Ai auzit de Pepsi? Vezi de ce dispare celebrul brand

Joi, 23 Iunie 2011, ora 14:39
4266 citiri
Ai auzit de Pepsi? Vezi de ce dispare celebrul brand

In ultimii ani, Pepsi a pierdut un teren imens in fata Coca-Cola. Motivul? Din noiembrie 2007 pana in prezent, compania si-a schimbat sefii de marketing de 11 ori. Aceasta incoerenta ar putea duce la pierderea definitiva a razboiului cu marele sau inamic.

19 dintre managerii de marketing ai Pepsi nu lucrau in companie in urma cu trei ani, conform lui Carlos Laboy, analist in cadrul Credit Suisse, citat de BusinessInsider.

Doi dintre noii manageri de marketing au haioasele titulaturi de "vicepresedinte pe hidratare globala" si "presedinte pe distractie globala".

Primul este responsabil de bauturile Aquafina si SoBe, iar cel din urma supravegheaza marcile de bauturi racoritoare.

Nu te mira daca nu intelegi legatura intre titulatura si responsabilitati. Oricum se va schimba totul in cateva luni.

Principala problema a Pepsi este reorganizarea obsesiva. Aceasta companie s-a concetrant atat de mult pe schimbarea managementului, incat acest lucru sta acum la baza tuturor problemelor strategice.

In mod normal, reorganizarea managementului este o problema periferica. Unii executivi pleaca, altii le iau locul, avand nevoie de o perioada pentru a intra in viteza. Se mai pierde timp si cu schimbarea agentiilor de publicitate.

Dar cazurile in care miscarile de personal pun in pericol brandul in sine sunt foarte rare.

Executivii ramasi in companie sunt zapaciti

La Pepsi, CEO-ul Indra Nooyi a rulat atat de multi sefi pe portofoliul de sucuri, incat situatia seamana cu cea din companiile in care CEO-ul uita sa-si numeasca un succesor.

Toti angajatii se balbaie incercand sa-si dea seama cine ce trebuie sa faca.

Drept urmare, progresul Pepsi pe piata se clatina grav. Strategia social media este ca si inexistenta in comparatie cu cea a Coca-Cola.

Brandul Pepsi este acum pe locul trei in clasamentul popularitatii dupa Coca-Cola si Diet Coke.

Gatorade a fost abandonat in favoarea unor sub-branduri confuze, cum ar fi "G Prime 01" si "G Recover 03".

Executivii apropiati companiei sunt foarte confuzi in legatura cu modul in care va functiona noua structura, intreband "cui vor raporta mai exact echipele de branding".

Jill Beraud a fost numit director de marketing PepsiCo pe America in decembrie 2008. Din acel moment, acesta a fost inlocuit de trei executivi.

Acestia sunt: Lorraine Hansen de la Kraft, care se ocupa de hidratarea globala, Brad Jakeman, presedinte al distractiei globale si sef al departamentului de creatie, si Simon Lowden, fost director de marketing la Pepsi International, care a preluat un post similar pe America de Nord.

Cei trei raporteaza catre CEO-ul pe Bauturi din America, care ii raporteaza lui Nooyi, cu exceptia lui Lowden, care ii raporteaza lui Eric Foss, CEO al Pepsi Beverages Co.

Urmeaza si mai multa agitatie

Poti intelege diferenta dintre "CEO Pepsi Co Beverages America" si "CEO Pepsi Beverages Co"?

Functiile sugereaza ca o persoana se ocupa de supervizarea operatiunilor din SUA, iar cealalta are misiuni internationale.

Da, dar Lowden, omul de marketing de pe America de Nord, ii raporteaza lui Foss, care pare a nu se ocupa de America.

Compania incearca sa-si mentina echilibrul si intre schimbarea agentiilor. Agentiile BBDO, TBWA/Chiat/Day si OMD, detinute de Omnicom, se ocupa de promovarea brandului Pepsi la nivel global.

Dar acestea lucreaza pentru cu totul alti oameni acum. Iar de obicei, directorii noi vor agentii noi.

Astfel, este posibil ca anii de experienta capatati de Omnicom in promovarea Pepsi sa fie aruncati pe fereastra.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#coca cola, #marketing pepsi, #pepsi, #pepsi coca cola concurenta, #reclama pepsi , #stiri Coca-Cola