Studiu: Carrefour si Metro, hipermarketurile cele mai apreciate de romani

Miercuri, 07 Noiembrie 2007, ora 12:43
2176 citiri
Studiu: Carrefour si Metro, hipermarketurile cele mai apreciate de romani

Hipermaketurile Carrefour si Metro sunt primele intr-un top al locurilor preferate de romani pentru a face cumparaturi, fiind cotate cu o pondere de cate 7%, urmate de Billa cu 6%, Artima cu 4% si Kaufland cu 3%, arata un studiu de piata al companiei de consultanta GfK.

Studiul intitulat "Locul preferat al romanilor pentru a face cumparaturi" a fost adresat atat romanilor din mediul rural cat si din cel urban. Potrivit GfK, pe locul trei in topul preferintelor romanilor s-a situat hipermarketul Billa cu o pondere de 6%, urmat de magazinele Artima cu 4%, de Kaufland cu 3%, iar apoi de restul retailerilor prezenti pe piata romaneasca cu sub 3%. Studiul realizat la nivel national pe un esantion de 1.000 de reprezentanti a fost prezentat miercuri la seminarul Trade Round Table.

Potrivit GfK, acest studiu a fost realizat si in Croatia, unde piata retailerilor este mult mai bine definita, motiv pentru care pe primul loc in top au iesit magazinele Konzum cu o pondere de 31%, urmate de Billa cu 9% si Kaufland cu circa 9%. "Retailerii locali sunt foarte bine reprezentati in tarile din regiune cu exceptia Romaniei si Bulgariei, unde dominatia lanturilor multinationale este categorica", a declarat Andi Dumitrescu, directorul general al GfK Romania.

Piata de retail din Romania, a doua ca marime din Europa Centrala si de Est, va ajunge la 40 miliarde euro anul acesta si va depasi 100 de miliarde euro pana in 2010 daca se va pastra cresterea medie de 50% din ultimii ani, a declarat directorul de marketing al Carrefour Romania, Andreea Mihai. Ea a adaugat ca pana in 2010 comertul modern din Romania va depasi ponderea de 50% din total. Spre comparatie, anul trecut ponderea comertului modern in Franta a fost de 96%, in Polonia de 57%, in Italia de 58%, iar in Romania de 29%.

Potrivit reprezentantilor Carrefour Romania, printre punctele slabe ale pietei romanesti de retail se numara sectorul produselor proaspete - care este insuficient dezvoltat - si infrastructura subdezvoltata. Expansiunea retailului romanesc este in continuare amenintata de raportul dezechilibrat pret - teren, de dezvoltarea alerta a retelelor de magazine si de migratia fortei de munca, potrivit oficialilor Carrefour.

Piata romaneasca de retail era detinuta anul trecut in proportie de 45,2% de segmentul magazinelor Cash&Carry. Segmentul hipermarketurilor detinea 23,5%, supermarketurile 18,1%, iar magazinele de tip discount 11%. Magazinele de proximitate au avut anul trecut 2,2% din totalul pietei de retail.

GfK Romania este o filiala a companiei germane GfK, unul dintre liderii mondiali in domeniul cercetarilor de piata. in 2005, potrivit site-ului companiei, GfK a avut o cifra de afaceri de peste 935 milioane de euro.