Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Paste sarac in hipermarketuri. Cum incearca retailerii sa ne umple cosurile

Paste sarac in hipermarketuri. Cum incearca retailerii sa ne umple cosurile

In urma cu trei-patru ani, reprezentantii hipermarketurilor se grabeau sa estimeze cresteri cu pana la 50% ale vanzarilor in perioada sarbatorilor de Pasti. Anul acesta entuziasmul nu mai este la fel de mare.

Intrebati despre ofertele pe care le pregatesc romanilor pentru masa pascala si estimarile pe care le au in privinta vanzarilor, oficialii hipermarketurilor au vorbit despre scaderea consumului in primele luni ale anului si despre asteptarile incerte pe care le au pentru sarbatorile de Pasti.

"Chiar daca s-a vorbit despre o revenire a consumului in 2011, acest lucru nu este foarte vizibil in hipermarketuri. Este inutil sa ne grabim cu estimari pentru vanzarile de Pasti", au declarat pentru Bloombiz.ro reprezentantii Real Hypermarket.


Nici reprezentantii Carrefour nu pot estima un procent de crestere a vanzarilor din Saptamana Mare, spunand, insa, ca s-au pregatit, ca in fiecare an, cu promotii cat mai bune la carnea de miel, oua, cozonac si vin.


De asemenea, pe lista produselelor "speciale" din oferta Carrefour se afla: drobul de miel, pasca, ciocolata, dar si articolele vestimentare, electrocasnicele mici, cadourile etc.


Ce se vinde cel mai bine?


In perioada Pastelui, romanii se dau in vant dupa produsele la promotie.


Din punct de vedere cantitativ, cele mai mari vanzari sunt asteptate la produsele de baza (zahar, faina etc), ouale, fructele si legumele, apa si sucurile carbogazoase.


Acestea sunt si produsele care aduc cele mai mari sume in buzunarele hipermarketurilor.


Chiar daca vanzarile din 2010 au fost in cadere libera, iar 2011 nu este mai optimist, cumparatorii gasesc totusi bani pentru a-si reinnoi casele.


Citeste si Pastele la romani: Bucate putine, promisiuni doldora


"Din categoria produselor non-alimentare, cele mai mari vanzari se asteapta la LCD-uri si frigidere", au declarat reprezentantii Carrefour. La mare cautare sunt si candelele pascale si servetelele de masa.


Pentru lantul lui Dinu Patriciu, MIC.RO, Pastele 2011 este unul special, fiind primul din viata retailerului.


"Pe 23 aprilie, MIC.RO aniverseaza un an de la deschidere, asa ca, in plus fata de promotiile obisnuite Sarbatorilor de Pasti, vom oferi clientilor 365 de produse, din diverse categorii, la preturi speciale", a declarat pentru Bloombiz.ro Alexandra Crasnaru Dragomir, senior marketing coordinator, MIC.RO.


Romanii s-au obisnuit sa cumpere mancare pe credit, asa ca Auchan a profitat de acest lucru si a iesit in fata cu un card de credit pentru cumparaturile de Pasti. 0% comision si 0% dobanda timp de trei luni pentru cumparaturile realizate in aceasta perioada.


In 2010, saptamana premergatoare Pastelui le-a adus hipermarketurilor vanzari cu 2% mai mari decat aceeasi perioada a anului 2009.


De asemenea, traficul din magazine a fost cu 30% mai mare fata de o saptamana obisnuita din an. Spre exemplu, daca un hipermarket Carrefour avea un flux zilnic de 10.000 de cumparatori intr-o perioada normala, in zilele dinaintea Pastelui s-a inregistrat in medie un trafic de 13.000 de persoane.


40 de noi magazine


Cu toate ca vanzarile hipermarketurilor s-au prabusit in ultimii ani, companiile continua sa investeasca pe piata romaneasca.


In 2010, s-au deschis nu mai putin de 40 de noi super si hipermarketuri, acest segment ajungand sa cumuleze 48% din totalul retailului modern, comparativ cu 29% in 2007, conform studiului ShopperTrend 2011 realizat de compania de cercetare Nielsen.


La sfarsitul lui 2010 existau 642 de super si hipermarketuri in Romania, numarul acestora fiind de doar 308 in 2007.


Tot in studiul Nielsen se mai spune ca numarul mare de promotii din ultimii doi ani duc la o scadere a loialitatii fata de branduri, tendinta ce s-ar putea accelera anul acesta.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1869 ori