CFR SA va primi in 2011 de la bugetul de stat 118,56 milioane lei, fara TVA, pentru lucrari de reparatii la infrastructura feroviara, din care 59 milioane lei pentru reparatii capitale si 62,56 milioane lei pentru reparatii curente, se arata intr-un proiect de act normativ elaborat de MTI, anunta NewsIn.
Astfel, vor fi finantate de la stat in acest an, printre altele, lucrarile de reparatie a 63,5 km de linie, cu 6,48 milioane lei, a doua poduri, cu 11,7 milioane lei, a patru tuneluri, cu 2,75 milioane lei, precum si lucrarile de "securizare PTF spatiul Schengen", cu 21,77 milioane lei.Printre aceste programe prioritate se numara reabilitarea si modernizarea coridorului transeuropean IV, modernizarea statiilor de cale ferata, realizarea instalatiilor de centralizare electronica ale statiilor de cale ferata, realizarea infrastructurii de acces a noului pod peste Dunare de la Calafat - Vidin sau realizarea interoperabilitatii feroviare din Romania cu infrastructura feroviara europeana si electrificarea liniilor.
De asemenea, este vorba despre implementarea cerintelor Shengen pentru controlul in punctele de trecere a frontierei terestre cu tarile non-UE, reabilitarea si modernizarea coridorului transeuropean IX, promovarea investitiilor in Parteneriat Public - Privat (PPP) sau promovarea transportului intermodal.
Pe de alta parte, potrivit actului normativ, calculul si incasarea Taxei de Utilizare a Infrastructurii (TUI) revin in sarcina CFR SA, in calitate de administrator al infrastructurii feroviare.
TUI se aplica in mod nediscriminatoriu pentru toti operatorii de transport feroviar, pentru conditii similare de transport.
Metodologia de calcul a Taxei de Utilizare a Infrastructurii (TUI) se bazeaza pe urmatoarele elemente tarifare distanta parcursa de tren, tonajul brut al trenului, tipul de trafic marfa sau calatori, ruta de circulatie si clasa sectiei de circulatie si dotarea cu sisteme de electrificare pentru asigurarea curentului de tractiune.