Privatizarea CFR Marfa. Consiliul Concurentei avertizeaza ca procesul nu s-a incheiat

Duminica, 23 Iunie 2013, ora 13:07
1700 citiri
Privatizarea CFR Marfa. Consiliul Concurentei avertizeaza ca procesul nu s-a incheiat
Bogdan Chiritoiu / Sursa foto: Evenimentul Zilei

Preluarea CFR Marfa de catre castigatorul licitatiei (Grup Feroviar Roman - GFR, n.r.) nu poate avea loc, legal, inainte de a primi unda verde din punct de vedere concurential, fie de la Bucuresti, fie de la Bruxelles, a declarat, duminica, la Realitatea TV, Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei (CC).

"O sa am o discutie maine (24 iunie 2013, n.r.) la Comisia Europeana pe acest subiect. Ramane de vazut, este o chestiune de luni de zile, iar legea ne da varianta ca, daca mergem pe varianta, care tehnic se numeste investigatie, sa avem maximum sase luni la dispozitie ca sa luam o decizie.

Daca intre timp se semneaza contractul si, abia dupa sase luni, se ia o decizie, este un risc asumat de Consiliul Concurentei. Banuiesc ca cine cumpara CFR Marfa, care are pierderi, vrea sa controleze macar ce face managementul actual, daca nu chiar sa-l schimbe.

Legal, ei nu pot sa preia controlul la CFR Marfa pana nu are ok-ul din punct de vedere concurential, fie ca-l dam noi, fie ca il dau cei de la Bruxelles, vom vedea. Cazul CFR poate fi de competenta Consiliului Concurentei din Romania daca acesta depinde de o parte strict tehnica, cat de mari sunt cifrele de afaceri. In acelasi timp, Comisia are posibilitatea sa preia cazul daca, totusi, considera ca este unul care are relevanta la nivelul pietei interne a Uniunii Europene, si depaseste strict interesul romanesc", a explicat Chiritoiu.

Potrivit sefului Concurentei, incepand din primavara acestui an, institutia pe care o conduce a solicitat celor trei companii interesate de CFR Marfa informatii cu privire la activitatea lor, dar nu au oferit foarte multe detalii.

O octa de piata de 80%, o problema

Pe de alta parte, presedintele Consiliului Concurentei a precizat ca o cota de piata a unei companii de 75-80% reprezinta o problema, in mod normal cifra-cheie fiind de 40%.

"In mod normal, o cota de piata de peste 75% a unei companii este este o problema. Pentru noi, cifra-cheie este 40%, conform definitiei din legea noastra si o practica europeana", a spus Bogdan Chiritoiu.

Compania Grup Feroviar Roman (GFR) a fost declarata, joi, 20 iunie 2013, castigatoare a competitiei pentru privatizarea CFR Marfa, dupa sapte ore de negocieri.

"Dupa sapte ore de negocieri pot sa va anunt ca a iesit fumul alb. Astazi putem declara un castigator in competitia de privatizare a CFR Marfa, Grup Feroviar Roman", a declarat, joi, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.

Numărul românilor ce vor să lucreze în străinătate este tot mai mic. Studiul care arată proporția tinerilor dornici să mai plece
Numărul românilor ce vor să lucreze în străinătate este tot mai mic. Studiul care arată proporția tinerilor dornici să mai plece
Un număr tot mai mic de români caută un loc de munca în altă țară și numărul este în scădere de șase ani. Un studiu realizat la nivel global a dezvăluit că românii ar prefera să...
Ce sunt grupurile secrete de pe WhatsApp și cum funcționează
Ce sunt grupurile secrete de pe WhatsApp și cum funcționează
WhatsApp introduce un meniu de apelare îmbunătățit și o funcție pentru grupuri ascunse în versiunea beta a aplicației. Noua funcție, numită „Hidden Group”, permite crearea și...
#Bogdan Chiritoiu Concurenta, #privatizarea cfr marfa, #preluare CFR Marfa GFR , #Rezultate financiare