Privatizare CFR Marfa: Contractul de consultanta e castigat de asocierea Deloitte-Musat-Systra

Miercuri, 13 Martie 2013, ora 10:40
2875 citiri
Privatizare CFR Marfa: Contractul de consultanta e castigat de asocierea Deloitte-Musat-Systra

Contractul de consultanta pentru privatizarea CFR Marfa SA, in valoare de 500.000 de euro, era "vanat" de cinci firme.

La licitatia pentru contractul de consultanta au participat Boston Consulting Group cu Horvath &Partners si Bostina si Asociatii SPRL, Delloite cu Musat si Systra, Roland Berger cu Nestor. Au existat, de asemenea, si doua oferte individuale, de la PwC si Ernst&Young.

Liderul asocierii castigatoare este Deloitte Consultanta SRL.

Invingatori prin negociere directa

Contractul de achizitie publica are ca obiect de servicii de consultanta pentru privatizare si asistenta juridica, economico-financiara, tehnica, de reprezentare, negociere, etc. pe intreaga perioada de derulare a procesului de privatizare a CFR MARFA SA. Contracgtul se deruleaza pana la realizarea transferului dreptului de proprietate asupra actiunilor si decontarea tranzactiei.

Negociere contractului s-a facut fara anunt de participare.

Justificarea alegerii procedurii de negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare este cea "standard": "situatie de urgenta extrema, survenita in urma unor evenimente care nu puteau fi prevazute de autoritatea contractanta, in conformitate cu conditiile stricte stabilite in directive".

Compania detinea in 2010 parc de material rulant de peste 42.000 de vagoane si peste 900 de locomotive.

CFR Marfa era lider pe piata transporturilor feroviare de marfa din Romania, cu o cota de piata de 61,1% pentru marfuri transportate, pe primul semestru al anului 2011.

CFR Marfa a avut pierderi de peste 127 de milioane de euro in 2011 si a acumulat datorii imense.

Compania are mijloace fixe in valoare de 1,5 miliarde de euro, potrivit asociatiei ATFER, care reuneste mai multe companii de transport feroviar, printre care Grup Feroviar Roman, Servtrans, Unifertrans si Transferoviar Grup.

CFR Marfa are datorii de peste 700 de milioane de lei.

Pe baza unui raport MTI, compania are o valoare de piata ce depaseste 1,1 miliarde lei.

In bugetul pentru 2012, CFR Marfa avea prevazute venituri de peste 1,222 miliarde lei si cheltuieli de 1,317 miliarde lei. Compania a estimat ca va incheia anul 2012 cu pierderi de 95 milioane lei.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Prețuri imense la Mamaia Nord și la Poiana Brașov. Cât a ajuns să coste o noapte de cazare pentru minivacanța de 1 Mai și Paște
Prețuri imense la Mamaia Nord și la Poiana Brașov. Cât a ajuns să coste o noapte de cazare pentru minivacanța de 1 Mai și Paște
România continuă să fie pe primul loc în UE când vine vorba despre inflație. Un bun exemplu în acest sens reprezintă tarifele din stațiuni, stabilite de hotelieri. Față de anul trecut,...
Cu 218 kilometri pe oră pe DN 55. Șoferul vitezoman a rămas 3 luni fără permis
Cu 218 kilometri pe oră pe DN 55. Șoferul vitezoman a rămas 3 luni fără permis
Dolj: Şofer înregistrat de radar în timp ce conducea cu viteza de 218 kilometri pe oră pe DN 55 Un şofer din Craiova a rămas fără permisul de conducere pentru 120 de zile după ce a fost...
#contract consultanta privatizare CFR Marfa, #privatizare cfr marfa, #Deloitte privatizare CFR Marfa , #stiri CFR