Romanii au prins gustul vacantelor in parcuri de distractii, desi preturile sunt inca destul de piperate. Carrefour si grupul german Rewe, proprietarul Selgros si Penny Market, fac bani si din turism. Cea mai noua gaselnita: voiajele in parcuri de distractii.
Lantul francez de magazine are in promotie
vacante la Disneyland Paris, in timp ce nemtii isi duc clientii in Germania, la
Europa Park.
Dupa clasicele oferte de vacanta in Paralia
Katerini sau la Nisipurile de Aur, agentiile de voiaj ale lanturilor de
supermarketuri au o noua gaselnita, calatoriile pentru copii in parcuri de
distractii din Europa.
Daca iti faci cumparaturile la Carrefour,
poate iti va face cu ochiul oferta de vacanta la Disneyland Paris. Si Dertour,
agentia de voiaj a grupului Rewe (proprietarul magazinelor Selgros, Billa si
Penny Market), promoveaza voiaje de distractii in Europa Park, dar si la
Disneyland Paris.
Peste 20.000 de romani merg anual in vacanta
prin intermediul agentiilor de turism ale lanturilor de supermarketuri,
potrivit estimarilor bazate pe datele privind incasarile companiilor.
Grupurile Carrefour, Rewe si Cora sunt
singurele care au adus pe piata romaneasca agentii de voiaj. Dintre acestea,
doar primele doua sunt active, intrucat divizia de servicii de calatorie a lantului
Cora nu a scos nicio oferta de vacanta vara aceasta.
Dertour este al doilea cel mai mare tour
operator din Germania, dupa TUI, iar Carrefour Voiaj are o cota importanta de
piata intre agentiile de turism din Franta.
Dertour, din toamna in Penny
Desi face parte dintr-un grup de retail,
Dertour nu a profitat pana acum de fluxul de clienti din magazine. Din toamna insa
va fi prezent in supermarketurile Penny Market, dar nu cu o agentie, ci cu brosuri.
"Sistemul pe care il vom introduce
peste circa doua luni este complet nou in Romania. Vom face sampling in
magazin, cu vanzare directa a produsului prin telefon, pe baza cartii de
credit", ne-a declarat Radu Colfescu, directorul general al Dertour Romania.
Agentia de turism va avea incasari de 20 de
milioane de euro in acest an, realizate din vanzarea ofertelor de turism catre
agentiile autohtone. Peste 11.000 de rezervari au fost facute pentru ofertele
companiei, in primele opt luni ale acestui an.
Incasari garantate, in supermarket
Daca inainte de sezonul estival din 2007
Carrefour avea doar patru agentii de turism, acum numarul acestora a ajuns la
14. Si oferta s-a sofisticat: cu litoralul bulgaresc sau cu insulele din Grecia
s-a dat startul ofertelor, iar acum destinatiile exotice sunt Republica
Dominicana, Maldive, Mauritius, Tenerife, precum si circuite in Japonia si in
Thailanda.
Cei mai multi dintre romani insa continua sa
isi petreaca vacanta in Grecia, Turcia, Spania si Bulgaria, dar si in statiunile
Mamaia si Jupiter. "Cele mai
populare zone de pret au fost de minimum 300-400 de euro per pachet si de
maximum 1.200 – 1.300 de euro per pachet", ne-a declarat Andreea Mihai,
directorul de marketing al lantului francez de hipermarketuri.
Agentiile de voiaj ale Carrefour sunt prezente
in Bucuresti (magazinele Colentina, Militari, Feeria, Unirii si Vitantis), in
Cluj, Pitesti, Ploiesti, Brasov, Arad, Suceava, Iasi, Constanta si Braila.