Boagiu: Statul nu poate acoperi "gauri negre"

Marti, 01 Februarie 2011, ora 15:31
1985 citiri
Boagiu: Statul nu poate acoperi "gauri negre"

Ministrul transporturilor, Anca Boagiu, a declarat marti, dupa discutiile cu delegatia FMI, ca ministerul va demara un program de restructurare a companiilor din subordine, care vor mai fi ajutate doar daca vor implementa masuri de reforma, statul nefiind obligat "sa acopere gauri negre", informeaza NewsIn.

"Intalnirea cu delegatia FMI, a Bancii Mondiale si a Comisiei Europene a fost una extrem de utila, care se inscrie in linia relatiilor de parteneriat pe care MTI a impus-o in ultima perioada in relatia cu partenerii internationali.

Odata cu aceasta noua etapa a colaboraroii cu cele trei institutii internationale, MTI practic devine un punct focal al acordului, prin prisma masurilor de reforma care urmeaza sa fie implementate pentru eficientizarea companiilor de stat aflate in subordinea acestuia.

Ne-am propus sa continuam si mai viguros acest dialog, in vederea punerii in practica a programului de restructurare pentru companii, scopul principal fiind acela ca toate companiile aflate in subordinea MTI, care in acest moment traiesc din bugetul de stat mai mult decat din veniturile proprii, sa nu mai fie o povara pentru bugetul statului roman", a spus ministrul transporturilor.

Boagiu a precizat ca expertii internationali s-au aratat multumiti de activitatea Ministerului Transporturilor.

"Este clar ca nu se pot face miracole peste noapte, programul se va intinde probabil pe o perioada de doi-trei ani, dar este un program pe care, impreuna cu partenerii nostri internationali, l-am lucrat si il vom lucra in perioada urmatoare.

Poate cea mai importanta componenta a activitatii ministerului si a companiilor din subordine va fi in 2011, pentru ca aici discutam despre absorbtia fondurilor europene, si pot sa va spun ca delegatia tuturor celor trei institutii a fost multumita de progresele pe care MTI le-a facut in cele aproape cinci luni de cand ma aflu aici si au apreciat si tinta pe care ne-am stabilt-o pentru anul acesta, un minimum de absorbtie care sa insemne de 10 ori mai mult decat a fost la sfarsitul anului trecut, cand am preluat conducerea acestui minister.

Noi suntem siguri ca vom reusi sa facem lucrurile acestea si vom accelera programele de restructurare ale companiilor, companii care sunt implicate in procesul de implementare a acestor programe, si aici discutam despre CFR Infrastructura si CNADNR". a mentionat Boagiu.

Potrivit acesteia, companiile din subordinea MTI vor mai primi ajutor financiar din partea statului doar daca se vor reforma, statul nefiind obligat "sa acopere gauri negre".

"In concluzie, am stabilit un parteneriat pe o perioada mai lunga de timp, cred ca sunt cel putin doi ani, un parteneriat in baza caruia societatile din subordinea MTI sa fie restructurate si, mai mult, ca ministru, consider ca societatile aflate in subordinea MTI, daca vor sa fie sustinute si ajutate in plata arieratelor, care din nefericire sunt foarte mari, mai ales la calea ferata situatia este extrem de dificila, ajutorul financiar din partea statului nu va fi primit decat daca aceste companii vor face dovada ca au capacitatea sa se restructureze, sa isi reduca cheltuielile, sa isi reduca pierderile, si atunci statul, da, statul poate sa vina in sustinerea programelor lor.

Altfel, statul nu este obligat sa plateasca pentru gauri negre. Asa cum arata astazi planul de restructurare pentru unele din companii, as spune ca si-au stabilit tinte realiste pentru 2011, si daca vor reusi sa le si atinga, printr-un management mult mai performant, anul 2012 va fi un an in care companiile vor beneficia de un suport major din partea statului, dar totul este conditionat: reforma versus suport din partea statului.

Altfel, sa platim si sa irosim bani in niste gauri negre pe care si ei le stiu, si partenerii sociali le stiu, cred ca este ineficient pentru statul roman", a adaugat Boagiu.

Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul a aprobat o schema de ajutor de stat pentru activitati productive si pentru industria prelucratoare, o schema mult asteptata pentru mediul de afaceri, in valoare de 500 de milioane de...
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Mumbai a devenit capitala asiatică cu cel mai mare număr de miliardari, depăşind Beijingul, potrivit unei liste a bogaţilor la nivel mondial, realizată de Hurun Research Institute, transmite...
#eficientizare companii de stat, #absorbtie fonduri europene, #restructurare, #gauri negre, #boagiu, #reforma , #stiri CFR