Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Tu cum faci educatia financiara in familie?

Carte de business: Tata bogat, tata sarac

Carte de business: Tata bogat, tata sarac


Scoala nu ii invata suficiente lucruri despre bani pe copii, sustine autorul Robert T. Kyosaki in carea "Tata bogat, tata sarac. Educatia financiara in familie". Tie iti ramane, asadar, toata datoria de a le trezi acest spirit antreprenorial, fara de care viitorul financiar al celor mici nu are mari sanse de reusita.

Business24 iti recomanda "Tata bogat, tata sarac" in acest weekend, o carte care argumenteaza ideea ca nu trebuie sa castigi mult ca sa te imbogatesti si iti ofera toate motivele si mijloacele prin care copiii tai pot invata asta inca de la o varsta frageda.

Cartea iti arata de ce nu te poti baza pe sistemul de invatamant pentru asta, defineste "odata pentru totdeauna" activele si pasivele si te va invata ce si cum ar trebui sa le vorbesti copiilor despre bani si avere.

Autorul transforma totul in cateva lectii de baza: "Cei bogati nu muncesc pentru bani", "De ce trebuie predat alfabetul financiar", "Vezi-ti singur de afacerea ta", "Istoria impozitelor si a puterii companiilor", "Cei bogati inventeaza" si "Munciti ca sa invatati, nu munciti pentru bani".

In plus, te indeamna sa faci o diferenta clara intre active si pasive pe care sa le-o prezinti cat mai simplu si copiilor tai.

"Mult prea adesea, oamenii socotesc casa, economiile si planul de pensii drept singurele lucruri de pe coloana activelor. Cum nu au bani de investit, pur si simplu nu investesc. Acest lucru ii lipseste de o experienta a investitiilor. Majoritatea nu ajung niciodata ceea ce se numeste 'investitori sofisticati' si cele mai bune investitii sunt de obicei vandute 'investitorilor sofisticati', care apoi le revand celor care nu vor sa-si asume riscuri. Eu nu spun sa nu cumparati o casa. Spun doar ca e bine sa intelegeti diferenta dintre active si pasive", scrie autorul Robert T. Kyosaki.

El ofera si o definitie proprie pentru avere, sustinand ca averea este "capacitatea unei persoane de a supravietui cat mai multe zile la rand" sau cat timp ar supravietui un om fara sa mai munceasca.

Una din regulile pe care le propune Kyosaki vizeaza indemnul de a te ocupa de propria afacere si il da drept exemplu pe fondatorul brandului McDonald's, Ray Krock, cu o poveste din 1974.

Desi toata lumea caracteriza afacerea sa drept una "cu hamburgheri", Ray Krock a stiut inca de la inceput ca afacerea sa implica vanzarea proprietatilor imobiliare. Practic, cei care cumpara franciza McDonald's platesc si terenul pe care cladirea este amplasata, care apartine McDonald's. In momentul scrierii acestei carti, McDonald's era cel mai important proprietar imobiliar din lume, scrie autorul, avand terenuri mai mari chiar decat cele ale Bisericii Catolice.

Cartea, publicata la editura Curtea Veche, poate fi comandata online de pe site-urile elefant.ro pentru 17.50 lei, librarie.net pentru 16.30 lei si curteaveche.ro pentru 25 de lei.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2148 ori