Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Update GFR, Transferoviar si Omnitrax au depus oferte pentru CFR Marfa

Update GFR, Transferoviar si Omnitrax au depus oferte pentru CFR Marfa


Dupa Transferoviar si Grup Feroviar Roman (GFR), si americanii de la Omnitrax au intrat in cursa pentru cumpararea CFR Marfa.

Primii care au depus oferta au fost cei de la Transferoviar, marti 7 mai. A doua zi, miercuri, la ora 15.59, intra si GFR in cursa pentru cumpararea CFR Marfa.

Trei companii au depus ofertele pentru preluarea pachetului majoritar de actiuni la CFR Marfa, desi chiar premierul Ponta a anuntat saptamana trecuta ca sunt patru companii interesate de aceasta achizitie. A patra companie interesata ar fi fost, potrivit informatiilor din presa, TTS Group.

Privatizare CFR Marfa, pe urmele Oltchim: Patru companii au cumparat caietele de sarcini

GFR sau ce se naste din CFR...

Grup Feroviar Roman (GFR) este al doilea mare operator de transporturi feroviare de marfa din Romania, dupa compania de stat CFR Marfa. GFR opereaza cu 13.500 de vagoane si 260 de locomotive.

Proprietarul grupului Grampet SA din care face parte si GFR este Gruia Stoica. GFR s-a dezvoltat prin preluarea a peste 6.000 de vagoane de la CFR, prin operatiunea Rolling Stock Company. In 2007, compania respectiva a fost creata in asociere cu CFR, GFR si Raiffeisen Bank.

CFR a intrat in forma cu un aport de capital constituit din 6.400 de vagoane. Un an mai tarziu, banca si-a anuntat intentia de a-si vinde cele 17 procente, dar CFR nu a activat clauza de preemtiune, astfel ca actiunile au fost cumparate de GFR, care a devenit majoritara.

Acum, GFR este cea mai valoroasa companie din grupul de firme Grampet SA cu o cifra de afaceri anuala de aproximativ 300 de milioane de euro.

In 2012 averea omului de afaceri Gruia Stoica si a partenerului sau de afaceri, Vasile Didila, ambii galateni din localitatea Toflea, a crescut la 530-550 milioane de euro, potrivit topului 300 Cei mai bogati romani publicat de revista Capital.

Transferoviar, mereu pe o linie principala

Transferoviar Grup a fost infiintat in 2003, activitatea principala fiind transportul de marfa si manevrele feroviare, iar cea secundara reparatii de vagoane de marfa, vagoane de calatori si locomotive.

Grupul a intrat in 2010 si pe piata transportului feroviar de calatori, dupa ce a inchiriat cale ferata de la CFR. Operatorul de transport marfa Transferoviar Grup din Cluj-Napoca este detinut de omul de faceri Calin Mitica. Acesta mai controleaza si alte firme care au contracte cu CFR, cum ar fi Remar 16 Februarie si SIRV Brasov.

OmniTrax, singurul investitor strain interesat de compania romaneasca

OmniTRAX este al treilea concurent la pachetul majoritar de actiuni. Compania este detinuta de Philip Bloom, un om de afaceri american, care a fost condamnat in SUA pentru mituire, spalare de bani si frauda.

In plus, el a fost obligat la plata unor despagubiri de 3,6 milioane de dolari si cercetat inclusiv de autoritatile romane pentru ca banii ar fi circulat si in afacerile din Romania.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2534 ori