Miercuri, 26 Ianuarie 2011, ora 16:55
2688 citiri
Dupa doar cateva intalniri, un investitor completeaza un cec pentru a finanta un antreprenor. Intrebat ce anume l-a determinat sa ia aceasta decizie, investitorul a motivat ca a stiut de cand l-a vazut prima oara pe antreprenor ca ar putea face afaceri impreuna.
Cum poti atrage oamenii potriviti – investitori, mentori, parteneri sau manageri care sa te ajute sa iei cele mai bune decizii pentru compania ta?
Iata ce trebuie sa urmaresti pentru a-ti dai seama daca te afli pe aceeasi lungime de unda cu un
partener de afaceri sau cu un investitor, potrivit expertilor citati de Inc.com.
Vulnerabilitatea Antreprenorii sunt adesea tentati sa se mandreasca cand vine vorba de afacerea lor si, cateodata, sa exagereze numarul de angajati sau nivelul veniturilor.
Aceasta tendinta de a ne lauda dauneaza capacitatii de a atrage oamenii.
Cercetatorii au descoperit ca
ne simtim atrasi de oamenii care isi expun mai degraba defectele decat calitatile.
ProximitateaStudiile au demonstrat ca sunt mai multe sanse sa intram intr-un parteneriat cu oamenii care se afla, fizic, aproape de noi.
Expertii te sfatuiesc sa
nu renunti la intalnirile fata in fata. Intr-o lume guvernata de Skype si video conferinte, este tentant sa folosesti tehnologia pentru a te intalni cu oamenii, insa un lucru este sigur: nu putem face afaceri decat cu persoanele pe care le intalnim.
Cea mai importanta parte a unei intalniri fata in fata este ceea ce se intampla inainte, respectiv dupa ce acea intalnire a avut loc. Atunci vei avea sansa sa descoperi
persoana din spatele afacerii.De aceea, atunci cand iti faci timp sa te intalnesti cu cineva ai sanse mult mai mari sa descoperi ca ai ceva in comun cu acea persoana, decat daca vorbiti la telefon.
AsemanareaAtunci cand incerci sa-ti dai seama daca persoana cu care vorbesti este exact ceea ce cauti, numarul de asemanari care exista intre doua persoane este decisiv.
Cu cat simti ca te asemeni mai mult cu cineva, cu atat
comunicarea devine mai usoara.
De exemplu, doi oameni care au in comun interesul pentru geofizica, vor incepe o conversatie legata de acest domeniu.
Pe de alta parte, doua persoane care nu stiu nimic una despre cealalta vor incerca sa gaseasca asemanari banale, legate de orasul in care locuiesc, scoala pe care au urmat-o sau gadget-urile de care sunt pasionati.
Cu cat doua persoane descopera ca au mai multe in comun, cu atat creste posibilitatea ca ele se intre intr-un parteneriat.
Dificultati Experienta de a trece prin momente dificile impreuna ii face pe oamenii din medii diferite sa se simta ca si cum ar avea ceva in comun.
In afaceri, este important ca tu si
personalul pe care il conduci sa depasiti impreuna momentele dificile.
Faptul ca ati reusit sa depasesti cu bine acea perioada va va da impresia ca stiti foarte multe unii despre ceilalti.
Un vechi proverb african spune ca "e nevoie de un intreg sat ca sa cresti un copil". Acelasi lucru este valabil si in afaceri. Daca reusesti sa atragi parteneri si consilieri puternici, acestia vor fi baza succesului afacerii tale.
Articol de Loredana Balan Ți-a plăcut articolul?
Vrem să producem mai multe, însă avem nevoie de susținerea ta. Orice donație contează pentru jurnalismul independent
De fiecare dată când se apropie aniversarea unui coleg de birou, apare și întrebarea: “Ce să-i luăm?”, pentru care mulți vin cu idei, însă prea puține par unele cu care poți merge la...
Echipa AICitizens de la Colegiul Național „Alexandru Ioan Cuza” din Focșani, Vrancea, a obținut titlul de campioană mondială la Campionatul Mondial de robotică FIRST Tech Challenge, care...