Constantin Axinia a declarat luni pentru NewsIn ca indisciplina angajatilor CFR si lipsa investitiilor in infrastructura sunt principalele cauze ale ultimelor incidente feroviare, precizand ca in prezent la MFP se afla un proiect pentru aprobarea unor subventii pentru infrastructura feroviara.
"Vom face in urmatoarea perioada o analiza a acestor fenomene care s-au intamplat in ultima perioada pe calea ferata. Trebuie sa spunem ca indisciplina personalului feroviar, faptul ca nu s-au facut investitii in infrastructura caii ferate si ca nu a fost o strategie in ultimii ani privind acest sector reprezinta principalele cauze ale incidentelor petrecute in ultima perioada", a spus subsecretarul de stat in cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, Constantin Axinia.
Acesta a precizat ca, in prezent, la Ministerul Finantelor Publice (MFP) se afla un proiect de act normativ care asteapta aprobarile pentru acordarea unor subventii necesare infrastructurii feroviare.
Trei incidente feroviare au avut loc in mai putin de zece zile. Ultimul incident s-a produs duminica (27 septembrie), in jurul orei 16.26, cand al treilea vagon al trenului rapid 661 in relatia Bucuresti Nord - Iasi a sarit de pe sine, la iesirea din statia Berheci, judetul Galati (intre statiile Tecuci - Barlad), nefiind inregistrate victime.
Comisia de ancheta din cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii a demarat cercetari pentru a stabili cauzele incidentului, urmand sa se pronunte in curand in aceasta privinta.
Ministrul transporturilor si infrastructurii, Radu Berceanu, a precizat ca pagubele materiale produse in urma deraierii trenului Accelerat 1692 Timisoara-Bucuresti sunt estimate la cel putin cinci milioane de euro.
Ministrul de Interne Dan Nica a precizat ca trebuie o ancheta complexa care sa determine daca a fost vorba de neglijenta angajatiilor CFR, care sa nu se fi ocupat de intretinerea liniei ferate, sau daca este un plan pus la punct de o anumita persoana.