Compania Coca-Cola genereaza anual valoare adaugata de 446 milioane de euro pentru economia romaneasca, 17.500 de locuri de munca si 204 milioane de euro, sub forma impozitelor platite bugetului de stat, arat un studiu privind impactul activitatii societatii asupra Romaniei.
Studiul a fost realizat cu sprijinul Coca-Cola, sub coordonarea profesorului Ethan B. Kapstein de la Universitatea Georgetown.
Au fost analizate datele aferente anului fiscal 2010, ajungand la concluzia ca la o valoare adaugata directa de 48 de milioane de euro, realizata de cele doua companii din Romania - Coca-Cola Romania si Coca-Cola HBC Romania - este generata in economie in mod direct sau indirect o valoare adaugata de 446 de milioane de euro (0,37% din PIB).
Acelasi lucru se intampla si in cazul impozitelor platite statului anual de 19 milioane de euro, care antreneaza plata a 204 milioane de euro taxe la bugetele publice (0,57% din veniturile publice fiscale).
In plus, cei 1.800 de angajati ai companiilor Coca Cola ajung sa genereze circa 17.500 de locuri de munca in mod indirect.
Directorul general Coca Cola Hellenic pentru Romania, Stephane Batoux, a explicat ca rezultatul studiului arata faptul ca "fiecare euro valoare adaugata produsa de Coca Cola genereaza alti opt euro in restul economiei nationale".
In plus, fiecare loc de munca de la Coca-Cola genereaza indirect alte noua slujbe in restul economiei, sustine Stephane Batoux.
De asemenea, directorul de operatiuni pentru Coca-Cola Romania, Evguenia Stoichkova, a precizat ca impactului pozitiv asupra economiei pe care il are compania se adauga proiectele de responsabilitate sociala ale companiei, atat in ceea ce priveste protectia mediului (proiectul "Green Danube"), dar si o serie de proiecte derulate in domeniul educational, cu circa 400 de scoli din Romania.
Compania Coca-Cola investeste anual peste un milion de euro pentru proiectele de responsabilitate sociala.
Brandul Coca-Cola are o valoare de 59,97 miliarde de dolari, potrivit unui top realizat de Eurobrand.
Cele mai valoroase zece branduri din lume sunt detinute de companii americane