Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Caile ferate vor contracta 2,3 miliarde euro pana la finele lui 2011

Caile ferate vor contracta 2,3 miliarde euro pana la finele lui 2011

Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Anca Boagiu, a declarat marti ca 2,3 miliarde euro, alocati din fonduri europene pentru segmentul feroviar, modernizarea garilor si infrastructurii feroviare, vor fi contractati pana la finele acestui an. 

"Cei 2,3 miliarde euro alocati pentru cai ferate, pentru modernizarea garilor si infrastructurii feroviare, multumesc lui Dumnezeu, in sfarsit sunt pe cale de a fi contractati pana la finele 2011.

Este clar ca ne vom bate in perioada urmatoare, tinand cont ca au inceput deja negocierile pe urmatorul exercitiu financiar, pentru a obtine sume similare alocate in exercitiul 2007-2013, iar infrastructura sa fie refacuta in continuare", a precizat ministrul citat de NewsIn.


Boagiu a mentionat ca, in urma programelor de restructurare, companiile de cale ferata au inceput sa faca progrese, amintind de reducerea pierderilor la CFR Infrastructura cu 47% si cresterea veniturilor acesteia cu 23%, dar si de diminuarea pierderilor la CFR Calatori cu 65%.


"Critica pe care am adus-o este ca practic am pierdut din 2007 pana in 2010 o perioada buna de integrare a sistemului feroviar.


Astfel, daca in UE s-a ajuns ca traficul feroviar sa creasca cu 6%, la noi a scazut cu 36%, iar viteza media, in loc sa creasca, a scazut, din cauza lipsei de investitii, cu circa 42%.


Toate aceste cifre paradoxale au fost determinate si de alti factori, respectiv prestatia defectuoasa a constructorilor si consultantilor, implicarea neadecvata a responsabililor din companii, nerespectarea parametrilor tehnici stimulati, sustinerea cointeresata de catre factorii de decizie din companie a intereselor unor firme si elaborarea unor contracte dezavantajoase pentru statul roman", a continuat ministrul.


Aceasta a apreciat ca in cazul companiilor feroviare de stat se poate vorbi de o "rea vointa".


"Companiile feroviare au fost tinute cumva in incompententa sau, din rea vointa, in izolare. Chiar uitandu-ma acum un an la situatia de la CFR Marfa m-am gandit ca in mod voit a fost tinuta pe loc, pentru a fi privatizata pe un pret de nimic. Compania incepe sa isi revina, a dat semne pozitive de revigorare, ce arata ca atunci cand vrei se poate", a explicat Boagiu.


Ministrul de resort a adaugat ca la segmentul feroviar se vor aplica reguli similare cu cele de la proiectele rutiere.


"Nu mai putem continua sa reparam la infinit cu preturi care depasesc imaginatia. Cred ca in tot trebuie sa existe o limita si Romania nu poate trai izolata. (...) Ce s-a intamplat pe proiectele de drumuri trebuie sa se intample la cele feroviare, respectiv reguli ale standardelor de cost, iar banii sa nu mai fie irositi, reguli clare de contractare, astfel incat sa nu fie cineva favorizat de niciun fel de prevedere contractuala sau legala, iar toata lumea sa participe in conditii egale la procesul de selectie si sa castige cel mai bun.


Nu voi da niciun pas inapoi, oricate mesaje mi-ar transmite unii sau altii, mie sau colegilor mei. Si primim destule. Nu vom face niciun pas inapoi pentru a face ordine in segmentul feroviar", a mai spus ministrul. 



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1740 ori