Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Exclusiv Si totusi, doua firme din GFR, controlate de Gruia Stoica, au fost executate silit

Exclusiv Si totusi, doua firme din GFR, controlate de Gruia Stoica, au fost executate silit


Firmele Grampet Service si Transbordare Vagoane-Marfa, ambele controlate de omul de afaceri Gruia Stoica, prin Grup Feroviar Roman (GFR), figureaza cu datorii la stat de peste 100.000 de euro, impotriva lor fiind deschisa procedura de executare silita, conform datelor oficiale ANAF. Reprezentantii acestei institutii declarau, luni, ca GFR nu figureaza in bazele de date ale Agentiei pe lista datornicilor.

Reprezentantii ANAF declarau, pentru Gandul, ca societatea Grup Feroviar Roman SA nu figureaza cu sechestre instituite, conturi blocate si nici pe lista datornicilor ANAF.

Gruia Stoica nu recunoaste datoriile catre buget

Omul de afaceri Gruia Stoica "condamna cu vehementa toate insinuarile cu privire la
asa-zise probleme fiscale, penale sau de capacitate financiara" cu care s-ar confrunta
GFR-Grampet.

Grupul arata, intr-un comunicat oficial, ca GFR-Grampet nu are probleme de bonitate, fiind chiar in discutii avansate cu institutii financiare internationale din top 5 mondial, in vederea finantarii tranzactiei pentru CFR Marfa. De asemenea, grupul are achitate la zi toate impozitele si taxele datorate bugetului de stat, si nu are restrictii impuse conturilor.

Totodata, "omul de afaceri Gruia Stoica nu face obiectul niciunui dosar penal aflat in derulare, iar peste 90% dintre contractele grupului se deruleaza cu operatori privati", se arata in comunicat.

GFR, o victima mediatica

Reprezentantii GFR acuza "atacuri mediatice", si se considera "tinta unei grupari de interese care vizeaza esecul privatizarii CFR Marfa".

"Daca unele dintre atacurile la care am fost supusi ar putea fi puse pe seama unor informatii incomplete sau eronate, este din ce in mai clar ca grupul de companii Grampet - GFR este tinta unui atac coordonat din partea unei grupari de interese economice si mediatice care isi propune atat decredibilizarea companiei noastre, cat si deraierea privatizarii CFR Marfa, printr-o campanie agresiva de dezinformare, prin articole lansate , prin bloguri si site-uri obscure, sustinuta constant de un post de televiziune care incearca sa-si acopere propriile probleme financiare", se arata in comunicatul transmis de GFR.

In opinia reprezentantilor GFR, incercarea de anulare a privatizarii companiei de transport marfa poate fi catalogata drept "un atac la adresa sigurantei nationale". In acelasi timp, oficialii GFR spun ca vor actiona in instanta pe cei care "orchestreaza si implementeaza aceasta campanie, ca si pe oricine propaga astfel de ipoteze fara o temeinica si etica verificare a faptelor".

ANAF infirma datoriile GFR

Reprezentantii ANAF precizau, luni dimineata, pentru gandul, ca nu exista sechestru pe bunurile lui Gruia Stoica, dezmintind informatiile difuzate de televiziunile de stiri luni dimineata.

"In urma consultarii bazei de date a Directiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili, precizam ca societatea GRUP FEROVIAR ROMAN S.A. nu figureaza cu sechestre instituite, conturi blocate si nici nu figureaza pe lista datornicilor publicata pe site-ul ANAF www.anaf.ro, sectiunea Informatii publice/ Informatii despre agentii economici/ Obligatii restante catre bugete la 30.06.2013", se arata in comunicatul ANAF.

Cu toate acestea, informatiile oficiale publicate pe site-ul ANAF arata ca Grampet Service si Transbordare Vagoane-Marfa figureaza cu datorii si ca impotriva lor a fost declansata procedura de executare silita.


Captura cu datoriile Grampet Service publicate pe site-ul ANAF

Grampet Service apare cu obligatii restante in valoare de 91.000 de euro, in timp ce Transboardare Vagoane-Marfa are datorii de si restante catre buget in valoare de 13.000 de euro.


Captura cu datoriile Transboardare Vagoane publicate pe site-ul ANAF

Averea lui Gruia Stoica ar fi fost pusa sub sechestru, aratau, luni dimineata televiziunile de stiri, citand o informatie publicata de sursazilei. Reprezentantii ANAF au infirmat informatia cateva ore mai tarziu.

Omul de afaceri Gruia Stoica, cel care controleaza compania Grup Feroviar Roman, a castigat competitia pentru privatizarea CFR Marfa si a declarat, joi, la TVR, ca va plati cele peste 200 de milioane de euro in termenul prevazut.

"Daca eu nu platesc acesti bani, risc sa pierd 28 de milioane de euro. 10 milioane din scrisoarea de garantie pe care am depus-o la Ministerul Transporturilor si alte 18 milioane pe un cont escrow. Comisia de privatizare, tocmai din acest motiv sa nu se intample sa ajung in situatia de a nu plati, a cerut o suplimentare de 18 milioane de euro, un cont escrow, in termen de 30 de zile, pentru a demonstra ca avem acesti bani.

Nu cred ca as fi putut sa risc 28 de milioane de euro de dragul de a lua un trofeu sau de dragul de de a fi, cum se zice in limba romana, o zi primar", a declarat Gruia Stoica.

Acesta a precizat ca detine o parte din bani insa marea majoritate va fi din creditari pentru ca "nu cred ca acum are cineva 200 de milioane de euro cash".

"Traim in Romania si nu cred ca acum are cineva 200 de milioane de euro cash. Avem o parte din bani, pentru ca nicio banca, o institutie financiara externa sau fond nu poate sa iti dea acesti bani. Avem o parte din bani, dar marea majoritate vor fi din creditari. (...) Avem active de peste 400 de milioane de euro, GFR este bancabil, am vorbit cu institutii financiare externe si exista acesti bani", a explicat Gruia Stoica.

Grup Feroviar Roman, membru al Grampet Group, a accesat o linie de credit de la Eximbank, in valoare de 54 de milioane de euro, fonduri care vor fi folosite pentru investitiile pe care compania le va efectua in cadrul privatizarilor in care este implicata in Bulgaria si Croatia.

Basescu, nemultumit de "plimbarea procesului de privatizare"

Seful statului a spus ca nu ii place "aceasta plimbare a unui proces de privatizare intre Guvern si CSAT", cu atat mai mult cu cat CSAT nu are niciun fel de atributii in ceea ce priveste privatizarile.

"CSAT lucreaza strict dupa legea 415/2002. Este aceeasi care era in vigoare cand s-a privatizat Petrom, si nu s-a validat in CSAT(...) si cand s-a semnat faimosul contract cu Bechtel, si nu s-a validat in CSAT. Guvernul a presat in crearea unui precendent: implicarea CSAT in procese de privatizare. Mai bine se faceau presiuni pe castigator sa vina cu banii, nu inteleg de ce a fost preferata solutia implicarii unei institutii fara atributiuni", a spus presedintele.

Traian Basescu a reamintit ca Gruia Stoica, cel care a castigat la licitatie pachetul majoritar de actiuni, a fost laudat side fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, si de premierul Ponta.

"Au declarat licitatia de privatizare un mare succes. Unii politiceni ajung sa fuga de succes. Singurul precaut a fost CSAT. Si eu, si nu vad de ce tocmai noi sa luam succesul lui Victor Ponta, cand noi am fost reticenti", a comentat ironic presedintele.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1787 ori