Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

OMV, BMW, Deutsche Bank, Allianz si Siemens intra pe BVB

OMV, BMW, Deutsche Bank, Allianz si Siemens intra pe BVB


Actiunile OMV, BMW, Deutsche Bank, Allianz si Siemens intra la tranzactionare pe sistemul alternativ administrat de Bursa de Valori Bucuresti, incepand de joi, 23 august. Business24 va prezinta concluziile unei analize Tradeville asupra evolutiei celor cinci companii:

Perspective interesante pentru OMV

Prima jumatate a lui 2012 a fost incarcata de evenimente pentru OMV. Dintre cele mai recente mentionam parteneriatul dintre OMV si McDonald's din Austria, sporirea participatiilor la doua importante proiecte din Norvegia (Norwegian Sea Gas Infrastructure si Aasta Hansteen), descoperirea unui zacamant major de gaze in Marea Neagra si selectarea de catre BP a gazoductului Nabucco West pentru desfacerea gazelor din zacamantul de la Shah Deniz 2.

Atat lichiditatea si dinamica buna a afacerii, cat si politica de dividend, rentabilitatea asteptata pe unitatea de risc (rata Sharpe), ratele de rentabilitate si majoritatea multiplilor fac ca OMV sa merita o atentie deosebita din partea investitorilor. "Consideram ca cel mai important pentru OMV este procesul de transformare dintr-o companie axata pe rafinare si marketing intr-una diversificata, prin largirea bazei de explorare si productie si cresterea capacitatilor de generare de energie, inclusiv din surse regenerabile. In opinia noastra, de succesul acestui proces va depinde evolutia companiei pentru urmatorii 5 sau chiar 10 ani.", se arata in raportul Tradeville.

Pentru trimestrul trei al anului 2012 analistii citati de Reuters asteapta, in medie, o scadere a vanzarilor de 23,1% si un avans al profiturilor de 43,1% fata de acelasi trimestru al 2011 (deci o imbunatatire masiva a profitabilitatii). Compania nu a emis estimari pentru aceasta perioada dar, in contextul dinamicii recente a rezultatelor sale, asteptarile pietei privind vanzarile par prea pesimiste, chiar daca pe cele privind profitabilitatea le gasim rezonabile, mai ales ca tendinta.


BMW, afaceri in crestere in Asia si SUA

In primele sapte luni ale anului, BMW Group a vandut peste 1,03 milioane unitati, in crestere cu 7,6% fata de perioada similara a anului trecut, marcand cresteri spectaculoase pe pietele din China (+29,6%) si SUA (+9,5%) Cele mai importante piete de desfacere sunt cea din SUA (17,92% din total autoturisme vandute), China (17,57%) si Germania (15,61%). Compania mizeaza in perioada urmatoare pe cresterea vanzarilor din China, SUA, Europa de Est si BRIKT, pe fondul cresterii ponderii autoturismelor premium si a numarului de milionari, avand ca tinta pentru 2016 vanzari de peste doua milioane de unitati.

In ultimii doi ani, grupul a avut un ritm mediu de crestere a vanzarilor de circa 13,90%, stabilind anul trecut un record din punct de vedere al numarului de autoturisme livrate si al profitabilitatii. "Analizand multiplii de pret, BMW pare supraevaluta fata de celelalte companii, fapt motivat de atractivitatea producatorului auto. BMW a platit in acest an un dividend de 2,3 euro/actiune, avand ca strategie pe termen lung o rata de distribuire de 30-40% din profitul anului precedent", opineaza analistii Tradeville.

Desi in primele sapte luni ale anului observam o scadere a vanzarilor companiei in zona euro, in special in tarile cu probleme economice, consideram ca lansarea unor modele noi si cresterea spectaculoasa a cifrei de afaceri in tarile din Asia si SUA vor oferi impulsul necesar pentru evolutia pozitiva a companiei.

