Vremuri grele pentru Carrefour: Retailerul isi reduce investitiile

Joi, 08 Martie 2012, ora 12:30
2036 citiri
Vremuri grele pentru Carrefour: Retailerul isi reduce investitiile
Profitul Carrefour a scazut cu 14%

Cel mai mare retailer european a raportat o scadere dramatica a profitului in 2011. Compania va reduce anul acesta costurile si investitiile.

Declinul Carrefour se datoreaza unor pasi strategici gresiti si scaderii consumului populatiei, relateaza CBS News.

Profitul anual al retailerului a fost de 371 milioane de euro, in scadere fata de 433 milioane de euro obtinute in 2010, fiind afectat de o scadere masiva in Europa. Carrefour este al doilea cel mai mare retailer din lume si cel mai mare din Europa.

Criza datoriilor europene, cresterea economica inceata si procesul de repozitionare pe piata a companiei au facut ca singurele piete profitabile sa ramana cele din tarile emergente. Vanzarile nete au crescut cu doar 1% in 2011 pana la 81,3 miliarde de euro. Analistii se asteptau la vanzari de 91,5 miliarde de euro.

Carrefour se straduieste de cativa ani sa-si readuca pe linia de plutire afacerile de baza, insa profitul a continuat sa scada de la an la an pe fondul declinului preturilor si a traficului in hipermarketuri. Cu toate ca in ultimul an, compania a demarat un plan de reorientare pe piata, progresul nu este vizibil. Drept urmare, Carrefour a anuntat ca va incetini deschiderea de magazine Planet, un nou concept pus in practica de curand.

Criza datoriilor europene si masurile de austeritate i-au determinat pe multi consumatori sa caute discounturi si oferte, asa ca retailerul a incercat sa vina cu preturi mai competitive, sacrificandu-si profitul.

"In 2012, ne vom concentra pe punctele noastre forte si vom trece la un control strict al costurilor si a disciplinei financiare pentru a ne adapta mediului in care operam", a declarat Lars Olofsson, CEO Carrefour. "Compania va continua sa implementeze planul de reorientare in Franta si Europa de Sud: preturi mai mici, promotii mai targetate si o oferta mai bogata de produse proprii".

Spre deosebire de Europa, Asia si America Latina sunt piete infloritoare pentru Carrefour.

Romania, inca profitabila

Vanzarile Carrefour in Romania au crescut cu 4,8%, pana la 1,184 miliarde de euro, anul trecut. Avansul se datoreaza si extinderii retelei de magazine, care a contribuit cu o crestere de 6,1% a afaceri. Daca retailerul ar fi ramas cu acelasi numar de unitati ca in 2010 ar fi inregistrat o scadere de 0,7% a veniturilor.

In trimestrul al patrulea din 2011, Carrefour Romania a inregistrat vanzari de 340 milioane euro, in urcare cu 5,1% fata de nivelul din aceeasi perioada a anului trecut, de asemenea datorita extinderii retelei de magazine. In conditii comparabile, vanzarile ar fi fost cu 2,5% mai mici.

Carrefour opereaza, in Romania, 47 de supermarketuri, 25 de hipermarketuri si trei magazine de proximitate.

Bugetarii din Capitală care vor avea salarii mai mari. Majorări prioritare pentru cei fără studii superioare
Bugetarii din Capitală care vor avea salarii mai mari. Majorări prioritare pentru cei fără studii superioare
Consiliul General al Capitalei a aprobat vineri majorarea salariilor de bază pentru funcţiile din cadrul aparatului de specialitate al primarului general şi din cadrul serviciilor şi...
BNR și-a dat avizul pentru a fi apărătoarea consumatorilor în relația cu băncile, Sindicat: „Măsura va duce la scăderea protecției consumatorilor”
BNR și-a dat avizul pentru a fi apărătoarea consumatorilor în relația cu băncile, Sindicat: „Măsura va duce la scăderea protecției consumatorilor”
Banca Națională a României (BNR) și-a dat avizul vineri, 29 martie, pentru o propunere legislativă care ar muta în sarcina băncii centrale protecția consumatorilor în relația cu...
#carrefour magazine, #hipermarket carrefour, #rezultate financiare carrefour, #hipermarket romania , #stiri Carrefour