Pierderile Coca-Cola HBC, al doilea mare imbuteliator de produse Coca-Cola la nivel mondial, s-au atenuat in primul trimestru din 2013, la 15,9 milioane de euro, fata de 19,1 milioane de euro in perioada similara din 2012, datorita reducerilor de costuri.
Reducerea cheltuielilor guvernamentale si somajul ridicat din Grecia si Italia, piete importante pentru Coca-Cola HBC, au afectat cererea pentru bauturi racoritoare, eclipsand cresterea robusta din Rusia, cea mai mare piata a companiei, transmit Market Watch Reuters.
Coca-Cola HBC, care isi reduce costurile si isi adapteaza preturile pentru a majora profitul, a anuntat ca va continua aceasta politica pentru a face fata mediului economic dificil din 2013.
Numarul unitatilor vandute a ajuns la 426,7 milioane in perioada ianuarie-martie 2013, in linie cu estimarile analistilor, de 426 milioane de unitati vandute. Conducerea companiei a propus un dividend de 0,34 euro pe actiune pentru 2012.
In octombrie 2012, Coca-Cola Hellenic, cea mai mare companie greaca din punct de vedere a valorii de piata, a anuntat ca va schimba listarea principala a actiunilor sale de la bursa de la Atena la bursa de la Londra, prin schimbarea tuturor actiunilor sale in actiuni Coca Cola HBC AG, o companie elvetiana, pentru a imbunatati accesul companiei la pietele internationale capital.
Coca-Cola HBC, al doilea mare imbuteliator de produse Coca-Cola la nivel mondial, detine in Romania patru fabrici, la Iasi, Timisoara, Ploiesti si Vatra Dornei, dupa ce a inchis unitatea de productie de la Oradea, pentru eficientizarea acti