Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

CFR va fuziona cu 2 societati pe care le detine

CFR va fuziona cu 2 societati pe care le detine


CFR Marfa va fuziona prin absorbtie cu Societatea Intretinere si Reparatii Vagoane si cu CFR Ferry - Boat, companii pe care le detine, pentru simplificarea procesului decizional si reducerea costurilor, masura asumata in acordul cu FMI.

"Activitatile societatilor sunt pe deplin compatibile si interdependente, fiind infiintate prin desprinderea acestora din cadrul CFR Marfa, in anii 2003, respectiv 2007. Scopul fuziunii este de a simplifica procesul decizional, de a fluidiza procesul de executie si de a reduce costurile administrative, prin formarea unei structuri unice in care sa fie angrenate toate resursele societatilor implicate",
se precizeaza intr-un proiect de hotarare de guvern al MTI.

Guvernul Romaniei si-a asumat in acordul cu FMI integrarea filialelor CFR IRV si CFR Ferry-Boat in cadrul CFR Marfa, pentru imbunatatirea rezultatelor societatilor monitorizate.

Societatea Intretinere si Reparatii Vagoane CFR IRV, cu sediul in Constanta, are ca obiect de activitate reparatii, revizii si modernizari la vagoanele de marfa si de calatori, precum si la alte mijloace de transport, CFR Marfa fiind principalul beneficiar al serviciilor, in proportie de 97%.



De asemenea, IRV nu este in masura sa satisfaca in totalitate nevoile societatii si se confrunta la ora actuala cu serioase probleme financiare care pot conduce, intr-un scenariu pesimist, la inchiderea acesteia.

"Integrarea CFR IRV in cadrul CFR Marfa ar reduce riscurile inchiderii acestei societati si ar asigura pentru CFR Marfa prezervarea unui minim de resurse materiale si umane necesare mentinerii in stare de operabilitate a vagoanelor aflate in parcul propriu", se precizeaza in document.

Fuziunea prin absorbtie urmareste in acelasi timp utilizarea performanta a logisticii si fortei de munca existente, reducerea costurilor unitare de achizitie a materiilor prime datorita cresterii volumului, cresterea capacitatii de transport, conducand la cresterea beneficiilor, cresterea puterii de negociere a CFR Marfa cu furnizorii, cu clientii si cu institutiile financiare si de credit, o mai buna alocare a resurselor, dar si eliminarea paralelismelor din cadrul structurilor administrative ale societatilor care fuzioneaza.

CFR Ferry-Boat detine doar 2 nave, ambele nefunctionale

Societatea Maritim si de Coasta CFR Ferry-Boat, cu sediul in Constanta, este detinuta integral de CFR Marfa, avand ca obiect de activitate transportul maritim si de coasta, depozitari si activitati anexe transportului pe apa. CFR Ferry-Boat detine doua nave.

Ca urmare a efectelor crizei financiare din anul 2009, cele doua nave ale CFR Rerry-Boat nu au mai putut naviga desi sunt functionale din punct de vedere tehnic.

Fuziunea cu CFR Marfa vizeaza atragerea de investitii pentru reclasificarea celor 2 nave si repunerea lor in functiune, se mentioneaza in fundamentarea proiectului.

Propunerea de fuziune prin absorbtie ia in considerare faptul ca CFR Marfa detine 58% din piata transportului feroviar de marfuri din Romania si ca in portul Constanta Sud-Agigea va opera o linie pe relatia Constanta Sud - Pendik (Istanbul).

De asemenea, camioanele sosite pe aceasta relatie vor utiliza vagoanele apartinand CFR Marfa, iar transportul marfurilor pe calea ferata in portul Constant a Sud se va face prin CFR Marfa.

CFR Ferry-Boat dispune de personal calificat si de spatiile si suportul tehnic necesare pentru asigurarea transbordarii si manipularii marfurilor si vehiculelor.

Angajatii celor 2 societati vor intra in subordinea CFR Marfa

Personalul societatilor absorbite va fi preluat de CFR Marfa, cu mentinerea drepturilor salariale avute in contractele individuale de munca in vigoare pana la negocierea noului contract colectiv de munca.

Coordonarea selectiei consultantului pentru recrutarea managerilor privati pentru CFR Marfa si TAROM va fi realizata de Banca Mondiala, iar calendarul actiunilor va fi stabilit imediat dupa incheierea contractului cu BM.

Pierderile CFR Marfa s-au diminuat in primele noua luni din acest cu 65%, la 49,9 milioane lei, fata de perioada similara din 2010, in timp ce veniturile companiei au crescut cu circa 13%, la 872,8 milioane lei. In ceea ce priveste cheltuielile, acestea au fost de 922,8 milioane lei, in avans cu 1% fata de intervalul similar din 2010.

CFR Marfa a realizat in perioada ianuarie-septembrie 2011 invesitii de 22,1 milioane lei pentru modernizarea materialului rulant, valoare sub cea din primele noua luni din 2010, de 29,3 milioane lei.

Volumul de marfa transportat in primele noua luni ale anului in curs a inregistrat o crestere de aproximativ 25% fata de aceeasi perioada a anului trecut, principalele grupe de marfuri care au inregistrat cresteri fata de aceiasi perioada a anului trecut fiind minereurile, carbunele, lemnul si ingrasamintele chimice.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: NewsIn
Articol citit de 3224 ori
Citeste mai multe desprecfr marfa CFR fuziune