Domo a devenit holding

Joi, 08 Februarie 2007, ora 04:54
1466 citiri

DOMO a pus bazele unei structuri de holding, prin vanzarea actiunilor detinute de actionarii-fondatori catre firma Dominuse Management Ltd, infiintata in decembrie 2006, care are ca actionari familiile Szarvadi (55 la suta) si Hegedus (45 la suta), informeaza compania.

In acest fel, actionarii companiei DOMO Retail sunt Dominuse Management Ltd - 74,4 la suta, Fondul Romano American pentru Investitii - 9,3 la suta, Westerham Holding BV - 14,8 la suta, Alexandru Mnohoghitnei - 1,5 la suta.

'DOMO, are operatiuni si in alte tari (Bulgaria), si se gandeste si la alte piete din regiune. Poate pregati astfel atat transferul partial al actiunilor catre un investitor strategic, cat si o eventuala listare la bursa. Pentru orice investitor este mult mai usor sa discute cu un singur actionar majoritar (Dominuse Management ltd), care detine un procent majoritar din mai multe firme din grup, decat cu mai multe persoane fizice', a declarat Lorand Szarvadi, director general executiv DOMO.

DOMO este pe o panta ascendenta, din perspectivele cumulate ale cifrei de afaceri, profitului si ale suprafetei de vanzare. Anul 2007 se va incheia cu un numar de 12 magazine in Bulgaria si aproximativ 125 magazine in Romania.

Motivele care au stat la baza crearii unui holding, au ratiuni pure de business.

'Acest transfer catre firma din Cipru nu a urmarit o impozitare mai avantajoasa. DOMO Retail SA va plati toate categoriile de impozit (profit, salarii, TVA etc) la bugetul statului roman pentru operatiunile desfasurate in Romania, iar pentru operatiunile din Bulgaria, la cel bulgar', a mai afirmat Szarvadi.

DOMO este, dupa cifra de afaceri, al doilea retailer specializat in electrocasnice, electronice, IT si telecom, cu o retea nationala formata din 112 magazine, ce insumeaza peste 45.000 de metri patrati si peste 1.050 angajati. DOMO Bulgaria are in prezent sapte magazine, cu o suprafata totala de 3.500 mp si 100 angajati. Cifra de afaceri realizata in 2006 era de 122 milioane de Euro in Romania si trei milioane de Euro in Bulgaria. In ceea ce priveste profitul, aceasta a depasit semnificativ nivelul anului 2005.

<b>Bloombiz</b>
(Sursa: <a href=http://www.rompres.ro/ target=_blank>Rompres</a>)