Retelele moderne de retail au facut extinderi de 105 mil. euro in primul semestru al anului, in scadere cu 30% fata de aceeasi perioada din 2008, insa numarul de magazine noi a crescut pentru ca si-au accelerat dezvoltarea unitatile mai mici, supermarketurile si discounterele, informeaza Ziarul Financiar.
Vedetele comertului din ultimii doi ani, hipermarketurile, si-au redus la jumatate investitiile in extindere, pana la 56 mil. euro, pe fondul inghetarii unor proiecte de malluri sau parcuri de retail.
Valoarea reprezinta o treime din investitiile realizate anul trecut doar de Carrefour, cea mai mare retea de profil.
Anul acesta compania franceza a inaugurat pana acum un singur hipermarket.
Si competitorii sai Real si Kaufland si-au incetinit ritmul de dezvoltare, dupa ce in 2008 au finalizat investitii de peste 100 mil. euro fiecare.
De partea cealalta, magazinele cu suprafete mai mici, supermarketurile si discounterele, si-au accelerat expansiunea in S1.