Guvernul a convenit cu FMI o restructurare agresiva a CFR Marfa

Joi, 14 Noiembrie 2013, ora 15:46
1698 citiri
Guvernul a convenit cu FMI o restructurare agresiva a CFR Marfa
Sursa foto: Cronica Romana

Guvernul si FMI au decis ca CFR Marfa sa fie restructurata "agresiv", prin reducerea costurilor de personal, vanzarea vagoanelor invechite ca fier vechi si oprirea de livrari catre clientii care au acumulat datorii fata de companie.

Pentru CFR Marfa a fost stabilita o noua tinta trimestriala de arierate, care sa ajunga la zero datorii, excluzand dobanzile si penalitatile pentru arieratele existente, se arata in scrisoarea de intentie convenita de Guvern cu Fondului Monetar International (FMI) si Comisia Europeana in aceasta luna.

"In pofida eforturilor noastre, privatizarea CFR Marfa nu a fost finalizata inainte de expirarea termenului stabilit in hotararea de guvern, iar compania continua sa acumuleze arierate, suferind si o pierdere din exploatare in primele noua luni ale anului. Pentru a asigura viabilitatea CFR Marfa, intentionam sa restructuram agresiv compania si sa continuam procesul de privatizare", se arata in documentul obtinut de Mediafax.

In scrisoare, privatizarea CFR Marfa este estimata sa fie finalizata in luna mai 2015.

Intr-o ordonanta de urgenta pregatita de Guvern se arata ca CFR Marfa va renunta la o parte dintre angajati in 2014, persoanele disponibilizate urmand sa primeasca un venit lunar de completare dupa desfacerea contractului de munca.

Vanzarea a 51% din CFR Marfa catre Grup Feroviar Roman, companie detinuta de omul de afaceri Gruia Stoica, nu a putut fi finalizata pana la termenul limita, 14 octombrie, pentru ca unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbarea actionariatului, iar Consiliul Concurentei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunta asupra tranzactiei.

1.600 de kilometri de cale ferata vor fi inchiriate sau vandute

Guvernul a convenit cu FMI ca pana la finele anului sa decida inchirierea sau inchiderea a peste 700 kilometri linii de cale ferata si sa aplice aceleasi proceduri pe parcursul anului viitor pentru alti 900 kilometri linii CFR, pentru a obtine economii calculate la 70 de milioane lei anual.

Cifrele sunt incluse in scrisoarea de intentie convenita cu Fondul Monetar International (FMI) in negocierile din aceasta luna.

"Vom aproba pana la sfarsitul lunii decembrie 2013 inchirierea sau inchiderea a peste 700 kilometri linii de cale ferata desfasurate. Intentionam sa continuam aceasta masura cu inchirierea sau inchiderea a altor 900 kilometri linii de cale ferata desfasurata in 2014. Estimam ca acesti pasi vor genera economii anuale de 70 milioane lei", se arata in documentul obtinut de Mediafax.

In iunie 2011, fostul Guvern a decis inchirierea a circa 1.000 kilometri de linii de cale ferata si inchiderea altor aproximativ 1.000 de kilometri tronsoane feroviare, estimand ca operatiunea va genera economii de 109 milioane lei la bugetele companiilor CFR, masura convenita cu Fondul Monetar International.

La acel moment, Guvernul s-a angajat in urma negocierilor cu Fondul Monetar International sa inchida 20% din liniile de cale ferata aflate in administrarea CFR SA, reprezentand aproximativ 4.000 de kilometri, daca nu gaseste un investitor care sa realizeze intretinerea acestora si care va fi selectionat in urma unor licitatii.

La finalul aceluiasi an, Guvernul a stabilit cu FMI ca numarul total al liniilor de cai ferate aflate in administrarea CFR SA sa fie redus substantial si in urmatorii ani, la maximum 15.500 kilometri, ceea ce a condus la concedierea a 2.000 angajati ai companiei pana la sfarsitul lunii aprilie 2012, comparativ cu numarul de salariati din septembrie 2011.

Incepand cu anul 2004, au fost inchiriate sectii de circulatie pe calea ferata cu o lungime insumata de peste 2.000 kilometri.

Potrivit datelor CFR, la nivelul anului 2009, lungimea totala a liniilor de cale ferata ale infrastructurii feroviare era de 20.210 km (retea desfasurata), din care 17.691 km infrastructura feroviara publica si 2.519 km infrastructura feroviara privata.

Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul a aprobat o schema de ajutor de stat pentru activitati productive si pentru industria prelucratoare, o schema mult asteptata pentru mediul de afaceri, in valoare de 500 de milioane de...
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Mumbai a devenit capitala asiatică cu cel mai mare număr de miliardari, depăşind Beijingul, potrivit unei liste a bogaţilor la nivel mondial, realizată de Hurun Research Institute, transmite...
#restructurare CFR Marfa, #inchidere cai ferate Romania, #inchiriere cai ferate Romania, #reducere costuri CFR Marfa , #Management