Privatizarea CFR Marfa: Aflam cine este noul proprietar pana in 20 iunie

Vineri, 01 Februarie 2013, ora 12:40
1730 citiri
Privatizarea CFR Marfa: Aflam cine este noul proprietar pana in 20 iunie

Castigatorul licitatiei pentru privatizarea operatorului de stat CFR Marfa va trebui desemnat pana in 20 iunie, in conditiile in care pana la jumatatea lunii mai, ar trebui sa fie finalizata lista scurta a participantilor, a declarat Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.

"In urma negocierile cu FMI s-a agreat privatizarea CFR Marfa dupa un calendar care are doua date pe care ni le-am asumat: jumatatea lunii mai, data la care trebuie sa avem short-listul, precalificatii pentru cumpararea pachetului majoritar, si data de 20 iunie, la care va trebui sa avem desemnat castigatorul licitatiei. Va fi o dezbatere publica, va fi o negociere pe baza de oferte preliminare si neangajante, dupa care va urma o licitatie cu oferte in plic. Garantia de 10 milioane de euro nu va da posibilitatea unor investitori neseriosi sa vina la aceasta licitatie. (...) Noi privatizam o piata de 60% din transportul feroviar de marfuri din Romania", a declarat Relu Fenechiu.

Ministrul transporturilor a adaugat ca privatizarea CFR Marfa va fi luata in discutie pe 5 februarie in sedinta CSAT, dupa care va fi urmat cursul legislativ in functie de decizia luata.

Potrivit unui act normativ publicat recent, Ministerul Transporturilor intentioneaza sa transmita in februarie strategia de privatizare a CFR Marfa catre Consiliul Concurentei in vederea informarii Comisiei Europene, anuntul urmand sa fie publicat pana la mijlocul lunii martie.

Garantia de participare la licitatie va fi echivalentul in lei a sumei de 10.000.000 euro cu incadrarea in procentele prevazute de Norme, reprezentand 17% din valoarea nominala a actiunilor detinute de stat.

Avand in vedere recomandarea Consultantului, procesul de vanzare va consta in metode combinate cu criterii de precalificare a investitorilor, si anume negociere pe baza de oferte preliminare si neangajante urmata de licitatie cu oferta in plic, conform legislatiei in vigoare. Singurul criteriu de adjudecare a licitatiei va fi pretul oferit.

CFR Marfa a fost infiintata prin Hotararea Guvernului nr. 582/1998 ca urmare a divizarii Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane S.N.C.F.R. S.A.. CFR Marfa inregistra la data de 31 decembrie 2011, datorii totale de 1,891 miliarde lei, din care datorii curente de 1,519 miliarde lei.

Dintre acestea, 1,331 miliarde lei reprezinta datorii catre entitati publice, in principal catre bugetul de stat si bugetul asigurarilor sociale (678 milioane lei) si Compania Nationala de Cai Ferate C.F.R. SA (583 milioane lei). La data de 30 iunie 2012, datoria la bugetul de stat si bugetul asigurarilor sociale a crescut la 755 milioane lei, iar cea inregistrata la CFR SA a crescut la 615 milioane lei (totalizand 1,370 miliarde lei).

Compania detine un parc de material rulant de peste 39.000 de vagoane (din care doar aproximativ 23.000 sunt utilizate in mod curent) si peste 900 locomotive.

Acuzații incredibile în SUA: Tot avansul bursei americane din ultimii ani este datorat banilor publici injectați în piață de FED!
Acuzații incredibile în SUA: Tot avansul bursei americane din ultimii ani este datorat banilor publici injectați în piață de FED!
Mai mulți analiști economici din Statele Unite trag un semnal de alarmă cu privire la performanța financiară reală a companiilor americane listate pe bursă. Ei susțin că practic nu a...
Este oficial! Aplicațiile de tastatură din China permit interceptarea comunicațiilor
Este oficial! Aplicațiile de tastatură din China permit interceptarea comunicațiilor
Potrivit unei analize publicate de MIT Technology Review, aplicațiile de tastatură utilizate de vorbitorii de limba chineză prezintă vulnerabilități care facilitează interceptarea textelor...
#Fenechiu privatizare CFR, #privatizare CFR FMI, #procedura privatizare CFR Marfa , #stiri CFR