Piata de call-center din Romania a depasit 100 de milioane de euro

Miercuri, 30 Mai 2007, ora 14:26
1074 citiri

Piata solutiilor de call-center din Romania a depasit 100 de milioane de euro, iar ritmul de crestere in urmatorii ani va fi peste cel al domeniului IT&C, estimeaza specialistii din piata.

La ora actuala, in Romania exista in jur de 200 de call-centere, iar numarul angajatilor din aceasta industrie depaseste 5.000.

'Romania este o tinta pentru investitiile in acest domeniu datorita competentelor lingvistice, flexibilitatii si disponibilitatii angajatilor romani', a explicat Eugen Preotu, consilier in Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei.

Cele mai interesate in acest moment de dezvoltarea unor astfel de servicii sunt bancile si companiile de telecomunicatii. In perioada urmatoare, insa, call-centere vor avea si companiile de utilitati, cum ar fi cele care furnizeaza electricitate, apa sau energie termica.

'Serviciile de call-center au aparut in primul rand la operatorii de servicii, dar in urmatorii doi ani convergenta sectorului de telecomunicatii cu cel bancar va transforma call-centerul intr-o banca virtuala. Aceste modificari sunt impuse de presiunea cresterii economice date de retail', a spus Preotu.

Un contact-center este un centru specializat in servicii de relatii cu clientii sau potentialii clienti prin intermediul diverselor canale de comunicare, precum telefon, fax sau Internet.

Un call center cu 200 de oameni necesita o investitie de circa un milion de euro. In tari precum Ungaria, cu jumatate din populatia Romaniei, erau in 2006 circa 330 de centre, iar Germania peste 2.800.

<b>Bloombiz</b>

(Sursa: <a href=http://www.rompres.ro/ target=_blank>Rompres</a>)