American Express, cel mai mare emitent de carduri, a anuntat ca va plati o amenda de 112,5 milioane de dolari pentru conditii dezvantajoase impuse clientilor sai.
Mai multe companii care folosesc serviciile American Express au incalcat legile care protejeaza consumatorul, se arata intr-un comunicat al Biroului de Protectie Financiara a Consumatorului din SUA.
Richard Conray, unul dintre reprezentantii acestui birou, a explicat, pentru Bloomberg, ca drepturile clientilor au fost incalcate de la momentul in care acesta a facut prima plata cu cardul American Express si pana cand a fost instiintat telefonic de datoriile acumulate.
Practic, clientii au fost inselati sa accepte un card diferit, in schimbul caruia ar fi primit un bonus de 300 de dolari. American Express le-a impus clientilor care au optat pentru acest card "special" taxe si comisioane ascunse, nesolicitate celorlalti clienti.
Compania americana trebuie sa plateasca daune celor 250.000 de clienti afectati de "practici ilegale", in perioada 2003-2012.