Cele mai puternice branduri de pe internet

Joi, 28 Februarie 2008, ora 10:43
1639 citiri
Cele mai puternice branduri de pe internet

Coca-Cola si Nokia, marcile cu cele mai ridicate cote de notorietate in randul internautilor romani.

Un studiu online realizat de compania de research Gemius in colaborare cu Evensys arata ca Dacia este brandul autohton cel mai popular de pe internet. La evenimentul Digital Marketing Forum de ieri, specialistii in comunicare si marketing au discutat despre avantajele comunicarii digitale. Cel mai popular brand pe internet este Coca-Cola (35%), urmat de Nokia, brandul de telefoane mobile (13%). In acest top mai apar brandurile a doi producatori de echipamente sportive, Adidas si Nike, trei companii care activeaza online - Google, Microsoft, Yahoo - si marca de fast-food McDonald's. In acest top a patruns un singur brand romanesc, Dacia.


In ceea ce priveste increderea fata de branduri, fruntasa este marca Nokia (19%), urmata de Coca-Cola (14%). In top mai apar si marcile de automobile Mercedes, BMW si Audi. Cercetarea s-a bazat pe raspunsurile a 2.092 de repondenti pe internet, cu varste intre 18 si 45 de ani, si a cuprins un tip de intrebari "inchise" (Care este brandul care va vine in minte?), cu raspunsuri spontane, dar si intrebari asistate (insotite de o lista de branduri din care persoana le-a putut selecta pe cele pe care le recunoaste).


ING, cel mai tare brand de banca


In fruntea topului celor mai puternice marci romanesti se afla Dacia (34%), urmata de Arctic, Ursus si BCR. Marcile Unirea, Murfatlar si Bergenbier au fost mentionate spontan de cate 4% dintre repondenti. Topul increderii in brandurile romanesti nu difera prea mult de ierarhia notorietatii. Primele doua locuri sunt ocupate tot de Dacia si Arctic. Exista si marci romanesti ce confera incredere, desi nu au patruns in top 10 notorietate: ciocolata Poiana si marca de produse lactate Napolact.


O alta sectiune a studiului a prezentat cele mai populare branduri in functie de categoriile: banci si asigurari, ingrijire personala si cosmetice, IT, masini, electrocasnice si telecomunicatii. La aceste chestionare au raspuns intre 352 si 389 de repondenti. La capitolul banci, cele mai puternice branduri s-au dovedit a fi ING (46%), BCR (43%) si BRD (41%).


Cand a venit randul intrebarilor asistate, iar repondentii au fost pusi in situatia de a alege, dintr-o lista, marcile pe care le recunosc, mai mult de jumatate din banci au fost recunoscute de peste 90% dintre cei care au raspuns. In ceea ce priveste categoria produselor de ingrijire personala si cosmetice, cel mai des numite marci au fost Nivea (39%), Avon (30%) si L'Oreal (28%).


Cele mai mentionate branduri IT s-au numarat Microsoft (26%), Apple (12%) si HP (12%). De asemenea, la sectiunea masini, marcile care s-au bucurat de "votul internautilor" au fost: BMW (40%), Mercedes-Benz (38%) si Audi (23%). La categoria telecomunicatii, Orange s-a remarcat ca fiind brandul numarul unu in ceea ce priveste notorietatea, inregistrand un procentaj 60%, fiind urmat de Vodafone (55%) si Romtelecom (34%). La sectiunea produse electronice, Sony a fost numit spontan de 40%, urmat de Philips (29%) si Panasonic (26%).


Sa invatam sa cream audiente


Studiul a fost prezentat in cadrul evenimentului Digital Marketing Forum, organizat de firma Evensys, la care au fost prezenti oameni de marketing si comunicare digitala. Printre acestia s-a numarat Wim Vermeulen, director of digital innovation Ogilvy Group Central&Eastern.


O tema incitanta a fost "Evolutia marketingului sub influenta noilor media". Astfel, in contextul exploziei internetului si a tehnologiilor care a avut loc in ultimii 10 ani, comunicarea traditionala incepe sa-si piarda din forta. Wim Vermeulen a spus ca "oamenilor nu le place ceea ce facem noi. Daca vor avea tehnologia necesara, vor sari peste publicitate."


Wim Vermeulen a remarcat faptul ca nici simpla postare de bannere pe paginile de internet nu mai este eficienta, deoarece acestea ajung sa fie accesate de numai 0,4% din vizitatorii de site-uri. "In loc sa cumparam audiente, mai bine sa invatam sa le cream", a explicat Vermeulen. Astfel, apare necesitatea unor noi abordari in comunicarea digitala.


Vermeulen propune noi solutii comunicarii digitale. Una dintre solutii ar fi o interactiva mai mare a reclamelor plasate pe internet. Crearea audientelor se face prin intermediul retelelor de socializare, a blogurilor, P2P sau desktop marketing.


"Oamenii au mai mare incredere in oameni decat in branduri. Inainte sa faca o achizitie, acestia apeleaza la internet pentru a vedea ce cred altii despre un produs sau altul", a conchis Vermeulen. Spoofurile (parodiile unor spoturi) sunt o alta modalitate de a face reclama si reprezinta dovada succesului unei campanii virale.


»Inainte sa faca o achizitie, oamenii apeleaza la internet pentru a vedea ce cred altii despre un produs

Wim Vermeulen,

director of digital Ogilvy Group Central&Eastern