Cristina Nichita: Vestimentatia vorbeste despre tine inainte de orice cuvant

Vineri, 15 Mai 2009, ora 17:08
7901 citiri
Cristina Nichita: Vestimentatia vorbeste despre tine inainte de orice cuvant

Imaginea business reprezinta „limbajul” non-verbal care ne reprezinta in mediul de afaceri. Un look si un stil vestimentar serios, ingrijit, atent la detalii poate a vorbi cu incredere despre tine, spune designer vestimentar si proprietarul casei de moda Nichi, intru-un inteviu acordat in exclusivitate Bloombiz.

Ce buget ar trebui sa aloce lunar, o femeie de afaceri pentru imaginea ei?

Nu bugetul este important in a avea o tinuta impecabila, ci bunul gust, rafinamentul, orientarea spre calitate, dar si o doza de indrazneala. Poti sa arati stralucitor si cu bani mai putini, daca stii cum sa combini si cum sa porti anumite haine. Cred ca pentru o femeie conteaza atitudinea cu care poarta o haina, si de aceea sloganul brandului NICHI CRISTINA NICHITA este  "Atitudine in vestimentatie" . Cu aceasta convingere am ajuns sa creez un pret-a-porter de inalta calitate. Mi-am dorit sa ofer doamnelor din Romania o idee, o stare de spirit.

Stiu femeile de afaceri din Romania sa se imbrace adecvat mediului de business?

Din fericire se observa o tendinta de educare in materie de stil vestimentar. Este un trend imbucurator, pentru ca vom ajunge sa ne construim un stil unic, fara a cadea intr-una din cele doua extreme: fie prea neglijent, fie prea “studiat”. Acest lucru este valabil in primul rand in mediul business, unde eticheta, carisma si stilul personal conteaza enorm.

Chiar daca oamenii de business din Romania sunt mai conservatori, mai refractari la tot ce este nou, incet, incet devin si ei mai degajati, mai actuali si adopta mai usor trendurile modei. Suntem pe drumul cel bun!

Cat conteaza imaginea si vestimentatia in mediul de afaceri?

Vestimentatia vorbeste despre tine inainte de orice cuvant. Indiferent de sfera de activitate sau profesia pe care o ai, iti poti stiliza tinuta astfel incat sa respecti codul business impus in anumite circumstante. Desigur, exista anumite domenii in care rigorile sunt mai stricte (mediul bancar, medical, de top-management), insa personalitatea feminina isi spune cuvantul.

Cea mai grea parte este adaptarea tinutei la evenimentul la care participam. Ne vom imbraca diferit la birou, la o negociere de contracte, la un cocktail cu partenerii de afaceri, la un eveniment monden.

Dati 3 exemple de femei de succes din Romania, care au o imagine business impecabila.

Ma voi opri doar la doua exemple notabile si foarte bine cunoscute: Camelia Sucu si Roberta Anastase. Reusesc sa fie un exemplu bun pentru comunitatea business din Romania.

Cine da tonul in moda de business?

Imi place sa cred faptul ca suntem consacrati in materie de tinute business. Pentru noi, acest domeniu de nisa a constituit un punct de plecare, iar acum suntem business, eleganti si un pic “clasici”. In Romania ne situam in top si suntem printre primii care dau tonul in moda business feminina. NICHI CRISTINA NICHITA nu inseamna doar moda, ci si imagine, originalitate si incredere in sine. Aici ne distingem noi: oferim valoare in tot ceea ce facem.

Ce piese vestimentare ar trebui sa contina o garderoba adecvata mediului de afaceri?


Intr-o garderoba business trebuie in primul rand sa regasim articole vestimentare de calitate, elegante si rafinate, usor de asortat intre ele. Rigorile acestui stil vizeaza cateva reguli care ar trebui respectate.  Nu sunt reguli universal-valabile, dar o tinuta business in sensul pur al cuvantului nu admite:


l    combinatii extravagante de culori
l    prezenta jeans-ilor si a tricourilor sport
l    bluze decoltate excesiv
l    fuste mai scurte de o palma deasupra genunchiului
l    pantaloni foarte mulati
l    imprimeuri grafice mari
l    bijuterii opulente sau in numar excesiv

O tinuta clasica business inseamna obligatoriu un costum de culoare inchisa, dintr-un material calitativ, de cele mai multe ori uni, asortat cu un pantof clasic si o poseta tip servieta.

Tinuta este completata cu accesorii discrete, machiaj simplu, parul de preferinta strans in coc. Elementele de referinta pentru un stil business sunt: taiorul, pantalonul clasic sau fusta creion, camasa alba din bumbac, servieta, pantoful cu toc. Cuvantul de ordine ar fi: simplitate studiata.

Din fericire insa, codul business a inceput, de la un timp, sa fie mai permisiv, parasind sobrietatea si rigiditatea exagerata. Acum avem mult mai multe optiuni, rezervate mai mult doamnelor, ce-i drept: un accesoriu sic, un detaliu colorat, care ne poate scoate din anonimat si ne ofera o nota de distinctie in mediul business.

In esenta, un manager trebuie sa fie profesionist, fara a fi neaparat sobru si poate adopta ultimele tendinte in moda, fara a deveni ostentativ sau snob.

Ce strategie de criza are Nichi pentru 2009 (consolidarea brandului, eficientizare, reducerea costurilor, investitii)?

Criza ne-a pus, sa spunem, un pic mai mult “in garda”. Printre primele masuri care ne sunt la indemana se numara reducerea costurilor, eficientizarea productiei, renuntarea la anumite unitati de vanzare cu randament scazut si consolidarea altora. Pe termen lung vom monitoriza atent pozitia noastra pe piata si vom incerca sa raspundem cat mai bine cererii existente.

In ceea ce priveste investitiile, ritmul acestora a ramas constant. Situatia economica actuala ne-a creat anumite oportunitati de investitii extrem de interesante.

Cum se pozitioneaza brandul Nichi in piata de moda din Romania?

Cu o prezenta de 13 ani pe piata si o raspandire la nivel national, NICHI CRISTINA NICHITA se pozitioneaza astazi in elita modei romanesti, fiind un brand consacrat in materie de tinute business-elegante feminine. Creatiile sale se adreseaza femeii de cariera, cu varste intre 25 si 45 ani si cu un sistem de valori orientat spre bun gust si eleganta.

NICHI CRISTINA NICHITA inseamna astazi un potential imens: 15 magazine proprii, o retea de distributie in plin avant, vizibilitate in plan national si european. In tara este pozitionat printre primele branduri iesene cu recunoastere nationala; in strainatate este apreciat pentru o "eleganta vesela", dupa cum descrie presa franceza conceptul vestimentar al brandului.

Ne-am reinventat an de an,dar am pastrat, in acelasi timp, valorile traditionale. Motto-ul brandului este si deviza miilor de femei din Romania care poarta creatiile NICHI: "atitudine in vestimentatie...fara ostentatie".

 

(Material publicitar)

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Dotează igienic intrările în spațiul tău de business, pentru o bună curățenie și siguranță!
Dotează igienic intrările în spațiul tău de business, pentru o bună curățenie și siguranță!
Indiferent de domeniul de activitate, în afaceri, igienă și siguranța nu ar trebui să fie niciodată neglijate. Exista anumite in care acest aspect este cu atat mai important, intrucat...
#afaceri, #birou, #business, #cariera , #stiri Camelia Sucu