturile generate de tipografiile Ringier au fost de 700.000 de franci elvetieni. (1 franc elvetian - 2,8724 lei, la cursul BNR din 27 aprilie 2010).

Marius Hagger, care a prezentat rezultatele financiare ale grupului pe 2009, i-a multumit lui Claudiu Serban "pentru ca a participat timp de 18 ani la succesul Ringier".

"Ma bucur ca am reusit sa dam pe mainile lui Evenimentul zilei si Capital", a mai spus Hagger, inainte de prezentarea rezultatelor financiare ale companiei.

Pe 11 februarie, Ringier Romania a anuntat oficial transferul proprietatii cotidianului Evenimentul zilei si a revistei Capital catre nou infiintata companie "Editura Evenimentul si Capital", al carei actionar majoritar este Bobby Paunescu, aceasta fiind condusa de Claudiu Serban.

"Am gresit enorm cu estimarile din 2008 pentru 2009. (...)

La nivelul pietei de publicitate, ne situam la nivelul anilor 2002 - 2003.

Atunci eram profitabili, acum nu mai suntem", a spus Hagger.

Distributia, un domeniu fragil in media din Romania Totodata, acesta a precizat ca pentru anul 2010 se preconizeaza o scadere a pietei de publicitate, mai ales pentru print.

"Preturile pentru publicitate scad si va exista o concurenta din ce in ce mai mare intre companiile media", a subliniat Hagger.

De asemenea, el a precizat ca 2010 este un an de "sanse si riscuri".

"Exista posibilitatea sa se consolideze piata, in toate domeniile, radio, internet si mai ales print.(...)

Exista si achizitii care pot avea loc. Riscurile le vad in economie, din pacate. Suntem la un nivel care e nivelul minim, sa spunem.

Suntem dependenti de ce se intampla pe plan politic si economic. Nu vad schimbari importante la nivelul Guvernului pentru a produce un efect pozitiv, cum ar fi crearea de noi locuri de munca.

Astept legi discutate anul trecut in campania electorala", a mai spus directorul general al Ringier Romania. Hagger a mai subliniat ca o alta problema cu care se confrunta media din Romania este distributia, considerat un "domeniu destul de fragil".

Este foarte posibil ca si Romania sa faca parte din Ca planuri de viitor, Hagger a subliniat necesitatea cresterii cifrei de afaceri a Ringier Romania.

"In bilantul pe 2009, Romania e tara care a scazut cel mai mult si asta contrar unui bilant relativ echilibrat.

Dar credem in aceasta tara si stim ca vor trece cativa ani pana vom deveni din nou profitabili.

Suntem convinsi ca (...) o sa ajungem iarasi la scenariul pozitiv, cand se va schimba si situatia conjuncturala. Romania va ramane si pe viitor o tara in care o sa lucram", a subliniat Christian Unger.

De asemenea, Unger a precizat ca Ringier Group nu vizeaza vanzarea afacerilor din Romania.

"Focusul nostru este in continuare pe piata de print. Procentul detinut la Kanal D este un punct strategic.

Nu ne gandim sa vindem. Scopul nostru e sa dezvoltam afacerea pe termen lung si nu sa o scadem.

Este un moment prost sa vinzi. Daca ai bani sa cumperi ceva acum e momentul sa faci asta. Nu dorim sa vindem", a subliniat Unger, care a precizat ca Ringier Romania se va concentra pe investitia in operatiunile digitale.

Operatiunile din Romania ar putea sa intre in parteneriatul Ringier-Axel Springer

"Este ultima oara cand va avea loc aceasta conferinta de presa doar cu reprezentantii Ringier, pentru ca vom face un joint-venture cu Axel Springer in Europa de Est si este foarte posibil ca si Romania sa faca parte din acest joint venture.

Este una din cele mai importante decizii pe care le-am luat anul acesta", a declarat Michael Ringier, presedinte si publisher al Ringier Group.

Grupurile Ringier AG si Axel Springer AG isi unifica operatiunile in cinci tari din Europa de Est prin infiintarea unei noi companii, cu sediul central la Zürich (Elvetia), la care fiecare dintre parti va detine 50% din actiuni.

Data fiind valoarea mai mare a operatiunilor Ringier, Axel Springer va plati o suma compensatorie de 125 de milioane de euro.

In plus, Axel Springer va plati 50 de milioane de euro si noii companii, rezultata din joint-venture.

Totodata, presedintele Ringier a anuntat ca trustul pe care il reprezinta este mandru de rezultatele din Europa de Est, subliniind ca Ringier a ramas printre liderii de piata in 2009, in toate teritoriile in care este prezent.

"Chiar si in anul catastrofal 2009 a fost printre lideri", a spus Michael Ringier.

Acesta a subliniat ca trustul pe care il reprezinta va investi in continuare in Europa de Est.

"Trebuie sa pastram bani pentru investitii noi, asta inseamna sute de milioane de euro pentru tarile din Europa de Est.

Pentru o afacere de familie, acesta este un lucru destul de greu", a spus Ringier. Astfel,

Ringier a precizat ca pasul spre colaborarea cu Axel Springer este "un pas spre independenta afacerii" lor, subliniind ca aceasta colaborare se bazeaza pe know how comun.

