De pe strazile Parisului si pana in satele din vestul Africii, Coca Cola se gaseste in toate magazinele. Totusi, cand a fost introdusa pe piata, se vindeau doar 9 pahare din bautura care continea cocaina si cofeina pe zi, potrivit Business Insider.
Iata cum a reusit Coca Cola sa devina cea mai populara bautura din lume, folosind magia advertisingului.
1888 - probe gratuite
Permitand oamenilor sa guste fara nicio obligatie din bautura pe care o producea, i-a transformat rapid in clienti fideli.
1906 - alegerea perfecta in perioada Prohibitiei
In acest timp, Coca-Cola s-a lansat pe plan national, cu titulatura de "bautura marii cumpatari nationale".
Oferind o alternativa serioasa la alcool, Coca-Cola a intrat incet si sigur in componenta culturii americane.
1931 - Coke creeaza imaginea moderna a lui Mos Craciun
Nu multi sunt constienti ca imaginea se datoreaza unei campanii de advertising pentru Coca-Cola.
Varianta Mosului desenata la comanda Coca Cola a devenit o parte integrala a brandului american.
1974 - Privirea sus, America
Dupa infrangerea din Vietnam si scandalul Watergate, America trecea printr-o criza a spiritului patriotic.
Pentru renasterea acestuia, coca Cola a demarat o noua campanie, numita "Privirea sus, America".
Reclamele aratau imagini cliseu care reprezentau adevaratul spirit american, incepand cu fermieri si terminand cu jucatorii de fotbal american.
1982 - prima lovitura in razboiul cu PepsiCo
Aceasta cuprindea 27 de reclame diferite, adresate tuturor tipurilor de audienta.
Cea mai cunoscuta reclama din tot pachetul a fost cea in care niste ursi polari animati impart o sticla de cola sub luminile nordului.
Drept urmare, ursii polari au devenit un simbol al companiei si au aparut din nou in campania din timpul Olimpiadei din '94.
Coca-Cola, astazi
O parte din succesul nesfarsit al bauturii racoritoare se datoreaza si creativitatii campaniilor de marketing. Compania a prezentat doua reclame, diferite dar la fel de interesante, in timpul finalei Super Bowl.
Mesajul folosit in campaniile de astazi este unul simplu si pozitiv, la fel cum este si sloganul folosit "deschide si savureaza fericirea".