CSAT "scoate" dovezi prin care arata ca privatizarea CFR Marfa era "in responsabilitatea Guvernului"

Miercuri, 31 Iulie 2013, ora 14:58
1655 citiri
CSAT "scoate" dovezi prin care arata ca privatizarea CFR Marfa era "in responsabilitatea Guvernului"
Sursa foto: finantistii

Responsabilitatea pentru privatizarea CFR Marfa este in continuare pasata de la un palat la altul. Presedintia a postat pe site-ul CSAT o Hotarare a acestei institutii, care inca din 5 februarie 2013 mentiona ca "modalitatea concreta si procedura de privatizare a CFR Marfa se afla in responsabilitatea Ministerului Transporturilor si a Guvernului Romaniei".

Intr-un document oficial postat pe site-ul presedintiei, CSAT arata ca privatizarea CFR Marfa se afla in "responsabilitatea Ministerului Transporturilor si a Guvernului Romaniei", contrazicandu-l astfel pe premierul Victor Ponta.

Prim-ministrul solicitase membrilor CSAT sa avizeze schimbarea controlului asupra CFR Marfa, invocand ca aceasta este o companie strategica. De asemenea, Guvernul anuntase ca neformularea unei pozitii a CSAT in cazul contractului de privatizare a CFR Marfa se va finaliza prin blocarea privatizarii, instituirea unui management privat si restructurarea companiei.

Raspunsul oferit de seful statului la declaratiile premierului nu a intarziat sa apara, iar CSAT a descretizat, miercuri, Hotarea de Guvern (HG) privind privatizarea CFR Marfa, in care se mentioneaza foarte clar ca Guvernul este responsabil.

La Articolul 2 al acestei Hotarari se precizeaza ca "Modalitatea concreta si procedura de privatizare se afla in responsabilitatea Ministerului Transporturilor si Guvernului".

Articolului 3 arata ca Ministerul Transporturilor trebuie sa includa in contractual de privatizare o serie de clauze.

"Ministerul Transporturilor sa includa in contractul de privatizare clauze potrivit carora cumparatorul se obliga, sub sanctiunea rezolutiunii contractului si plata unor daune interese, sa mentina obiectul de activitate al Societatii Nationale de Transport Feroviar de Marfa "C.F.R. Marfa" - S.A. si sa intreprinda toate masurile necesare pentru indeplinirea, de catre Societatea Nationala de Transport Feroviar de Marfa "C.F.R. Marfa" - S.A., pe toata durata de existenta a acesteia, a obligatiilor de natura strategica ce ii revin potrivit legislatiei in vigoare, protocoalelor si acordurilor nationale si internationale (nevoile de aparare ale tarii; transportul trupelor si materialelor militare, neintrerupt pe timp de pace, in caz de calamitati naturale, situatii de criza si de razboi, sau alte situatii deosebite; angajamentele asumate e Romania prin Tratatul Atlanticului de Nord ; conventiile incheiate cu S.U.A.)", se arata in documentul CSAT.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Prețuri imense la Mamaia Nord și la Poiana Brașov. Cât a ajuns să coste o noapte de cazare pentru minivacanța de 1 Mai și Paște
Prețuri imense la Mamaia Nord și la Poiana Brașov. Cât a ajuns să coste o noapte de cazare pentru minivacanța de 1 Mai și Paște
România continuă să fie pe primul loc în UE când vine vorba despre inflație. Un bun exemplu în acest sens reprezintă tarifele din stațiuni, stabilite de hotelieri. Față de anul trecut,...
Cu 218 kilometri pe oră pe DN 55. Șoferul vitezoman a rămas 3 luni fără permis
Cu 218 kilometri pe oră pe DN 55. Șoferul vitezoman a rămas 3 luni fără permis
Dolj: Şofer înregistrat de radar în timp ce conducea cu viteza de 218 kilometri pe oră pe DN 55 Un şofer din Craiova a rămas fără permisul de conducere pentru 120 de zile după ce a fost...
#privatizare cfr marfa, #CSAT privatizare CFR Marfa , #Management