Brandurile "vedeta" ale retelelor sociale

Joi, 28 Octombrie 2010, ora 16:25
2847 citiri
Brandurile "vedeta" ale retelelor sociale

Pentru a ramane competitive pe piata, brandurile trebuie sa investeasca in retelele sociale intrucat interactiunea cu clientii le va mentine imaginea si credibilitatea pe piata, potrivit mashable.com.

Iata cateva exemple de branduri conectate online cu clientii lor:

Starbucks

Cand vine vorba de prezenta in mediul online, Starbuck si-a pus amprenta pe Twitter, Facebook, Youtube si My Space.

De asemenea, compania a lansat portalul “My Starbucks Idea”, unde clientii isi posteaza ideile si sugestiile de imbunatatire a serviciilor Starbucks.

Compania este un jucator activ in mediul online de socializare de cativa ani.

Profilul de pe Twitter al Starbucks are peste 1 milion de followeri.

Mai mult, Starbucks si-a luat rolul in serios si comunica activ cu clientii lor, postand multumiri si scuze pentru posibilele experiente nefaste.

In acelasi timp, mai mult de 15 milioane de persoane sustin brandul pe Facebook.

Pentru a arata recunostinta consumatorilor sai, Starbucks a integrat o aplicatie care permite clientilor gestionarea conturilor de card Starbucks direct de pe Facebook.

De asemenea, compania a anuntat recent ca, prin intermediul aceleiasi retele sociale, clientii pot darui un cadou sau credit prietenilor.

Aceasta idee implementata a luat nastere pe comunitatea “My Starbucks Idea”.

Coca Cola

Una dintre marcile recunoscute pe piata internationala, Coca Cola, se afla pe locul 2 in topul celor mai implicate branduri in retelele sociale, potrivit Famecount.

Ca si Starbucks, Coca Cola este prezenta pe Twitter, unde interactioneaza cu cei 142.000 de sustinatori.

Exceptand marca generala, fiecare bautura pe care Coca Cola o produce are propriul cont pe Twitter.

Pe Facebook, compania si-a creat un adevarat imperiu de 15 milioane de sustinatori ai bauturilor racoritoare.

Brandul invita consumatorii la activitati precum postarea fotografiilor, a filmuletelor si ii indeamna la initiative precum “Traieste Pozitiv”, unde fanii voteaza parcul care merita sa primeasca o donatie de 100.000 $.

Pe canalul Youtube, Coca Cola a lansat campania virala “Unlock the Secret”, unde apare inventatorul faimoasei bauturi, Doc Pemberton.

Secretul se afla in spatele sticlelor de Coca Cola care apar in video.

Daca utilizatorii apasa pe una sticlele de Coca Cola din video, acestia sunt redirectionati catre aplicatia de pe Facebook, prin care pot trimite prietenilor mesaje personalizate cu ursul polar Coca Cola.

De asemenea, utilizatoriii pot folosi aplicatia Coke’Smilezier, prin care isi pot inregistra rasul si se pot amuza de hohotele celorlalti.

Skittles

Skittles s-au remarcat in mediul online multumita site-ului de prezentare care invita consumatorii sa incerce diversele aplicatii lansate. “Experience The Rainbow”, sugereaza compania producatoare.

“Share Skittles” este comunitatea unde sunt postate filmuletele de pe YouTube, reprezentand fanii faimoaselor bomboane.

Cu toate ca brandul nu a profitat la capacitate maxima de profilul sau de Twitter, care inglobeaza doar 6000 de followeri, in ceea ce priveste Facebook, Skittles se bucura de prezenta a 12 milioane de fani.

Campania “Mob The Rainbow” lansata de companie a reprezentat un efort sustinut de a implica publicul in actiuni CSR.

Prima actiune a campaniei s-a concretizat de Sf. Valentin, prin mii de felicitari trimise catre o persoana care nu este deloc agreata de soferi: un politist rutier.

Fanii Skittles au fost invitati sa trimita o felicitare pe site-ul Skittles sau direct, catre adresa postala. In total au fost trimise 43.037 felicitari.

Pana in acest moment, fanii Skittles au fost implicati in 3 actiuni din campania “Mob The Rainbow” si planuiesc sa o realizeze pe cea de-a patra, care consta in organizarea unei petreceri surpriza pentru o persoana de 85 de ani.

Red Bull

Prin retelele sociale, compania austriaca ofera mult mai mult decat energie in orice moment al zilei.

In primul rand, ofera o pagina interactiva pe Facebook pentru cei peste 10 milioane de fani, care pot gasi jocuri cu masini de curse sau inregistrarile “Drunkish Dials” primite de la utilizatori.

In plus, in 2009, cand au fost inregistrati 1 milion de fani pe Facebook, compania a lansat concursul “Red Bull Stash”, care consta in gasirea unor shot-uri de Redbull ascunse prin tara.

Indiciile puteau fi gasite doar pe Facebook.

De asemenea, compania s-a lansat pe piata telefoniei mobile prin aplicatiile Red Bull X-Fighters pentru iPphone si iPad si Red Bull BPM care iti transforma iPhone-ul intr-un instrument perfect pentru mixarea melodiilor preferate.

Bugetarii din Capitală care vor avea salarii mai mari. Majorări prioritare pentru cei fără studii superioare
Bugetarii din Capitală care vor avea salarii mai mari. Majorări prioritare pentru cei fără studii superioare
Consiliul General al Capitalei a aprobat vineri majorarea salariilor de bază pentru funcţiile din cadrul aparatului de specialitate al primarului general şi din cadrul serviciilor şi...
BNR și-a dat avizul pentru a fi apărătoarea consumatorilor în relația cu băncile, Sindicat: „Măsura va duce la scăderea protecției consumatorilor”
BNR și-a dat avizul pentru a fi apărătoarea consumatorilor în relația cu băncile, Sindicat: „Măsura va duce la scăderea protecției consumatorilor”
Banca Națională a României (BNR) și-a dat avizul vineri, 29 martie, pentru o propunere legislativă care ar muta în sarcina băncii centrale protecția consumatorilor în relația cu...
#aplicatie, #brand, #bull, #campanie, #coca, #cola, #facebook, #portal, #red, #retele, #skittles, #sociale, #starbuck, #twitter , #stiri Coca-Cola