Cum sa-i cheltuiesti - Editie de weekend
HOT TOPICS

Warren Buffett mizeaza din nou pe poftele nesanatoase ale americanilor. Va reusi?

Warren Buffett mizeaza din nou pe poftele nesanatoase ale americanilor. Va reusi?


Pe Warren Buffett nu are rost sa il intrebi nici cum a facut primul million de dolari si nici primul milliard, pentru ca raspunsul este unul singur: investitii in afaceri cu concept simplu. Asa cum pare sa fie achizitia de ultima ora a celebrei firme producatoare de gogosi Tim Hortons din Canada.

Buffett are acum 83 de ani si o avere de peste 45 de miliarde de dolari, insa prima sa afacere, inceputa in urma cu 76 de ani, i-a setat traseul in viata, scrie Bloomberg.

Produsul care face oamenii fericiti

Copilul de 7 ani care vindea, in Omaha, Coca Cola trecatorilor insetati cu un profit de 5 centi la sticla a intuit inca de atunci un adevar simplu: "Nicio afacere nu da faliment cat timp consumatorii sunt fericiti!".

Asa ca Buffett si-a dirijat restul vietii in conformitate cu acest slogan si a profitat din plin de pofta manifestata de oameni pentru dulciuri, bauturi carbogazoase si produse de tip fast-food. Iar Coca Cola a ramas pe post de far calauzitor in afaceri, din moment ce compania lui Buffett, Berkshire Hathaway Incorporated, detine actiuni de 16,6 miliarde de dolari in gigantul producator de bauturi racoritoare.

"Sunt tipul de om caruia ii place sa parieze pe lucruri sigure. Si mai multi oameni vor bea Coca Cola peste 10 ani asa cum vor mesteca guma Wrigley's", si-a explicat Buffett deciziile investitionale luate de-a lungul timpului, dupa cum mentioneaza publicatia Bloomberg.com.

Simbolul comertului canadian

Tim Hortons detine un intreg lant de productie si aprovizionare cu gogosi Timbit de peste 3500 de spatii comerciale in intreaga zona nordica a continentului american. Berkshire Hathaway Inc a aprobat ieri investitia de trei miliarde de dolari americani facuta de Burger King pentru cumpararea gigantului Canadian, mizand ca de obicei pe recunoasterea brandului in regiune si dependenta consumatorilor de aceste produse.

"O gogoasa Timbit a devenit un fel de symbol al Canadei, la fel ca si castorul sau politistii Calare din statul nord-american", a explicat intr-o conferinta de presa presedintele Tim Hortons, Marc Caira.

Bufet suedez de alimente nesanatoase

Cu toate acestea, investitiile inspirate ale lui Warren Buffett par un adevarat meniu de mancaruri nesanatoase: BurgerKing, Coca Cola, Wrigle's, HJ Heinz, See's Candies si Dairy Queen.

"Warren Buffett poate prognoza traseul viitor al produselor acestor marci fara sa isi puna prea multe probleme. Generatiile urmatoare vor manca in continuare batoane de ciocolata Mars", crede Tony Scherrer, seful departamentului de analiza de piata de la Smead Capital Management.

Cu toate acestea, din ce in ce mai multe voci se fac auzite pe tema pericolului reprezentat de aceste alimente nesanatoase. Burgerii, sucurile acidulate, inghetata si batoanele de ciocolata sunt tot mai contestate in tari precum Marea Britanie si Statele Unite, unde atat populatia adulta, cat si generatiile tinere se confrunta cu o rata a obezitatii care se apropie vertiginos de 60 %.

Reversul medialiei

Chiar si in state cu un sistem de guvernare liberal, politicile publice pot suferi modificari radicale atunci cand se pune problema starii de sanatate a populatiei, iar oamenii lui Buffett sunt constienti de acest lucru.

Presiunea media si opiniile din ce in ce mai des auzit ale nutritionistilor privind pericolul reprezentat de consumul intens de dulciuri si alimente fast-food au generat si schimbari de tactica in strategia companiilor pe care Buffett si-a intemeiat averea. Insa tocmai pofta consumatorilor pe care a mizat miliardarul american ii poate rasturna lumea.

Coca-Cola a trecut deja pe variante light sau fara zahar la bauturilor acidulate, in timp ce Burger Kinf cauta solutii de a impaca nivelul de calorii al retetelor cu cerintele consumatorilor. Luna aceasta, incercarea de a oferi un nou sortiment de cartofi prajiti, mai sanatosi, denumit Satisfries, a esuat in fata gusturilor publicului consumator. Mai mult, in urma cu doi ani, fiica lui Warren Buffett, Susie, a facut greseala de a divulga o parte din meniul obisnuit al omului de afaceri, care este in totala opozitie cu produsele companiilor pe care le controleaza.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 4409 ori

comments powered by Disqus