Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Inaugur?rile de magazine nu se opresc in 2009

Inaugur?rile de magazine nu se opresc in 2009
In plin? criz?, retailerii continu? s? se extind?. Probleme ar putea ap?rea din cauza intarzierilor la dezvoltatori. Si anul acesta, marii retaileri vor investi milioane pentru deschiderea de noi magazine. Un an de criz? pentru mai toate sectoarele economiei romane?ti, 2009 se anun?? a fi destul de bun pentru retaileri. Pentru majoritatea dintre ei, planurile de expansiune ar putea fi duse la indeplinire mai u?or, avand in vedere sc?derea pre?urilor la terenuri, dar ?i for?a de munc? mai numeroas?, efect al disponibiliz?rilor din alte domenii de activitate.



Astfel, majoritatea lan?urilor de super- ?i
hipermarketuri au anun?at deja deschideri numeroase pentru 2009. Astfel,
Carrefour a semnat deja, in cursul anului trecut, mai multe contracte de
inchiriere pentru spa?ii din mari centre comerciale ce se vor deschide anul acesta.
Primul magazin nou Carrefour al acestui an ar putea fi inaugurat in Constan?a,
unde retailerul francez a inchiriat 6.500 de metri p?tra?i in Trident Plaza,
construit de grupul Red.



 



In a doua jum?tate a anului, Carrefour va
deschide ?i la Baia Mare, in Radius Shopping Business&Arts, precum ?i in
Satu Mare, in cadrul Centrului Comercial Armonia. Investi?ia cumulat? in cele
dou? proiecte este de aproximativ 150 de milioane de euro, iar suprafa?a per
unitate este de 13.100 de metri p?tra?i.



 



Exist? ins? ?i cazuri in care lan?urile
sunt nevoite s? mai reduc? din avantul deschiderilor din cauza dezvoltatorilor.
Este, spre exemplu, cazul Real, divizia de hipermarketuri a grupului Metro,
care va deschide in acest an 5 unit??i, cu dou? mai pu?ine decat previzionase
ini?ial, din cauza intarzierii inregistrate de dezvoltatorii imobiliari.
Ultimul magazin al retailerului, al 20-lea din re?ea, a fost deschis pe 22
decembrie, la Suceava, in urma unei investi?ii de aproximativ 22 de milioane de
euro. Nici Auchan nu se las? mai prejos. Pentru 2009, francezii inten?ioneaz?
s? deschid? opt unit??i noi. Investi?ia medie pentru un astfel de magazin se
ridic? la 30-40 de milioane de euro, in func?ie de dimensiuni.



 



Kaufland a anun?at, de asemenea, un nou
magazin in Capital?, in a doua parte a lui 2009. Este vorba despre o unitate in
sectorul 5, in zona Sebastian, care presupune o investi?ie estimat? la
aproximativ 10 milioane de euro.



 



Pe segmentul supermarketuri, una dintre
cele mai active re?ele este Mega Image, parte a Delhaize Group. Compania a
anun?at pentru 2009 deschiderea a 8 unit??i in Capital?. Investi?ia medie
intr-un magazin variaz? intre unu ?i dou? milioane de euro, in func?ie de
dimensiuni ?i amplasare sau dac? magazinul este construit de la zero. Amintim
c? retailerul a finalizat la 1 septembrie 2008 achizi?ia celor 14 magazine La
Fourmi, preluate anul trecut, pentru care a pl?tit 18,6 milioane de euro.
Fostele supermarketuri La Fourmi sunt situate in Bucure?ti ?i vor fi
rebranduite de c?tre Mega Image pan? la finele lui 2009.



 



Nici hard discounterii nu i?i vor schimba
prea mult strategiile cu care ne-au obi?nuit deja: multe deschideri noi intr-un
an. Spre exemplu, Plus Discount, parte a grupului german Tengelmann, a anun?at
c? in 2009 va angaja in jur de 500 de persoane pe fondul cre?terii num?rului de
magazine. Retailerul va continua s? inaugureze magazine in toate ora?ele cu
peste 20.000 de locuitori, in total 20-25 de unit??i. Investi?ia medie pe un
magazin este de 1,5 milioane de euro. ?i Profi, ce face parte din grupul
franco-belgian Louis Delhaize, a anun?at pentru anul acesta un buget de 170 de
milioane de euro, cu 21% peste cel din 2008, pe fondul extinderii re?elei.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1205 ori