Allianz, in grafic pentru atingerea tintelor de profitabilitate in 2012

Anul 2011 a prezentat doua provocari importante pentru Allianz: criza datoriilor din zona euro, care a contribuit la temperarea cresterii economice, si dezastrele naturale care au provocat pierderi de aproximativ 100 miliarde dolari, de peste doua ori mai ridicate fata de anul precedent. Per total, veniturile companiei au crescut cu 0,33% fata de 2010, in timp ce profitul net net a coborat cu 49,64%. Din punct de vedere al profilului de risc, asiguratorul este bine capitalizat, respectand atat reglementarile in vigoare, cat si tintele stabilite intern. In aceste conditii, conducerea Allianz a hotarat sa mentina valoarea dividendului la 4,5 euro/actiune, acesta avand un randament anual de 5,37%.

Conform ultimului raport semestrial, grupul Allianz este in grafic pentru atingerea tintelor de profitabilitate in 2012, realizand in primul semestru un profit net de 2,6 miliarde euro, in crestere cu 40% fata de perioada similara a anului trecut. Potrivit Reuters, estimarile analistilor plaseaza mediana ratei de crestere pe termen lung la 12,2%, Allianz avand oportunitati importante in regiunea Asia-Pacific, unde potentialul de crestere a vanzarilor este semnificativ.

Deutsche Bank, atractiva din punctul de vedere al indicatorilor financiari

Deutsche Bank isi mentine angajamentul de a-si conforma nivelul de capital cu pragurile reglementate, prin masuri de reducere a riscului si generare proprie de capital, in ciuda dificultatilor intampinate.

Din pricina scaderii veniturilor nete pentru toate diviziile bancii, cu exceptia Global Trading Banking, profitul net al Deutsche Bank in S1 2012 s-a diminuat cu 38,7%, principala cauza fiind deteriorarea cadrului macroeconomic european. Riscurile asociate unei investitii sunt legate de dependenta ridicata a bancii de venituri din tranzactionare, valoarea ridicata a provizioanelor in contextul european si global actual, litigii. Banca a anuntat ca va taia 1.900 de locuri de munca in efortul de diminuare a costurilor cu trei miliarde de euro, precum si finalizarea procesului de integrare a Postbank ca parte a unui program mai amplu de revizuire a strategiei sale.

"In comparatie cu HSBC Holdings PLC (HSBA.L), Barclays PLC (BARC.L) si BNP Paribas SA (BNPP.PA), Deutsche Bank are valori ridicate ale venitului net si profitului net pe actiune, rentabilitatii capitalurilor proprii, dar si cea mai redusa valoare pentru raportul credite acordate/depozite atrase, toate acestea fiind argumente in favoarea achizitiei titlurilor DBK", se arata in raportul Tradeville.

Estimarile Reuters privind profitul net pe actiune indica o valoare de 3,92 euro in 2012, 4,82 euro in 2013 si 5,53 euro in 2014, comparativ cu 4,30 euro in 2011 si 2,96 euro in 2010. De asemenea se preconizeaza mentinerea dividendului la 0,75 euro/actiune pentru urmatorii 3 ani.

Siemens, lider in domeniul centralelor eoliene offshore

Strategia Siemens este una duala: crestere organica pe baza de cercetaredezvoltare (4.300 de dosare de brevete in 2011), dar si prin achizitii (cea mai recenta fiind Marine Current Turbines Ltd, producator de centrale generatoare de energie electrica din forta valurilor preluata). Orientarea SIE spre energii alternative este evidenta si din dezvoltarea recenta a primei elice de 75m pentru turbinele eoliene, 300 de astfel de turbine fiind deja comandate de catre Dong Energy din Marea Britanie si urmand a fi instalate pana in 2017.

Consideram ca investitiile in tehologii de producere a energiei regenerabile (Siemens fiind lider in domeniul centralelor eoliene offshore), al aparaturii medicale, al corpurilor de iluminat LED si al infrastructurii vor fi principalele motoare ale cresterii viitoare a Siemens. Pentru trimestrul al patrulea al anului 2012 fiscal analistii citati de Reuters asteapta, in medie, o crestere a vanzarilor de 6,5% si un avans de 28% al profitului fata de acelasi trimestru al anului precedent.

"Desi compania nu a emis estimari pentru acesti indicatori, in contextul dinamicii recente a rezultatelor sale, gasim rezonabile aceste asteptari. Avand in vedere cele de mai sus, opinam ca actiunile SIE sunt demne de a fi luate in considerare pentru construirea un portofoliu echilibrat", opineaza analistii Tradeville.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1465 ori