Italienii deschid primul magazin de pantofi marca ''Made in Italy''

Marti, 14 Noiembrie 2006, ora 01:07
2408 citiri

Asociatia Producatorilor Italieni pentru Incaltaminte (ANCI) intentioneaza sa deschida primul magazin cu produse marca "Made in Italy", in Romania, au anuntat luni, reprezentanti ai Asociatiei.

Asociatia italiana este dispusa sa ajute firma care este are posibilitatea de a veni cu spatiul cu o suma de pana la 100.000 euro iar publicitatea va fi asigurata integral de asociatie. Reprezentantii ANCI nu au estimat o data exacta care se are in vedere pentru inaugurarea magazinului, insa au mentionat ca acest lucru depinde de cat de repede vor ajunge la o intelegere cu proprietarul spatiului care urmeaza sa fie inchiriat.

Conditia ceruta de italieni consta intr-un spatiu care sa fie amplasat intr-o zona centrala a capitalei, cu o suprafata mai mare de 200-250 metri patrati, cu obligatia de a vinde incaltaminte numai din aceasta categorie, cu fiecare producator evidentiat separat. "ANCI ofera o contributie de pana la 100.000 euro, precum si toata publicitatea necesara", a explicat reprezentantul ANCI, Marino Fabiani.

Potrivit omului de afaceri italian, hotararea italienilor de a veni pe piata romanesca cu aceste produse tocmai acum se datoreaza cresterii economice a Romaniei precum si a puterii de cumparare a romanilor. Marca "Made in Italy" este prezenta in aproape toate tarile din Europa de Est.

Italia este principalul producator de incaltaminte din Europa, cu o productie totala anuala de peste 250 milioane perechi incaltaminte, in valoare totala de aproape sapte milioane euro. Circa 70 la suta din totalul productiei este reprezentant de marca "Made in Italy", cu peste 170 milioane perechi vandute.

Producatorii italieni de incaltaminte, amenintati de produsele chinezesti

Producatorii italieni de incaltaminte sustin ca sunt tot mai amenintati de produsele de provenienta chinezeasca si intentioneaza sa aiba un control mai riguros asupra marcilor italiene contrafacute.

"Avem produse si chiar marci copiate de chinezi (...) marcile sunt vandute in lume la cotatii cu 60-70 la suta mai scazute, fata de marca originala", a aratat luni, intr-un seminar, organizat de Institutul Italian pentru Comert Exterior din Romania, reprezentantul Asociatiei Producatorilor Italieni de Incaltaminte (ANCI), Marino Fabiani, mentionand ca pe viitor va exista un control mai strans asupra produselor realizate.

Italia se situeaza in prezent pe locul al saselea, la nivel mondial, din punct de vedere al productiei de incaltaminte (cu peste 250 milioane perechi fabricate anual), dupa China, India, Brazilia, Indonezia si Vietnam, si pe locul al patrulea din punct de vedere al exporturilor. Peste 80 la suta din productia totala a Italiei este exportata, principala destinatie fiind Uniunea Europeana, cu 59 la suta din valoarea totala a exporturilor.

In acelasi timp italienii prefera marcile straine, valoarea totala a importurilor de incaltaminte ridicandu-se la peste 300 milioane perechi anual. La nivel mondial cel mai mare importator de incaltaminte sunt Statele Unite ale Americii, urmate de Hong Kong, Japonia, Germania, Marea Britanie, Franta, Italia, Spania, Rusia si Tarile de Jos.

In industria italiana de profil activeaza peste 6.800 societati, cu un numar total de aproape 100.000 angajati.

Bloombiz, Rompres