In 2008-2009 nu s-au facut reparatii capitale la calea ferata

Miercuri, 18 Noiembrie 2009, ora 13:12
1289 citiri
In 2008-2009 nu s-au facut reparatii capitale la calea ferata

CFR SA nu a efectuat in perioada 2008-2009 reparatii capitale la niciun kilometru de cale ferata, in conditiile in care sunt necesare astfel de lucrari pe aproape 5.500 km, pentru ca, potrivit autoritatilor, sumele de la buget si veniturile proprii ale companiei sunt insuficiente pentru investitii. 

Infrastructura feroviara este administrata si intretinuta de CFR SA, companie aflata in subordinea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii (MTI).

Veniturile proprii ale CFR SA sunt constituite din taxa pe utilizarea infrastructurii, pe care o percepe de la companiile care transporta marfuri si persoane pe calea ferata.

"In prezent, se inregistreaza 5.493 km de linii curente si directe scadente la reparatie capitala, in conditiile in care, pana in 2007, se reparau capital, in limita transferurilor bugetare alocate, sub 40 km pe an, iar in ultimii doi ani (2008-2009), nu s-au efectuat reparatii la niciun kilometru de cale ferata", se arata intr-un document al MTI, obtinut de MEDIAFAX.

Potrivit documentului, in acest an, fondurile de la bugetul de stat pentru reparatiile capitale au reprezentat 1,75% din necesarul fundamentat, fata de 12,76% in perioada 2000-2008.

Subfinantarea infrastructurii feroviare a dus la numeroase restrictii de viteza - ca masura de siguranta a circulatiei - si scaderea numarului de linii pe care se poate circula cu viteza maxima proiectata.

Pe reteaua feroviara sunt in prezent 3.837 de poduri si podete cu durata de exploatare expirata, 642 trebuie inlocuite urgent, iar la 11.292 sunt necesare reparatii capitale.

Din 170 de tunele, la 67 trebuie efectuate reparatii capitale.

Intr-o situatie asemanatoare se afla si instalatiile de siguranta circulatiei, de semnalizare, de centralizare si bloc de linie automat.

La 945 de statii (cu 17.079 de macazuri), dintr-un total de 1.087 de statii ( cu 22.004 macazuri), sunt scadente la reparatii capitale.

"In cazul mentinerii situatiei prezentate exista premise certe ca pe termen mediu infrastructura unui numar semnificativ de linii de cale ferata sa devina neutilizabila, respectiv se va ajunge la incapacitatea asigurarii starii de functionare a elementelor infrastructurii feroviare publice la paramentrii normali stabiliti si perturbarea accesului pe infrastructura feroviara publica, cu afectarea intereselor majore ale economiei nationale si ale factorilor sociali", se precizeaza incheierea documentului. 

Bugetarii din Capitală care vor avea salarii mai mari. Majorări prioritare pentru cei fără studii superioare
Bugetarii din Capitală care vor avea salarii mai mari. Majorări prioritare pentru cei fără studii superioare
Consiliul General al Capitalei a aprobat vineri majorarea salariilor de bază pentru funcţiile din cadrul aparatului de specialitate al primarului general şi din cadrul serviciilor şi...
BNR și-a dat avizul pentru a fi apărătoarea consumatorilor în relația cu băncile, Sindicat: „Măsura va duce la scăderea protecției consumatorilor”
BNR și-a dat avizul pentru a fi apărătoarea consumatorilor în relația cu băncile, Sindicat: „Măsura va duce la scăderea protecției consumatorilor”
Banca Națională a României (BNR) și-a dat avizul vineri, 29 martie, pentru o propunere legislativă care ar muta în sarcina băncii centrale protecția consumatorilor în relația cu...
#reparatii, # cale, # ferata, # investitii , #stiri CFR