"Noul joint-venture are perspective imense si sanse mari. Exista riscuri, dar trebuie sa fim uniti si trebuie sa fim de aceeasi parere, pentru ca e un joint-venture de 50-50%", a mai spus acesta.

"Am spus ca vrem sa integram si afacerea din Romania. Nu am facut-o pentru ca in 2009 am avut un an foarte prost si nu am vrea sa incepem cu restructurari.

Dorim sa realizam o pozitie buna in Romania. Springer are aici o cota parte din Edipresse si trebuie sa vorbeasca cu partenerul lor din Romania despre cum ar arata o viitoare colaborare.

Cred ca va fi inclusa si Romania in acest joint-venture", a spus Christian Unger.

"Am reusit sa trecem de acest an foarte greu mai bine decat alte companii media", a concluzionat Michael Ringier.

CEO Ringier Group: In 2010, vedem o stabilizare a pietei

Pe de alta parte, Christian Unger, CEO Ringier Group, a precizat ca, in 2009, trustul a investit in afacerea de baza - printul, cu accent pe afacerile din Elvetia, dar si in afacerea digitala.

"A trebuit sa reducem cifrele de afaceri, in general, dar asta ne-a ajutat sa ramanem pe profit, spre deosebire de alte companii media de pe piata", a mai spus Unger.

"Vedem o stabilizare a pietei in 2010. In prima parte a lui 2010 nu am mai avut scaderi ale cifrei de afaceri, dar nu am vazut nicio crestere.

Trebuie sa fim atenti la investitii si la costuri, pentru ca o stabilizare a pietei de publicitate o sa vedem numai in 2011", a concluzionat Unger.

Grupul media elvetian Ringier a inregistrat, in 2009, o cifra de afaceri de 907 milioane de euro, in scadere cu 15,6% fata de 2008, si un profit net de 12 milioane de euro, in scadere comparativ cu anul precedent, cand compania afisa un profit net de 43,4 milioane de euro.

Anul trecut, cifra de afaceri si profitul grupului Ringier au avut de suferit de pe urma crizei economice si a prabusirii pietei de publicitate.

Astfel, in 2009, cifra de afaceri a grupului Ringier a atins valoarea de 907 milioane de euro, in scadere comparativ cu 2008, cand afisa o cifra de afaceri de 1,07 miliarde de euro.

Totodata profitul EBITDA al companiei a fost de 49,4 milioane de euro, in scadere comparativ cu anul 2008, cand acesta a fost de 84,8 milioane de euro.

Profitul net dupa impozitare a fost de 12 milioane de euro, in scadere comparativ cu anul precedent, cand Ringier afisa un profit net dupa impozitare de 43,4 milioane de euro.

Scaderea vanzarilor cu 9,5% pe piata din Elvetia a fost insotita de o prabusire a vanzarilor pe unele piete din Europa de Est.

Monedele nationale slabite de criza in unele tari est-europene au crescut impactul negativ asupra rezultatului financiar.

In special in Republica Ceha si Slovacia, acest factor "a deviat usor" rezultatele altfel foarte bune ale afacerilor Ringier din aceste tari.

Cu o valoare de 78,3 milioane de euro, veniturile raportate de domeniul digital au fost matematic mai mici decat in anul precedent (91 milioane de euro), totusi veniturile produselor luate separat au fost mai mari decat in anul precedent, in majoritatea cazurilor.

Spre exemplu, cu un numar de 17,5 milioane de vizite in luna decembrie, Blick.ch a devenit cel mai vizitat site de stiri din Elvetia si a incheiat anul cu profit.

Reducerea in ceea ce priveste veniturile din digital a fost determinata in principal de o noua metoda de calcul financiar.

Ca proportie din totalul de vanzari, veniturile din domeniul digital reprezinta un cuantum 8,7%.

Cashflow-ul in 2009 s-a situat la valoarea de 65,4 milioane de euro, fata de cele 36,9 milioane de euro din anul precedent.

Investitiile au totalizat 67,5 milioane de euro. Una dintre cele mai importante investitii a fost construirea newsroom-ului integrat al grupului elvetian Blick.

Ringier Elvetia si Germania au generat in 2009 vanzari in valoare de 575,9 milioane de euro. Editura a contribuit la acest total cu 383,1 milioane de euro, in timp ce tipografiile Ringier (Swissprinters) au generat o cifra de afaceri de 192,9 milioane de euro.

Anul 2009 a adus scaderi puternice ale pietei de publicitate, ceea ce a dus la o reducere a veniturilor din publicitate cu 41,8 milioane de euro fata de anul precedent.

Grupul elvetian Ringier a intrat pe piata romaneasca in 1992. Dupa vanzarea anuntata, in februarie 2010, a publicatiei Evenimentul zilei (cotidian reference) si a saptamanalului de business Capital si dupa inchiderea revistei Diva, Ringier mai are in portofoliu titlurile Libertatea (tabloid) si revistele Bolero, Libertatea pentru femei, Unica, Bravo si BravoGIRL. 

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#ringier, # romania, # pierderi , #stiri Bobby Paunescu