CFR Marfa. Alta privatizare, aceiasi actori

Marti, 15 Octombrie 2013, ora 08:30
1711 citiri
CFR Marfa. Alta privatizare, aceiasi actori

In ciuda esecului privatizarii CFR Marfa, Gruia Stoica, proprietarul Grup Feroviar Roman, a anuntat ca firma pe care o reprezinta va participa din nou la privatizarea transportatorului feroviar, in momentul in care se va relua procesul.

"Voi participa din nou, de o suta de ori, la privatizarea CFR Marfa, daca va fi scoasa la privatizare de o suta de ori, pentru ca e tara mea aici si atata timp cat ma duc in alte tari sa particip si sa castig licitatiile, mi se pare corect sa particip si aici", a afirmat Gruia Stoica, potrivit Agerpres.

Comisia de privatizare a comunicat Grup Feroviar Roman ca privatizarea nu poate fi incheiata pentru ca unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbarea actionariatului, iar Consiliul Concurentei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunta asupra tranzactiei, potrivit GFR.

Cum nu s-a ajuns la momentul finalizarii, contractul se desfiinteaza de drept la finalul zilei, iar cumparatorul, GFR, nu are baza legala sa achite diferenta de pret, mentioneaza GFR, conform Mediafax.

"Am fost astazi chemati la Ministerul Transporturilor pentru a fi informati de catre Comisia de Privatizare ca nu putem fi invitati sa platim restul de bani pentru pachetul de 51% din CFR Marfa, pentru ca nu au fost indeplinite conditiile suspensive ale contractului de privatizare. Unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbarea structurii actionariatului, iar Consiliul Concurentei nu avea timpul necesar pentru a-si da avizul.

In aceste conditii, am fost convocati sa luam la cunostinta imposibilitatea finalizarii privatizarii. Daca ministerul va fi de acord sa renunte la clauza de confidentialitate, veti vedea ca exista o ordine clar stabilita a pasilor care trebuie facuti pana sa se poata ajunge la plata pretului. Plata pe care trebuia sa o faca GFR era doar ultimul dintre acesti pasi", a declarat in comunicat Gruia Stoica, proprietarul GFR.

Reactia Ministerului Transporturilor

Pe de alta parte, ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, a declarat luni seara ca Grup Feroviar Roman (GFR) ar fi putut plati pentru actiunile CFR Marfa, ca ministerul a indeplinit toate conditiile pentru transferul de proprietate si ca procesul de privatizare va fi reluat.

"Cumparatorul ar fi putut plati astazi, renuntand la conditiile suspensive din contract. Au fost trei astfel de conditii la care s-a facut referire: finalizarea de catre vanzator a conversiei creantelor detinute de stat asupra societatii la data semnarii contractului, conditie indeplinita de vanzator, o alta conditie suspensiva se referea la avizul favorabil al Consiliului Concurentei, aceasta fiind exclusiv in sarcina cumparatorului, care ar fi putut face notificare imediat dupa ce a castigat licitatia (in luna iunie - n.r.), insa a facut acest lucru la 22 de zile de la semnarea contractului (inceputul lunii septembrie - n.r.), si aceasta doar dupa ce a fost notificat de comisia de privatizare", a afirmat Manescu.

In ceea ce priveste a treia conditie, respectiv obtinerea de catre vanzator de la finantatorii interni si externi ai CFR Marfa a acordului de modificare a structurii actionariatului companiei, Manescu a spus ca notificarile au fost transmise de comisia de privatizare la timp, insa nu toate bancile au avizat favorabil pana acum.

Ministrul Transporturilor a aratat ca, in aceste conditii, s-a aplicat prevederea din contract care spune ca daca in termen de 60 de zile nu sunt indeplinite conditiile acordul se desfiinteaza.

Stoica, inca indecis cu privire la un eventual proces cu statul roman

Intrebat daca va cere daune statului pentru esecul privatizarii, Gruia Stoica a spus ca va lua o decizie in acest sens marti.

"Azi am fost invitati (n.r. la Ministerul Transporturilor) sa ne informeze ca nu putem sa facem plata pentru ca nu s-au indeplinit conditiile suspensive de catre vanzator. Asta am concluzionat in 20 de minute, ca nu s-au indeplinit conditiile, si am stat apoi sase ore si jumatate ca sa ne convinga sa dam o declaratie ca nu ne putem indrepta impotriva comisiei de privatizare", a mai spus Gruia Stoica.

Conform unui comunicat al GFR remis luni seara, reprezentantii Grup Feroviar Roman considera ca membrii comisiei de privatizare nu au facut toate diligentele si nu au depus toate eforturile pentru identificarea solutiilor din timp, in vederea definitivarii cu succes a privatizarii si semnaleaza ca GFR a facut demersuri oficiale in repetate randuri pentru a se asigura ca toti pasii necesari vor fi parcursi si toate conditiile indeplinite, iar comisia nu a oferit raspunsuri clare si in timp util solicitarilor GFR, pentru "a preintampina un deznodamant ca acesta".

Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul a aprobat o schema de ajutor de stat pentru activitati productive si pentru industria prelucratoare, o schema mult asteptata pentru mediul de afaceri, in valoare de 500 de milioane de...
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Mumbai a devenit capitala asiatică cu cel mai mare număr de miliardari, depăşind Beijingul, potrivit unei liste a bogaţilor la nivel mondial, realizată de Hurun Research Institute, transmite...
#privatizare cfr marfa, #Gruia Stoica CFR Marfa, #ramona manescu cfr marfa, #preluare CFR Marfa GFR , #stiri CFR