Grupul francez Carrefour vinde operatiunile din Columbia, valoarea tranzactiei fiind de doua miliarde de euro.
In acest sens, Carrefour a incheiat un acord cu retailerul sud-american Cencosud, conform Mediafax.
Tranzactia este in linie cu strategia Carrefour de a se concentra pe tarile in care detine sau vrea sa-si dezvolte o pozitie intre primii jucatori de pe piata, se arata intr-un comunicat al celui mai mare retailer european.
Carrefour opereaza in Columbia 72 de hipermarketuri, 16 magazine si patru unitati de tip cash-and-carry.
Vanzarile nete ale diviziei din Columbia, excluzand combustibilii, au totalizat 1,5 miliarde de euro in perioada de 12 luni incheiata la sfarsitul lunii iunie.
Cele doua parti se asteapta ca tranzactia sa fie finalizata pana la sfarsitul anului.
Un raport realizat de ING anunta, in aprilie, ca retailerul francez ar putea pleca din Romania si din alte opt tari in aceasta vara. Pe lista tarilor din raportul ING se aflau state precum Italia, Turcia, Belgia, Polonia, Romania sau Grecia.
Carrefour ar putea pleca din Romania
In luna iunie, grupul francez Carrefour a anuntat ca vinde participatia pe care o detine la divizia din Grecia grupului Marinopoulos, partenerul Carrefour pe piata locala, si va inregistra un cost exceptional de 220 de milioane de euro in urma tranzactiei.
La sfarsitul lunii august, retailerul francez a anuntat ca se retrage din Singapore, urmand sa vanda pana la sfarsitul anului cele doua magazine pe care le detine in centrul financiar asiatic.
Dupa Grecia, Carrefour se retrage din Singapore
Grupul francez a fost primul retailer care a introdus in Singapore conceptul de hipermarket, primul magazin fiind deschis in 1997. Carrefour a avut insa competitori puternici pe aceasta piata, mai bine pozitionati si cu o retea mai extinsa de distributie, in locatii strategice in apropierea zonelor rezidentiale de mare densitate.
Vanzarile Carrefour au crescut in trimestrul al treilea cu 2,1%, la 22,62 miliarde euro, cu o usoara imbunatatire a afacerilor in Franta si dificultati pe pietele din sudul zonei euro, precum Italia si Spania.
Carrefour: Vanzari in crestere cu 2,1% in T3
Afacerile din Polonia, Turcia si Romania, au avansat cu 4,7%, la 1,16 miliarde euro.
Carrefour a inregistrat anul trecut vanzari de 1,18 miliarde euro in Romania, in crestere cu 4,8%, in principal datorita extinderii retelei de magazine.
Grupul detine in Romania 25 de hipermarketuri si 59 de supermarketuri, la care se adauga 8 magazine de proximitate Carrefour Express, operate de un francizor.